וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו מתחממת - ועשרות אלפי חקלאים מתאבדים מדי שנה

3.8.2017 / 11:13

מחקר באוניברסיטת ברקלי מראה כי בשלושת העשורים האחרונים שמו קץ לחייהם 59 אלף חקלאים, והמספרים הללו צפויים לעלות ללא פעולה דחופה של הממשלה. "הטרגדיה הזאת מתרחשת כאן ועכשיו, זאת הבעיה שלנו"

צילום: רויטרס, נאסא, BBC, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: הוקינג תוקף את טראמפ בשל ביטול הסכם האקלים)

שינויי האקלים הובילו להתאבדותם של יותר מ-59 אלף חקלאים בהודו בשלושת העשורים האחרונים, ועלייה צפויה נוספת בטמפרטורות עלולה לגרום לעלייה בשיעורי ההתאבדות ללא עזרה מצד הממשלה – כך עולה ממחקר חדש שפורסם באוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה, ארצות הברית.

לפי המחקר, שיעורי ההתאבדות בהודו כמעט שהכפילו את עצמם מאז 1980 ובכל שנה כ-130 אלף איש שמים קץ לחייהם – 7% מהמקרים קשורים להתחממות הגלובלית הקשורה לפעילות אנוש. "זה גרם להלם ושבר את הלב לראות שעשרות אלפי אנשים חווים תנאים כה נוראיים עד שהם נאלצים לפגוע בעצמם", אמרה החוקרת טמה קרלטון. "ללא סיוע ממשלתי למשפחות, שיעזור להן להסתגל למזג אוויר חם יותר, סביר שנראה עלייה בשיעורי ההתאבדות במקביל להחמרה בשינויי האקלים בהודו".

לקריאה נוספת בנושא
פסגת ה-G20 הסתיימה: "רק ארה"ב לא מכירה בהסכם האקלים"
טראמפ הודיע על פרישה מהסכם האקלים: "מייצג את פיטסבורג ולא את פריז"

חקלאי הודי שוכב על יבול אורז, 2016. רויטרס
הממשלה לא עושה מספיק. חקלאי על ערימת אורז/רויטרס

יותר ממחצית מהאוכלוסייה בהודו תלויה באדמות למען מחייתם. החקלאים מתאבדים דרך שתיית קוטלי מזיקים או תלייה, כשגשמים לא עונתיים ובצורת גרמו לצניחה ביבול והותירו את החקלאים להיאנק תחת חובות. לפי נתונים רשמיים, יותר מ-12,600 חקלאים ועובדי המגזר החקלאי התאבדו ב-2015 לבדה, כ-10% מכלל מקרי ההתאבדויות בהודו באותה שנה. כ-60% מהמקרים נבעו בשל חובות ופשיטות רגל.

כדי להיאבק בכך, הממשלה הכריזה על שורת יוזמות, כמו ביטוח ליבולים וסבסוד חומרי דשן. עם זאת, איגוד החקלאים טוען כי יישום הצעדים מתבצע באטיות, ומעת לעת מתקיימות הפגנות אלימות של חקלאים הדורשים הקלות נוספות. עד 2050, הטמפרטורות בהודו צפויות לעלות ב-3 מעלות. "המדיניות הנכונה יכולה להציל את חייהם של אלפים", אמרה קרלטון. "הטרגדיה הזאת מתרחשת בימים אלו, זאת הבעיה שלנו, ממש עכשיו".

תושבים מסייעים לדייגים הודים בסמוך לגבול עם בנגלדש בשל עליית מי הים, 2015. AP
תושבים מסייעים לדייגים להכניס את סירתם למים, בסמוך לגבול עם בנגלדש/AP

הודו הצטרפה לרוב מדינות העולם כשחתמה על הסכם האקלים בפריז, שמטרתו לבלום את התחממות כדור הארץ. עם זאת, החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש בחודש יוני מהסכם, שלדבריו פוגע בעובדים האמריקנים, צפויה לפגוע במאמץ הגלובלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully