וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמה פסיכולוגית למען הנשיאה: הביון בדרום קוריאה התערב בבחירות

לאחר חקירה פנימית הודתה הסוכנות כי הנשיאה המודחת פארק גון-הייה זכתה לתמיכה בלתי חוקית של מומחים שהציפו את הרשת בתמיכה בה. הבדיקה העלתה כי ראש הסוכנות, שנגדו מתנהל משפט בימים אלו, חשוד בתכנון הפעילות הסודית

צילום: רוייטרס, עריכה: ורד לידני

סוכנות הביון של קוריאה הדרומית הודתה במעורבותה הבלתי חוקית בבחירות לנשיאות בשנת 2012. עוד הודתה הסוכנות בכך שגייסה מומחים ללוחמה פסיכולוגית שסייעו לנשיאה השמרנית לשעבר פארק גון-הייה לנצח את יריבה הליברלי. החקירה הפנימית בארגון העלתה כי בכירים רבים, בהם ראש הסוכנות ביקשו להשפיע על בוחרים להצביע עבור מועמד שמרן בבחירות לפרלמנט בסיאול.

פארק ניצחה בבחירות הצמודת בשנת 2012 את המועמד מון ג'ה-אין והפכה לאישה הנשיאה הראשונה במדינה. בימים אלו עומדת פארק לדין בגין עבירות שחיתות ושימוש לרעה בכוחה, וצפויה לשאת עונש מאסר עולם בבית הכלא. פארק התנצלה במסגרת החשדות נגדה למעורבות בפרשת שחיתות שבגינה הודחה מתפקידה. "אני מתנצלת בפני העם. אני אשתף פעולה עם החקירה", אמרה בהתבטאותה הפומבית הראשונה מאז שהודחה ב-10 במרץ.

עוד בוואלה! NEWS:
בשר התותחים של איראן: כשאלפי שיעים יסתערו עם חיזבאללה על הצפון
לאחר החתימה על הסכם עד המדינה: המשטרה אישרה להרו לצאת לחו"ל
צבא של ילדים "מכושפים" וטיהור אתני: זוועת המלחמה בקונגו נחשפת

נשיאת קוריאה הדרומית המודחת, פארק גון-הייה. רויטרס
צפויה לשאת עונש מאסר עולם. פארק/רויטרס

החקירה הפנימית העלתה כי בשנתיים שקדמו לבחירות בשנת 2012 היחידה ללוחמת סייבר הקימה 30 יחידות שתפקידן היה להציף את הרשת בהודעות תמיכה מאזרחים במועמדת השמרנית פארק. "הצוותים היו אמונים על פרסום הודעות תמיכה בפארק ובתקיפת תומכים של המועמד הליברלי, תוך הגדרתם כניסיונות צפון קוראניים להתערבות בבחירות במדינה", נכתב בדוח החקירה הפינימית של סוכנות הביון.

מקורבה של פארק טען כי החקירה של ארגון הביון היתה נגועה במעורבות פוליטית. הדוח פורסם לקראת יומו האחרון של משפטו של וון סיי-הון, שעמד בראש סוכנות הביון באותה העת. וון מואשם בתכנון הקמפיין הסוגי למען פארק ובהוצאתו לפועל.

עוד באותו נושא

הרשימה השחורה: שרת התרבות בדרום קוריאה חשודה במעקב אחר אמנים

לכתבה המלאה
הפגנות בסיאול, קוריאה הדרומית, נגד הנשיאה פארק גון הייה, 5 בנובמבר 2016. רויטרס
מתנגדיה של פארק הוגדרו כגורמים מטעם קוריאה הצפונית. הפגנות נגד פארק בסיאול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully