וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא בחופשה: תושבים בעיירה בניו ג'רזי "זכו" לארח את טראמפ

4.8.2017 / 14:07

תושבים בבדמינסטר מחו על ההפרעה שבעצם נוכחות אנשי האבטחה וצוות הנשיא, שישהו בעיר ב-17 הימים הקרובים. אולם, כמה מבעלי העסקים בירכו על התוספת הצפויה לקהל הלקוחות. ראש העיר: "זה באמת לא סיפור גדול"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

שלוותם של תושבי העיירה בדמינסטר במדינת ניו ג'רזי שבארצות הברית הופרה הבוקר (שישי) כששיירת רכבים של אנשי השירות החשאי ומאבטחיו של הנשיא דונלד טראמפ הגיעה לאתר הגולף שבבעלות תאגיד העסקים של משפחתו, לקראת תחילת חופשתו בת 17 ימים במקום. טראמפ, המרבה לבלות סופי שבוע הרחק מהבית הלבן, הגיע בעבר לאתר הנופש המקומי אך לפרקי זמן קצרים בלבד. חופשתו הנוכחית שתימשך כמעט שלושה שבועות נתפסת בעיני רבים בעיירה בת 8,000 התושבים כמטרד.

אן צ'וי גרה בבית חווה במרחק כקילומטר וחצי מאתר הגולף ובשבועות שקדמו לחופשתו של הנשיא חגו מעל ביתה מסוקים שערכו סריקות באזור. "הכבשים שלי היו אחוזות בעתה", סיפרה לכתב סוכנות הידיעות "רויטרס". לדבריה, "אין לנו את התשתיות להתמודד עם הנוכחות של הנשיא. זה פשוט נורא".

ג'ולי הנדרסון, אמנית הגרה אף היא בשכנות למעון הקיץ הזמני של הנשיא, סיפרה כי המסוקים הבהילו גם אותה. בעלה פול הוסיף כי פעמיים בשבועות האחרונים נקלע לפקק תנועה בסמוך לביתם, בשל נוכחות כלי הרכב של השירות החשאי שערכו הכנות לבואו של טראמפ. השבוע הודיע השירות החשאי כי בקרבת אתר הנופש יוצב רחפן המצויד במצלמות אינפרא-אדום ונשלט מהקרקע, אך הבהירו כי הוא "לא יגרום לפלישה לפרטיות התושבים מחוץ למקום".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיע לחופשה בבדמינסטר, ניו ג'רזי, 4 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
טראמפ מגיע לאתר הנופש בבדמינסטר, הבוקר/רויטרס, רויטרס

נוכחותו של הנשיא מעיבה גם על פעילות שדה התעופה המקומי, שבו מתקיימים שיעורי טיסה על מטוסים קלים, וחונים 110 מטוסים פרטיים של תושבים באזור. "הקיץ הוא התקופה העמוסה ביותר שלנו", אמר מנהל השדה כריס ווקר. "אנחנו פשוט ניאלץ להתמודד עם המצב". גם על הקרקע מורגשת חופשתו של טראמפ, כשמפגינים המוחים נגד הנשיא החלו בימים האחרונים לשבש את התנועה בכבישי העיירה בשיירת רכבים שנוסעת בקרבת אתר הנופש וצופרת בחוזקה.

אולם, לדברי מנכ"לית העירייה ג'ודית סאליבן שיירת המחאה עצמה גורמת ליותר תעסוקה לכוח המשטרה המקומי, המונה 16 שוטרים בלבד, מאשר נוכחות הצוות המלווה את הנשיא. סאליבן הוסיפה כי היא מקווה שהממשל הפדרלי יסייע לעירייה בתשלום השעות הנוספות לשוטרים במהלך החופשה, שנאמד בכ-30 אלף דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

תושב מקומי התומך בטראמפ: העיר לא משותקת, זה פייק ניוז

מי שדווקא בירך על נוכחותו של טראמפ בעיירה השקטה הוא סטיב דסידריו, בעלים של מסעדה מקומית המספקת שירותי קייטרינג. לדבריו, הוא מצפה שהעיתונאים שיגיעו לסקר את הנשיא, ואנשי הסוכנויות הפדרליות המלווים אותו, יגבירו את תנועת הלקוחות למקום.

דסידריו, תומך של טראמפ בן 48, אמר כי הדיווחים בתקשורת על ההפרעה לתושבי העיירה הם מופרזים. "זה פייק ניוז", אמר, כשהוא משתמש באחד הביטויים החביבים על הנשיא. "מנסים לעשות ספין כאילו העיר משותקת. אז יש עוד חמש מכוניות ברמזור, אז מה?".

תושבים אחרים אמרו כי בעבר גילה טראמפ רוח שכנות טובה כשאפשר לקיים באתר הנופש אירועים מקומיים, כולל הבחירות לראשות העירייה. ראש העיר סטיב פארקר, חבר המפלגה הרפובליקנית, התייחס אף הוא בביטול לטענות על שיבוש מהלך החיים התקין בעיירה. "זה באמת לא כזה סיפור גדול", אמר פארקר.

כוחות משטרה בבדמינסטר, ניו ג'רזי, לרגל חופשתו של הנשיא טראמפ, 4 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
שוטרים מחוץ לאתר הגולף של טראמפ בבדמינסטר/רויטרס, רויטרס
כוחות משטרה בבדמינסטר, ניו ג'רזי, לרגל חופשתו של הנשיא טראמפ, 4 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
שיירת מחאה של מתנגדי טראמפ בכבישים הסמוכים לבדמינסטר/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully