וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הגאווה בירושלים: הרחובות שייסגרו לקראת אלפי המשתתפים

תושב מרכז הארץ הורחק מירושלים עד לאחר המצעד לאחר שפרסם פוסט בפייסבוק נגד האירוע. במשטרה מעריכים כי עשרת אלפים איש יגיעו לצעוד ברחבי הבירה, מגן הפעמון עד גן העצמאות. אילו רחובות ייסגרו לקראת המצעד?

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

מצעד הגאווה בירושלים ייצא אחר הצהריים (חמישי) לדרך, לאחר שההיערכות אליו הושלמה על ידי המארגנים וכוחות המשטרה. במשטרה מעריכים כי עשרת אלפים איש יגיעו למצעד, שהכניסה אליו תותר משלושה מוקדים בלבד.

תושב מרכז הארץ, בן 33, נעצר בחשד שפרסם בפייסבוק איומים על משתתפי המצעד. הוא שוחרר בתנאים מגבילים, ובהם הרחקה מירושלים עד מחר. מהמשטרה נמסר כי ההיערכות למצעד כוללת פעילות גלויה וסמויה, ומתבססת על איסוף מודיעין והערכות מצב. אמצעים טכנולוגיים ומצלמות הוצבו לאורך ציר המצעד ויתעדו גם מהאוויר.

הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים, אמר כי מצעד הגאווה המתקיים בעיר היום "עניינו סותר את קדושת ירושלים בה אנו חפצים". בנוסף, שיגר הרב שטרן מכתב לרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, שאמר בשבוע שעבר על הקהילה הלהטבית כי "המילה חולה היא מילה מעודנת" וכי "זה דבר שצרך טיפול ותיקון". שטרן גיבה במכתב את אליהו, "נחרדתי לשמוע על איומים ועוד דברי בלע שנשלחו אליך בשל עמדתך האיתנה כנגד המצעד וכל מה שנלווה לו בחוצות ירושלים עיר הקודש".

מצעד הגאווה בירושלים, 21 ביולי 2016. שלומי גבאי
מצעד הגאווה בשנה שעברה/שלומי גבאי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כלקח משנים קודמות, מופו האנשים שיכולים להיות סיכון, וטופלו כבר לקראת המצעדים הקודמים", נמסר. הצועדים יתכנסו בגן הפעמון, וב-18:00 יצעדו במסלול גן הפעמון – פלומר – רחוב קרן היסוד – רחוב קינג ג'ורג' – רחוב הילל – רחוב מנשה בן ישראל ויסיימו בגן העצמאות.

בשנה שעברה, שנה לאחר המצעד בו נרצחה שירה בנקי בידי ישי שליסל, הגיעו כ-20 אלף איש למצעד הגאווה הגדול אי פעם בעיר. אורי בנקי, אביה של שירה אמר כי "רבים מכחישים או מתעלמים מהקשר בין שיח מתלהם, רווי שנאה וביטחון מתנשא ובלתי מתפשר בצדקת הדרך – לבין הרצח".

במשטרה מבקשים מהנהגים לגלות סבלנות ולהישמע להוראות השוטרים, ולהיות קשובים לדיווחים שיועברו באמצעות התקשורת. עוד הדגישו כי המשטרה תפעל בנחישות כנגד כל גורם שינסה להפר את הסדר ומהלכו התקין של המצעד, וכי המשטרה תציב שוטרים גלויים וסמויים לשמירת הסדר, אבטחת האירוע וביטחון המשתתפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully