וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע הכללי בארה"ב נגד ההדלפות: "חופש העיתונות אינו בלתי מוגבל"

ג'ף סשנז הודיע כי הוא בוחן אפשרות לזמן לחקירה עיתונאים, זאת במסגרת המלחמה עליה הכריז הנשיא טראמפ נגד הדלפות מידע רגיש. "מדליפים לא יכולים להמשיך לסכן חיים ולהיות פטורים מעונש", טען סשנז

צילום: CNN

התובע הכללי בארצות הברית, ג'ף סשנז, הודיע היום (שישי) כי הוא בוחן את אפשרות לזמן לחקירה עיתונאים בשל הדלפות של מידע רגיש, כדבריו. סשנז נימק את המהלך בסיכון הממשי לחיי אדם בעקבות ההדלפות. "אנחנו מכבדים את התפקיד החשוב שהעיתונות משחקת, ונמשיך לעשות זאת, אך זה לא בלתי מוגבל", הבהיר סשנז. "מדליפים לא יכולים לסכן חיים ולהיות פטורים מעונש. עלינו לאזן בין תפקיד העיתונות לצורך בהגנה על הביטחון הלאומי ועל חייהם של אנשי זרועות החוק".

סשנז התייחס למאמצי משרדו באיתור ההדלפות ואמר כי משרד המשפטים בארצות הברית שילש את מספר החקירות הנוגעות להדלפות מידע, זאת בהשוואה למספר החקירות שנוהלו לקראת תום ימי ממשל הנשיא הקודם, ברק אובמה. סשנז אמר את הדברים בתדרוך שהוקדש כולו ליישום מדיניותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להילחם בהדלפות.

בין השאר, סשנז ציין כי הוא ואנשיו משקיעים משאבים רבים כדי למנוע הדלפות מידע בלתי מאושר. לדבריו, למשימה גויסו המשנה רוד רוזנשטיין, ומנהל ה-FBI כריסטופר ריי, לעקוב אחרי החקירות. כמו כן, לגופי החקירה בארצות הברית ניתנה הנחייה לתת עדיפות עליונה לחקירות מסוג זה.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר בקואליציה: "הסכם עד המדינה עשוי להיות נקודת מפנה פוליטית"
עובדי חיפה כימקלים קיבלו את השבת במפעל: "נזרקים לאבטלה ולאבדון"
תקרית הירי בשגרירות בירדן: הפרקליטות הורתה על בדיקה משטרתית

התובע הכללי ג'ף סשנז מוסר הצהרה במשרד המשפטים בוושינגטון, 2 במרץ 2017. AP
סשנז/AP

סשנז אמר את הדברים בצל הביקורת שנמתחה עליו מצדו של הנשיא טראמפ, בנוגע להתנהלותו בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות. למרות זאת, ראש הסגל החדש בבית הלבן, ג'ון קלי, הבטיח לסשנז כי טראמפ לא מתכוון לפטר אותו.

השיחה התקיימה עוד ביום שבת, יום אחרי שטראמפ בחר בקלי להחליף את ריינס פריבוס המפוטר. קלי אמר לסשנז כי טראמפ עדיין מתוסכל מסשנז, אך אין בכוונתו לפטר אותו או לגרום לו להתפטר. הנשיא זועם על התובע הכללי, אחד מתומכיו הראשונים והבולטים ביותר, מאחר שהוא פסל את עצמו מחקירת קשרי הממשל ורוסיה, ואמר כי הוא מתחרט שמינה אותו. בשורת מתקפות בטוויטר, הוא כינה את סשנז "חלש" ואמר כי הוא מאוכזב ממנו.

עוד באותו נושא

ראש הסגל של טראמפ מרגיע את השטח: "אמר לתובע הכללי שלא יפוטר"

לכתבה המלאה
השבעתו של ג'ון קלי, ראש הסגל החדש של הבית הלבן עם הנשיא טראמפ 31 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
טראמפ וקלי לאחר השבעתו השבוע בבית הלבן/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully