וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקה את שוורצנגר: הרודן של טורקמניסטן הציג עצמו כלוחם קומנדו

רומן רייב

3.8.2017 / 12:45

גורבנגולי ברדימוחמדוב, שמטפח לעצמו פולחן אישיות, צולם כשהוא משתמש ברובה, משליך סכינים ומזמן מסוק קרב לתקיפה. ואולם, אתר אופוזיציה פרסם את הסרטון בליווי קטעים מסרט של השחקן האמריקני ולעג לדיקטטור

נשיא טורקמניסטן תועד בסרטון סאטירי כמפקד שנערך לקראת פעולת קומנדו/עריכה: ליר שפיגלר

נשיא טורקמניסטן גורבנגולי ברדימוחמדוב הצטלם בסרטון שנועד להציגו כגיבור פעולה, כשהוא יורה ברובה ומשליך סכינים לעבר מטרות. הרודן, שמפתח פולחן אישיות נרחב, היה לבוש במדי צבא ועטה משקפי שמש שחורים, בעודו מדריך לוחמים וקורא למסוק כדי שזה יתקוף יעדים. התיעוד שודר בטלוויזיה הממלכתית, וזכה ללעג מצד אתר אופוזיציה שפרסם את הסרטון בליווי שיר הנושא של סרט של ארנולד שוורצנגר.

"כשהוא מרים את כלי הנשק שהוצגו בפניו, ראש המדינה הדגים את הדיוק שלו, מה שמצביע על כך שהוא נהנה ממוכנות צבאית גבוהה", הכריזה הטלוויזיה הממלכתית. עם זאת, האתר "טורקמניסטן קרוניקלס" פרסם את הסרטון, כשלצדו הנעימה של הסרט "קומנדו", שבו שיחק שוורצנגר ויצא לאקרנים ב-1985 וגיחך על ניסיונותיו של הנשיא לשוות לעצמו דימוי של לוחם מיומן.

בטורקמניסטן יש מעט מאוד מקום לאופוזיציה, והממשלה הטילה מגבלות הדוקות על התקשורת. רופא השיניים לשעבר עלה לשלטון ב-2006, אחרי מותו של הרודן ספרמוראט ניאזוב, שטיפח סביבו פולחן אישיות וקרא את חודשי השנה על שמו ועל שם אמו. ברדימוחמדוב, שמנסה להתעלות עליו בנושא, חשף לפני שנתיים בבירה אשגבט פסל זהב בדמותו בגובה של 21 מטר.

לקריאה נוספת בנושא
עם 97.69% מהקולות: רודן טורקמניסטן "ניצח" בבחירות
הדיקטטור המזמר: מסע הבחירות הלא שגרתי של נשיא טורקמניסטן

נשיא טורקמניסטן גורבנגולי ברדימוחמדוב באימון צבאי, 2017. יוטיוב, צילום מסך
בשלטון מאז 2006. ברדימוחמדוב מחזיק בנשק/צילום מסך, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully