וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חיפה כימקלים קיבלו את השבת במפעל: "נזרקים לאבטלה ולאבדון"

4.8.2017 / 20:34

העובדים התכנסו במפעל בצפון כדי לתמוך זה בזה על רקע פיטוריהם הצפויים. "ההנהלה אשמה במצב המפעל, לא העובדים", אמרו. ח"כ יחימוביץ': "יש כאן פיגוע רב נפגעים ולאף אחד זה לא מזיז"

צלמים זמניים מורשים

עובדי "חיפה כימיקלים" בצפון התכנסו הערב (שישי) בשטח המפעל כדי לערוך קבלת שבת, זאת על רקע הודעת הנהלת המפעל על סגירתו לאחר שבג"ץ דחה את עתירתה בדבר פינוי מכל האמוניה. רגע לפני שיקבלו לידיהם את מכתבי הפיטורים, העובדים התכנסו כדי לתמוך זה בזה ברגעים הקשים, בעודם ניצבים בפני חוסר ודאות תעסוקתי.

"זה לא אנושי ולא הכרחי לסגור את חיפה כימיקלים", אמר אלי אלבז, יו"ר ועד העובדים. "זהו מפעל משגשג. עומדים לפטר 1,200 עובדים ולזרוק אותם לאבטלה ואבדון. במשך חמישה חודשים העובדים מקבלים משכורת רעב, חיים באי-ודאות ובעננה שחורה". אלבז תקף את הנהלת המפעל על שלדבריו הביאה אותו למצבו והחליטה לסגור אותו. "כידוע לכם, בעל הבית מסר שהחליט לסגור את החברה", הצהיר אלבז. "האשם העיקרי במצב הזה הוא לא העובדים, זה רק המנכ"ל ובעל הבית, הם אלה שהביאו את החברה למצב הזה".

לקריאה נוספת:
בצל המשבר: הנהלת חיפה כימיקלים פותחת במו"מ עם העובדים
עובדי "חיפה כימיקלים" זומנו לשימוע לפני פיטורים: "לא נתפס"
עובדי חיפה כימיקלים מתבצרים במפעלים: "סיכול ממוקד לפריפריה"

עובדי חיפה כימיקלים מקיימים קבלת שבת במפעל שצפוי להיסגר, 4 אוגוסט 2017. אלי אשכנזי
העובדים התכנסו במפעל שצפוי להיסגר. חיפה, הערב/אלי אשכנזי

עמי אליאס, עובד במפעל המתגורר בקריית ביאליק, הגיע לקבלת השבת עם בנו ירדן. "זו הרגשה נוראית", אמר. "זו תחושה של אי ודאות. האדמה לא יציבה. הכול רועד. הילד לא מבין מה קורה. אבל כשנתחיל לחסוך ולהצטמצם, הוא יתחיל להרגיש שקורה משהו". בהמשך, העובדים קראו לממשלה לפעול כדי לסייע לפתור את המשבר. "יש פה עוד 1,200 עובדים שחייבים שימצאו להם פתרונות", אמרו. "אנחנו קוראים לממשלה להתגייס להפעיל לחץ על ההנהלה להפעלתו של המפעל".

עוד בוואלה!

ההמתנה השתלמה: מנדלבליט מצא את החיזוק שחיפש לתיק נגד נתניהו

לכתבה המלאה
המשבר ב''חיפה כימיקלים''-העובדים קיימו קבלת שבת במפעל. מערכת וואלה! NEWS
"הולכים לאבטלה ולאבדון". מפעל חיפה כימיקלים בצפון, הערב/מערכת וואלה! NEWS
עו"ד סיגל פעיל עם עובדי חיפה כימיקלים במפעל שצפוי להיסגר, 4 אוגוסט 2017. אלי אשכנזי
עו"ד סיגל פעיל יחד עם עובדי המפעל, הערב/אלי אשכנזי

יו"ר הוועד אלבז ציין כי ביום שלישי תתקיים פגישה בכנסת בה ישתתפו ועד העובדים, שר הכלכלה אלי כהן והנהלת המפעל. במפגש צפויה לקחת חלק גם ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) שהגיעה אף היא לטקס קבלת השבת לאות הזדהות.

"מה שקורה כאן זה פיגוע רב נפגעים, אבל לאף אחד זה לא מזיז", טענה ח"כ יחימוביץ'. "מי שמשלם את המחיר הם הפועלים שעבדו הכי קשה. וכל אלו שמסביב, שחטאו ופשעו, לא משלמים מחיר. כל הפתרונות נמצאים על השולחן, והבעלים ירוויחו קצת פחות. יש בעלים ומנכ"ל שהתרשלו והשתמשו בעובדים כבשר תותחים. אם זו הייתה סוגיה ביטחונית, היה נמצא פתרון. אבל כשמדובר בפרנסת מאות עובדים, דבר לא נעשה".

שלי יחימוביץ' עם עובדי חיפה כימיקלים שצפוי להיסגר, 4 אוגוסט 2017. אלי אשכנזי
ח"כ שלי יחימוביץ' יחד עם עובדי המפעל, הערב/אלי אשכנזי
עובדי חיפה כימיקלים מקיימים קבלת שבת במפעל שצפוי להיסגר, 4 אוגוסט 2017. אלי אשכנזי
מפעל חיפה כימיקלים בצפון, הערב/אלי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully