וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות, חמינאי נתן את ברכתו לרוחאני: "מתפלל להצלחתך"

3.8.2017 / 14:15

המנהיג העליון העניק באופן רשמי לנשיא את המנדט לכהונה שנייה, אחרי ניצחונו המוחץ בבחירות בחודש מאי. זאת על אף ביקורת שהעביר כלפיו לאחרונה בשל ההפרות לטענתו של הסכם הגרעין. רוחאני: "המטרה - לשפר את תדמיתנו בעולם"

צילום: רויטרס

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הביע היום (חמישי) תמיכה בנשיא חסן רוחאני במהלך טקס השבעתו לכהונה שנייה, אחרי שהאחרון זכה ברוב מוחץ בבחירות שהתקיימו בחודש מאי. בנאום שנשא בפני מנהיגים דתיים, צבאיים ופוליטיים, חמינאי התפלל "למען הצלחתו של האדם הראוי".

חמינאי נשק על לחיו של רוחאני במהלך הטקס ששודר בטלוויזיה, והנשיא נישק את המנהיג העליון בכתפו, סמל לכפיפותו בפניו. בין השניים שררה מתיחות בחודשים האחרונים, בשל ביקורת שהעביר חמינאי על רוחאני לנוכח ההפרות לטענתו של הסכם הגרעין, שאליו דחף הנשיא המתון במטרה לשקם את הכלכלה של הרפובליקה האסלאמית. חמינאי קרא פעם נוספת לאיראן להשיג יכולת כלכלית עצמאית ולבנות "כלכלת התנגדות".

אחרי שיושבע ביום שבת, לרוחאני יהיו שבועיים להציג את ממשלתו החדשה וקבל את תמיכת הפרלמנט בהצבעת אמון. "מטרתה של הממשלה היא לשפר את תדמיתה של איראן בעולם, לשמור על זכויות האזרחים, למגר את העוני, להגן על הדמוקרטיה הדתית ועל קולותיהם של אנשינו", אמר רוחאני במהלך הטקס.

למרות המאמצים של רוחאני לפתוח את איראן להשקעה של גורמים בינלאומיים, הוא עומד בפני שורת אתגרים, כמו מחלוקות פוליטיות עמוקות ומדיניות תקיפה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שמאיים לפרוש מהסכם הגרעין.

המנהיג העליון של איראן חמינאי מבריך את הנשיא רוחאני, 3 באוגוסט 2017. רויטרס
חמינאי ורוחאני, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully