וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תבקש להטיל סנקציות בגובה 3 מיליארד דולרים על צפון קוריאה

5.8.2017 / 0:37

בין היתר מבקשת וושינגטון ממועצת הביטחון של האו"ם להטיל חרם כולל על ייצוא ברזל ומאכלי ים מהמדינה המבודדת. דיפלומט באו"ם: סין ורוסיה צפויות לתמוך בהחלטה. משרד החוץ האמריקני הודיע כי יאסור על אזרחים לנסוע לפיונגיאנג

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יוסי אלטר

ארצות הברית תעלה היום (שבת) במועצת הביטחון של האו"ם הצעה להטיל סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית – כך מסרו דיפלומטים. זאת, בעקבות שני הניסויים האחרונים של פיונגיאנג בטילים בין-יבשתיים. לדברי דיפלומט באו"ם, הסנקציות כוללות חרם על ייצוא סחורות של קוריאה הצפונית והן יביאו לקיצוץ של שליש מהכנסותיה מהייצוא – כשלושה מיליארד דולרים בשנה.

בין הסחורות שיוחרמו על פי ההצעה יהיו פחם, ברזל, עופרת ומאכלי ים. הדיפלומט הוסיף כי ישנה סבירות גבוהה שרוסיה וסין יתמכו בהצעה, על אף ששתי המדינות נוטות למנוע סנקציות וגינויים נגד קוריאה הצפונית. כדי להעביר את ההצעה תצטרך ארצות הברית לקבץ תשע מדינות התומכות בה, ולקוות כי אף מדינה הרשאית להטיל וטו – סין, רוסיה, צרפת ובריטניה – לא תעשה זאת.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ במתקפה על הקונגרס: "היחסים עם רוסיה בשפל מסוכן - בגללו"
הנשיא בחופשה: תושבים בעיירה בניו ג'רזי "זכו" לארח את טראמפ
דיווח: זומן חבר מושבעים בחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות בארה"ב

דיון של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא חאלב, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
ארה"ב תבקש את תמיכתון של תשע מדינות. מועצת הביטחון/רויטרס

בתוך כך, אתמול הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית כי החל מה-1 בספטמבר ייאסר על אזרחי ארצות הברית לנסוע לקוריאה הצפונית. עוד נמסר כי על אזרחים אמריקנים השוהים במדינה לעזוב אותה עד לתחילת החודש הבא. מי שיבקשו לנסוע למדינה המבודדת יזדקקו להוציא אישור מיוחד שיוענק במקרים מצומצמים בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בין היתר יוכלו עיתונאים ואנשי ארגוני סיוע הומניטרי להגיש בקשה להיתר הנסיעה המיוחד. כניסתו לתוקף של האיסור תהפוך את קוריאה הצפונית למדינה היחידה שאזרחים אמריקנים אינם רשאים לבקר בה. נכון להיום ידוע על שני אזרחי ארצות הברית ממוצא קוריאני המוחזקים בקוריאה הצפונית. בסוף השבוע אישר הנשיא דונלד טראמפ הטלת סנקציות חדשות על המדינה, שבשנה האחרונה הגבירה את קצב ניסויי הטילים של צבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully