וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה בתגובה לסנקציות שאישר טראמפ: "הכרזה על מלחמת סחר כוללת"

2.8.2017 / 22:53

ראש הממשלה מדבדב אמר כי בכך הביא נשיא ארה"ב "סוף לתקווה לשיפור היחסים" והוכיח כי הוא חסר סמכות. איראן, שכלולה תחת הסנקציות אף היא, אמרה כי זו הפרה של הסכם הגרעין ואפילו בקונגרס הביעו אכזבה מהתנהלות טראמפ. "עשה זאת בשקט וללא מצלמות"

צילום: רויטרס

(טראמפ ופוטין בפגישתם הראשונה, בחודש שעבר)

ראש ממשלת רוסיה דימיטרי מדבדב אמר הערב (רביעי) כי הסנקציות החדשות שהטילה ארצות הברית על ארצו שקולות ל"מלחמת סחר כוללת". בדברים שכתב בעמוד הפייסבוק שלו, הוסיף מדבדב כי העיצומים הוכיחו כי ממשלו של דונלד טראמפ, שחתם על הסנקציות מוקדם יותר, חסרי סמכות. "התקווה שלנו לשיקום היחסים עם הממשל האמריקני החדש הסתיימה", כתב.

אל הביקורת הרוסית הצטרפה איראן, שיחד עם קוריאה הצפונית נכללת אף היא תחת הסנקציות החדשות. סגן שר החוץ עבאס עראקצ'י אמר כי מדובר בהפרה של הסכם הגרעין שנחתם בינה לבין המעצמות לפני שנתיים והזהיר כי טהראן תגיב לכך.

ולדימיר פוטין ודמיטרי מדבדב במטה מפלגת "רוסיה מאוחדת", מוסקבה, 18 בספטמבר 2016. רויטרס
עוד החרפה ביחסים עם ארה"ב. פוטין ומדבדב/רויטרס

טראמפ אישר את חבילת הסנקציות החדשה, שאושרה ברוב מוחלט בקונגרס בשבוע שעבר, אך מתח ביקורת על כך שהיא כוללת מגבלות על יכולתו להסיר אותן. הסנקציות, שיפגעו בשורת מגזרים כלכליים ברוסיה, הגיעו בתגובה להתערבותה של מוסקבה בבחירות לנשיאות, וכן בשל פעילותה במזרח אוקראינה והפרת זכויות אדם.

משרד החוץ במוסקבה הזהיר כי הקרמלין עלול להטיל עיצומים משלו על ארצות הברית, בנוסף לאלו שכבר ננקטו - גירוש מאות דיפלומטים אמריקניים והחרמת נכסים של השגרירות במוסקבה. "הסנקציות עלולות לפגוע ביציבות העולמית", נכתב בהודעה שפרסם המשרד באתרו. "הגיע הזמן להבין שאיומים והפעלת לחץ על רוסיה לא יגרמו לה לשנות את מסלולה או להקריב את האינטרסים הלאומים שלה".

נשיא ארה"ב טראמפ, 28 ביולי 2017. רויטרס
פעל בניגוד לעמדתו וחתם על הסנצקיות. טראמפ/רויטרס

טראמפ אמר כי הקונגרס היה נחפז בהעברת החקיקה נגד רוסיה, שעמה הוא רצה לשפר יחסים אולם עתה הוא יתקשה לעשות זאת, גם בשל היות ממשלו תחת חקירה סביב קשריו עם גורמים רוסיים במהלך קמפיין הבחירות.

יו"ר בית הנבחרים, פול ראיין הרפובליקני, אמנם שיבח את החתימה של טראמפ על הסנקציות החדשות, ואמר כי זהו "מסר חזק לאויבים שלנו", בכירים אחרים בקונגרס היו מאוכזבים מהאופן שבו זה נעשה.

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם אמר כי מאוכזב מכך שטראמפ לא חתם על החוק בפני המצלמות והכתבים, אלא מאחורי דלתיים סגורות. "העובדה שהוא עשה זאת בדיסקרטיות כזו מחזקת את המחשבה שממשל טראמפ לא רציני ביחס לעצירת רוסיה", אמר בריאיון ל-CNN.

הדמוקרטית הבכירה ביותר בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, הביעה דאגה מהצהרות טראמפ. "היא מעלה שאלות משמעותיות אם ממשלו אכן מתכוון לאכוף את החוק או שימשיך לתגמל את ולדימיר פוטין", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully