וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר המכרז להפעלת הצהרונים בת"א: העירייה תספוג עלויות

3.8.2017 / 19:53

העירייה הודיעה כי תממן חלק מעלויות התפעול של הצהרונים והכריזה על שינויים במכרז להפעלתם. סגן ראש העיר אסף זמיר: "על המדינה להכריז על יום לימודים ארוך ולא רק על חוקים פופוליסטים שמימונם נופל על התושבים"

עריכה: ורד לידני

עיריית תל אביב הכריזה הערב (חמישי) על סגירת המכרז להפעלת הצהרונים במוסדות החינוך בעיר. העירייה ערכה שינויים בפרטי המרכז והודיעה שתממן חלק מפעילות הצהרונים ותספוג עלויות בגובה של כארבעה מיליון שקלים, זאת כדי לאפשר למפעילים ותיקים לגשת למכרז. בעקבות השינוי, ניגשו למכרז כמעט כל מפעילי הצהרונים הוותיקים בעיר, למעט נעמת ובית דניאל.

עיריית תל אביב הודיעה כי פרסום המכרז המעודכן בא במסגרת ההיערכות ליישום רפורמת הצהרונים של שר האוצר משה כחלון לקבוע תקרת תשלום, שחלק ממפעיליהם הודיעו כי לא יוכלו לגשת למכרז בתעריף כפי שנקבע ע"י משרד החינוך. לטענת העירייה, המכרז הקל על המפעילים וענה על צרכי ההורים, הילדים, כך שבתנאים אליו ניגשו רוב המפעילים ופעילות הצהרונים בעיר תתקיים כסדרה בשנת הלימודים הבאה. בין החברות שניגשו למכרז: פונטיס, ויצו, טומשין, בצהרי היום, יד ביד, צהרוני אביב, אתגרים והדרכות/אפטר סקול, צהרוני אם המושבות והכוכב הבא.

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה לבית המשפט: נתניהו חשוד בעבירות של שוחד והפרת אמונים
יותר מ-22 אלף משתתפים במצעד הגאווה בירושלים; חשוד נעצר עם סכין
הנכים מחריפים את המאבק: עשרות חסמו את כביש החוף באזור יקום

פתיחת שנת הלימודים תשע"ז בבית הספר יד מרדכי בבת ים. ראובן קסטרו
נסגר המכרז להפעלת הצהרונים/ראובן קסטרו

בנוסף, הקימה העירייה באמצעות החברה העירונית "יובל חינוך" ובהשקעה של כמיליון שקלים גוף פיקוח עירוני לליווי הצהרונים בתחומי התוכן, הצוות והמזון. מהלך המצטרף לשורה ארוכה של פעולות עירוניות, כולל הנהגת יום לימודים ארוך מסובסד ב-24 בתי ספר יסודיים בדרום העיר וביפו לכתות א'-ג'.

"החוק והתעריפים שנלוו אליו יצרו מציאות שבמסגרתה נאלצת עיריית תל אביב לממן חלק מהעלויות מול הצהרונים בכדי למנוע מציאות שבה לא יהיו צהרונים ב-1.9", אמר אסף זמיר, מחזיק תיק החינוך וסגן ראש העיר. "עם סגירת המכרז אני שמח שכמעט כל המפעילים נגשו והשנה תפתח כסדרה". זמיר מתח ביקורת והוסיף כי "טוב הייתה עושה המדינה לו הייתה מכריזה על כינון יום לימודים ארוך בו היא לא רק קובעת תעריפי מקסימום למועדוניות ומציגה חוקים פופוליסטים, אלא ממנת את המשך יום הלימודים ולא גורמת לתושבים לממן אותם מכספי הארנונה שלהם".

עוד באותו נושא

צהרונים נגד רפורמת כחלון: הגבלת התשלום תגרור פיטורי עובדים

לכתבה המלאה
בנין עיריית תל אביב, פברואר 2015. ראובן קסטרו
עיריית תל אביב תספוג חלק מהעלויות/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully