וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמתנה השתלמה: מנדלבליט מצא את החיזוק שחיפש לתיק נגד נתניהו

4.8.2017 / 17:36

היועמ"ש רצה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, אך לא הסכים להתפשר - והשיג את מבוקשו בהסכם עד המדינה עם ראש הסגל לשעבר, המבסס את החשדות לעבירות שוחד. עם פריצת הדרך בתיק, גם במחיר שבפרקליטות חששו בתחילה לשלם, ההפגנות השבועיות מול ביתו יכולות לקחת הפסקה

ערוץ 10

לדיירי רחוב בלפור שלום, הרעש שהפריע את שנתכם בצהרי שישי היה האסימון שנפל ברעש בבית ראש שהממשלה, ומשמעותו אחת עבור משפחת נתניהו: המצב רע, ניפגש בבית המשפט. לעומתכם, מי שכן יוכלו אולי ליהנות ממוצאי השבת בעיר הפסטורלית פתח תקווה הם דיירי השכונה בה מתגורר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. אחרי שבוע כזה, הם יכולים לצפות בלב שלם שההפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה והתנהלותו בתיק נתניהו יירגעו קצת. אחרי הכל, החקירה התקדמה בצעדי ענק.

בשיחות סגורות שהתקיימו בחצי השנה האחרונה אמר מנדלבליט כי הוא רוצה להגיש כתב אישום נגד נתניהו, אבל לא על זוטות ולא כשהתיק חלש. חתימת הסכם עד המדינה עם ראש הסגל לשעבר של נתניהו, הרו, שישב בעצמו בשיחות של ראש הממשלה עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, מעניקה לתיק בדיוק את החיזוק שהיה צריך, והמילה שוחד ממנה נזהרו עד עכשיו כמו מאש – מתנוססת בגאון על צו איסור הפרסום.

לקריאה נוספת:
פריצת דרך בחקירות נתניהו: איש סודו חתם על הסכם עד מדינה
המשטרה לבית המשפט: נתניהו חשוד בעבירות של שוחד והפרת אמונים
אחרי ארי הרו: ניסיונות לגיוס איש סודו הנוסף של נתניהו לעד מדינה

נתניהו בישיבת ממשלה: "ביתו של המחבל השפל ייהרס; פועלים נגד הגורמים שהסיטו לרצח". מערכת וואלה! NEWS
צו איסור הפרסום חשף את החשדות. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS

השם של הרו כעד מדינה מעולם לא ירד מהפרק. למעשה, מוח קונספירטיבי יוכל אולי לומר שכל ההתנהלות היא אסטרטגיה ארוכת טווח של עורך דינו רועי בלכר, שכבר יודע דבר או שניים על משאים ומתנים לעדי מדינה, ושל היועץ המשפטי לממשלה מנגד, מגובה בפרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה ליאת בן-ארי שמרגע שנכנסה לנהל את חקירות נתניהו, הפיחה רוח חיים בתיק.

הרו הוא המקור לתיק 2000. אין זה משנה אם ההקלטות התגלו אצלו במקרה או שמסר אותן, סביר להניח שעורך דינו בלכר הבין את הפוטנציאל עבור לקוחו. הוא הבין שהתיק נגדו הרו היה תיק חזק על עבירות חמורות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון. וכך, כשההקלטות יושבות אצל מנדלבליט ומעלות אבק, יום אחד הן הגיעו לחדשות 2 שמדי ערב פרסמו חלק מהתמליל. עכשיו כבר אי אפשר להתעלם מתיק 2000 שהפך לעובדה בשטח. ה"מחיר" של הרו, כעד מדינה, עלה.

עוד בוואלה!

לקראת תפילות יום שישי: המשטרה נערכת להתפרעויות ביפו

לכתבה המלאה
ארי הרו, בכיר לשעבר בלשכת ראש הממשלה נתניהו. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
החיזוק שהתיק היה צריך. ארי הרו/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

במקביל, בפרקליטות לא ויתרו וטסו בחודש שעבר לארצות הברית לחיקורי דין עם המעורבים בפרשה. העדויות שלהם סיבכו את הרו עוד יותר. "המחיר" של הרו ירד, הכל חלק ממשא ומתן עיקש בין מנדלבליט לבלכר שהתנהל בצל ההפגנות מדי מוצאי שבת, הקוראות לו להתפטר. גם עכשיו במסגרת המגעים לעד מדינה שחזרו בעוצמה גבוהה לאחר שובם של החוקרים כפי שפורסם בוואלה! NEWS, היו כאלה בפרקליטות שלא אהבו לראות את התיק החזק נגד הרו, התיק שעבדו עליו, יורד לטמיון, אולם מי שניהלה את המגעים ביד רמה הייתה בן-ארי ששכנעה את הפרקליטות שאין מנוס, צריך "לשלם" עבור ראשו של נתניהו. לבסוף נחתם ההסכם שתנאיו עבור הרו חלומיים: ללא מאסר כלל, קנס של 700 אלף שקלים ובעיקר הרשעה רק בעבירה של מרמה הפרת אמונים.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט: "אנחנו מתקדמים ועובדים בשיתוף פעולה עם המשטרה". רוני כנפו
לא מעוניין בתיק חלש. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט/רוני כנפו

הרו צפוי להעיד בפרשות 1000 ו-2000, ולא מן הנמנע שיעיד גם בפרשת הצוללות אם כי לא ברור מה חלקו שם. מי שכן יכול לדאוג הם המעורבים בפרשת בזק, שקיבלה את השם פרשה 4000 שם תוכל עדותו של הרו לשפוך אור על יחסיו של נתניהו עם העומד בראש בזק. כרגע הקושי הוא לקשור את נתניהו עצמו לפרשה שמסבכת מאוד את מקורבו מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר. עדותו של הרו, בסיכוי גבוה, תוכל לחבר את נתניהו ולדון בשאלת התמורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully