וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-2,000 הפגינו מול בית מנדלבליט: "לא נלך למרות חקירות נתניהו"

5.8.2017 / 22:45

המחאה השבועית בפתח תקווה בדרישה מהיועמ"ש להאיץ את חקירות ראש הממשלה התקיימה ברקע החתימה על הסכם עד המדינה עם ארי הרו. מנגד, כ-500 פעילי ליכוד השתתפו בהפגנת תמיכה בנתניהו, שארגן ח"כ ביטן. "ההפגנות שלהם אנטי-דמוקרטיות"

צילום: רוני כנפו

כ-2,000 איש הפגינו הערב (שבת) בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה להאיץ את החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהגיש נגדו כתב אישום. זאת, ברקע חתימת הסכם עד המדינה עם ראש הסגל לשעבר ארי הרו. מולם, התייצבו כמה מאות פעילי ליכוד, יחד עם כמה חברי כנסת, בהפגנה שארגן יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן.

זהו השבוע ה-37 להפגנות נגד הסחבת בחקירות נתניהו בקרבת ביתו של מנדלבליט, כשההפגנות התקיימו במקביל גם ביותר מ-15 מוקדים נוספים ברחבי הארץ. בין המפגינים הקבועים ניתן למצוא את מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, עו"ד אלדד יניב, חברי כנסת מהמחנה הציוני, ממרצ ומיש עתיד, ופעילים חברתיים מוכרים נוספים.

"זה שיש חקירות לא אומר שצריך ללכת מפה", אמר נפתלי לוואלה! NEWS. "מנדלבליט הוא שומר הסף והוא לא עשה את תפקידו, הוא עובד רק בגלל שיש לחץ, אנחנו עוזרים למשטרה בזה שאנחנו עושים הפגנות והתקשורת התעוררה. עכשיו הסכר נפתח. מגיע כל הכבוד למשטרה והתקשורת צריכה לתת לה יד. אין שום מדינה שבה היועמ"ש עוצר חקירות".

הפגנה מחוץ לביתו של מנדלבליט בפתח תקווה, 5 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
ממשיכים להפגין להאצת החקירות. המחאה, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה נגד השחיתות השלטונית בפתח תקווה, 5 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
ההפגנה בפתח תקוה, הערב/ראובן קסטרו

בשבועות האחרונים הצטרפו להפגנות גם העיתונאי יגאל סרנה, שהפסיד בבית המשפט לבני הזוג נתניהו בתביעת הדיבה שהגישו נגד פוסט שכתב בפייסבוק, מובילת המחאה החברתית דפני ליף והזמר אביב גפן. יו"ר העבודה אבי גבאי הגיע להפגנה בפתח תקווה פעם אחת בחודש שעבר, אך כמה מחברי מפלגתו הגיעו להפגנה הערב.

סגן יו"ר הכנסת ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) אמר כי" הפור נפל, יש לאחד את ההפגנות שנערכות במוצ"ש ברחבי הארץ תחת קריאה אחת: ראש ממשלה תחת חקירה צריך ללכת הביתה. לדבריו, "אלו ימים לא קלים, והם יהיו אף קשים יותר. יגידו עלינו שאנחנו בוגדים, יאשימו אתכם שקשרתם קשר להפיל את ראש הממשלה, שכל אחד מכם פה ממומן על ידי עמותת 'שקר כלשהו' שרק נועדה להפיל את נתניהו משלטונו.
זה לא יעזור להם, האמת חזקה אל מול הפחדות ואיומים".

חברת סיעתו, ח"כ איילת נחמיאס ורבין, אמרה כי "על כולנו לוודא שהשלטון יהיה נקי משחיתות ציבורית, ודאי פלילית". לדבריה, "הישראלים והישראליות שעומדים מדי שבוע בפתח תקווה ובמקומות אחרים בארץ זה 37 שבועות, לא מוכנים לסבול את השחיתות הזאת - כי הם יודעים שהיא על חשבונם. זהו צומת קריטי בתולדות ישראל, ואסור לבלבל ולטעות מהו סדר העדיפויות האזרחי במדינה דמוקרטית".

הפגנה נגד השחיתות השלטונית בפתח תקווה, 5 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
מפגינים בפתח תקווה, הערב/ראובן קסטרו
ההפגנות מול בית היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקווה. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מפגינים בפתח תקווה, הערב/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
הפגנה נגד השחיתות השלטונית בפתח תקווה, 5 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
מפגינים בפתח תקווה, הערב/ראובן קסטרו

מנגד, בצד השני של הכביש, התכנסו כ-500 אנשי ליכוד, ואלו גירשו את ח"כ אילן גילאון (מרצ) שהגיע לשוחח עמם. "ההפגנות שלהם אנטי-דמוקרטיות והתפקיד שלהן הוא להלחיץ את היועץ המשפטי לממשלה", אמר ח"כ ביטן לוואלה! NEWS. "אם אנחנו היינו עורכים הפגנות כאלה - היו מוקיעים אותנו. מה שהם עושים זה נגד שלטון החוק. ההפגנות מיותרות".

שר התקשורת איוב קרא אמר כי "באתי להפגין תמיכה בראש הממשלה ובאשת ראש הממשלה. אני מאמין ברשויות החוק וחושב שהם עושים עבודה גדולה, אבל הם צריכים להפסיק את ציד המכשפות הזה שיורה לכל כיוון בלי לפגוע".

חברי כנסת נוספים מהליכוד שהגיעו היו נאווה בוקר ואמיר אוחנה. "הגענו לכאן היום כדי להבהיר למפגיני השמאל שיש כאן לא ניתן להם להפיל את שלטון הימין בדרכים לא דמוקרטיות", אמרה בוקר. לדבריה, "הממשלה הזו תאריך ימים".

ח"כ ביטן בהפגנת תמיכה בנתניהו מחוץ לבית היועמ"ש מנדלבליט בפתח תקווה, 5 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
מוביל ההפגנה, ח"כ ביטן, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת תמיכה בנתניהו מול ביתו של היועמ"ש מנדלבליט בפתח תקווה, 5 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
אנשי ליכוד מפגינים, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת נגד להפגנה נגד השחיתות בפתח תקווה שאורגנה על ידי אנשי ליכוד, 5 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
הפגנת נגד להפגנה נגד השחיתות בפתח תקווה שאורגנה על ידי אנשי ליכוד, 5 באוגוסט 2017/ראובן קסטרו

רבים ממובילי המחאה סבורים כי הלחץ הציבורי הוא שהוביל להתפתחויות האחרונות בחקירת נתניהו. "מנדלבליט נשבר: הלחץ הציבורי שיפסיק לטייח עשה את שלו", כתב היום אלדד יניב בפוסט בפייסבוק. "רק רוח פת שברה את מנדלבליט".

הפגנות מול בית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
ההפגנה נגד ראש הממשלה, הערב/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
הפגנה נגד השחיתות השלטונית בפתח תקווה, 5 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
הפגנה נגד השחיתות השלטונית בפתח תקווה, 5 באוגוסט 2017/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully