וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחפן מרצועת עזה נפל בישראל ונלקח על ידי צה"ל לבדיקה

5.8.2017 / 16:40

הרחפן אותר בגזרה הדרומית של הרצועה. בחודשים האחרונים משתמש חמאס ברחפנים נושאי מצלמות בעזה לאיסוף מודיעין. לאחרונה תודרכו לוחמים גם באוגדת יהודה ושומרון להיות ערניים לאפשרות של שימוש ברחפנים על ידי פעילי טרור

רחפן. ShutterStock
במערכת הביטחון חוששים מהברחת רחפנים לגדה/ShutterStock

רחפן מרצועת עזה נחת היום (שבת) בשטח ישראל - כך נמסר מדובר צה"ל. הרחפן נמצא בגזרה הדרומית של הרצועה ונלקח לבדיקה. לאחרונה תודרכו לוחמים באוגדת יהודה ושומרון על ידי מפקדיהם להיות ערניים לאפשרות של שימוש ברחפנים על ידי פעילי טרור. החשש העיקרי במערכת הביטחון הוא מניסיון של ארגוני טרור להבריח רחפנים לגדה המערבית.

במערכת הביטחון חוששים משימוש ברחפנים לצורך איסוף מודיעין כדי לחשוף פעילות של צה"ל במרחב הפלסטיני, כמו מחסומים או פעילות של כוחות מיוחדים, וגם כדי לבחון ולאסוף מודיעין על מערכי הגנה אזרחיים ביישובים ובמוצבים. דרך פעולה אפשרית נוספת היא שימוש ברחפן בזמן פיגוע כדי לספק מודיעין בזמן אמת לחוליית הטרור.

פעילי חמאס במעבר גבול רפיח בצד הפלסטיני ברצועת עזה, אפריל 2016. AP
משתמשים בקרחפנים נושאי מצלמות. פעילי חמאס בעזה/AP

התרחיש הקיצוני ביותר הוא הפעלת רחפן עם חומר נפץ או אמצעי לחימה נגד מרכזי אוכלוסייה או תשתיות צבאיות כמו מוצבים. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) כבר משתמש ברחפנים חמושים במסגרת הלחימה במשטרו של בשאר אסד בסוריה.

בחודשים האחרונים משתמש חמאס ברחפנים נושאי מצלמות ברצועת עזה, כדי לאסוף מודיעין. אחרי שהבריחו ממצרים דרך מנהרות בציר פילדלפי רחפנים זעירים, החלו אנשי הארגון להשתמש בהם בשטחי אימונים בדרום ובצפון רצועת עזה, במרחק קצר מאוד מגדר המערכת לנגד עיניהם הבוחנות של תצפיות צה"ל וחקלאים ישראלים.

בפברואר האחרון חיילים באוגדת עזה הבחינו ברחפנים בשטח הפלסטיני, שנעלמו לאחר זמן קצר. בצה"ל פתחו בחקירת האירוע. כעבור כמה שעות מסרו גורמי צבא כי הרחפנים לא חצו את קו הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully