וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנכים מחריפים את המאבק: עשרות חסמו את כביש החוף באזור יקום

3.8.2017 / 19:07

עשרות נכים חסמו את נתיב הנסיעה לכיוון נתניה, זאת כחלק מהחרפת מאבקם להעלאת גובה קצבת הנכות. המפגינים שיבשו את התנועה לאחר שהבהירו כי יחדלו מקיום הפגנות ברישיון. כעבור שעה וחצי הכביש נפתח שוב לתנועה

צילום: מטה מאבק הנכים, נתיבי ישראל, עריכה: אריאל תמרין

עשרות מפגינים נכים חסמו הערב (חמישי) את כביש החוף בקטע שבין מחלף רשפון לנתניה לכיוון צפון, במסגרת מאבקם להעלאת קצבאות הנכות. עומסי תנועה כבדים נוצרו במקום, ומשטרת התנועה הפנתה את הנהגים לנסיעה בדרכים חלופיות. כעבור שעה וחצי נפתח הכביש שוב לתנועת כלי רכב.

אתמול הפגינו הנכים מול ביתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן בראשון לציון, במחאה על מה שהם מכנים "ההצהרות השקריות" שפרסם בדבר תוספת של ארבעה מיליארד שקלים לקצבאות הנכות, ויציאתה של הכנסת לפגרה בטרם גובש פתרון הולם, כדבריהם, לסוגיה. במהלך ההפגנה, התחייבו המפגינים להחריף את מאבקם כדי להשיג את דרישותיהם, וציינו כי יחדלו מלקיים הפגנות ברישיון - אלא יחסמו עורקי תנועה ראשיים.

לקריאה נוספת:
עשרות נכים הפגינו מול ביתו של ביטן: "ניפגש בכבישים ובכיכרות"
מחאת קצבאות הנכים נמשכת: חסימות כבישים בכניסות לאשדוד
הפגנת הנכים מתרחבת: פעילי מאבק הנכים חסמו את כביש 1 למזרח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשרות נכים חוסמים את כביש החוף, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החרפת המאבק להעלאת הקצבאות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אביטל כהן, ממובילות המחאה, השתלחה בביטן ואיימה בהחרפת המחאה. "מושחת, עוד לא נולד יו"ר קואליציה כמוך. אנחנו ניפגש בכבישים, בצמתים ובכיכרות", אמרה כהן. היא הוסיפה כי מעתה מטה המאבק לא יפנה לקבלת אישור להפגין, כנדרש בחוק: "זו ההפגנה האחרונה שאנו מקיימים עם רישיון, אנחנו לא רוצים לא שוטרים ולא מג"בניקים".

לפני כחודש וחצי הציג ביטן בכנסת רפורמה ולפיה יעלו קצבאות הנכים בפעימה אחת לסכום של ארבעת אלפים שקלים. אלא ששבוע לאחר מכן, הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו מתווה אחר, ולפיו רק נכים בעלי 90% נכות יזכו להעלאת הקצבה.

חסימת כביש מספר 2 בין יקום לנתניה, כביש החוף לכיוון צפון 20 ע"י רכבי נכים שמפגינים 3 באוגוסט 2017. מטה מאבק הנכים, מערכת וואלה! NEWS
החסימה בכביש החוף, הערב/מערכת וואלה! NEWS, מטה מאבק הנכים

התכנית המוצגת הגיעה לאחר שנתניהו בחן את מסקנות ועדת זליכה ונועץ עם יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון. נוסף על התוספת לקצבאות והצמדתן לשכר המינימום, נקבע כי על מנת לעודד שילוב נכים בעבודה, לא תקוזז קצבת נכה ששכרו נמוך מ-4,200 שקלים בחודש.

במטה הנכים זעמו על התכנית, וכינו אותה "הספין של נתניהו".
מהמטה נמסר כי "ראש הממשלה, יועציו ושריו לא טרחו אפילו לפנות לקואליציית הנכים המובילה את המאבק ברחובות ובכבישים. מאסנו בהתייחסות אלינו כמספרים ללא פנים ושמות בטבלאות האקסל, שקופים וחסרי דעה. אנחנו כאן כדי להישאר ומי שמפחד לא מאמין".

בחודשים האחרונים חסמו הנכים כחלק ממאבק המחאה כבישים מרכזיים ביניהם כביש 4 וכביש ירושלים – תל אביב והבטיחו כי יובילו לשיבושי תנועה נוספים.

(עדכון ראשון: 17:33)

חסימת כביש מספר 2 בין יקום לנתניה, כביש החוף לכיוון צפון 20 ע"י רכבי נכים שמפגינים 3 באוגוסט 2017. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
זועמים על תכנית נתניהו. הפגנת הנכים בכביש החוף, הערב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה
חסימת כביש מספר 2 בין יקום לנתניה, כביש החוף לכיוון צפון 20 ע"י רכבי נכים שמפגינים 3 באוגוסט 2017. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת הנכים בכביש החוף, הערב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully