וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות נכים הפגינו מול ביתו של ביטן: "ניפגש בכבישים ובכיכרות"

2.8.2017 / 21:22

עשרות נכים הפגינו בראשון לציון נגד דוד ביטן, במחאה על יציאת הכנסת לפגרה מבלי שגובש פתרון להעלאת הקצבאות ועל מה שהם כינו "ההצהרות השקריות" שפרסם: "לא נולד יו"ר קואליציה כמוך, זו ההפגנה האחרונה שאנחנו מקיימים עם רישיון"

צילום: דנה ירקצי, וואלה!NEWS, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: הפגנת הנכים בחודש יוני)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת הנכים, הערב בראשון לציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

עשרות נכים הפגינו היום (רביעי) מול ביתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן בראשון לציון, במחאה על מה שהם מכנים "ההצהרות השקריות" שפרסם בדבר תוספת של ארבעה מיליארד שקלים לקצבאות הנכות, ויציאתה של הכנסת לפגרה בטרם גובש פתרון הולם, כדבריהם, לסוגיה.

אביטל כהן, ממובילות המחאה, השתלחה בביטן ואיימה בהחרפת המחאה. "מושחת, עוד לא נולד יו"ר קואליציה כמוך. אנחנו ניפגש בכבישים, בצמתים ובכיכרות", אמרה כהן. היא הוסיפה כי מעתה מטה המאבק לא יפנה לקבלת אישור להפגין, כנדרש בחוק: "זו ההפגנה האחרונה שאנו מקיימים עם רישיון, אנחנו לא רוצים לא שוטרים ולא מג"בניקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זו ההפגנה האחרונה ברישיון". הנכים במהלך ההפגנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודש וחצי הציג ביטן בכנסת רפורמה ולפיה יעלו קצבאות הנכים בפעימה אחת לסכום של ארבעת אלפים שקלים. אלא ששבוע לאחר מכן, הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו מתווה אחר, ולפיו רק נכים בעלי 90 אחוזי נכות יזכו להעלאת הקצבה.

התכנית המוצגת הגיעה לאחר שנתניהו בחן את מסקנות ועדת זליכה ונועץ עם יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון. נוסף על התוספת לקצבאות והצמדתן לשכר המינימום, נקבע כי על מנת לעודד שילוב נכים בעבודה, לא תקוזז קצבת נכה ששכרו נמוך מ-4,200 שקלים בחודש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במטה הנכים זעמו על התכנית, וכינו אותה "הספין של נתניהו".
מהמטה נמסר כי "ראש הממשלה, יועציו ושריו לא טרחו אפילו לפנות לקואליציית הנכים המובילה את המאבק ברחובות ובכבישים. מאסנו בהתייחסות אלינו כמספרים ללא פנים ושמות בטבלאות האקסל, שקופים וחסרי דעה. אנחנו כאן כדי להישאר ומי שמפחד לא מאמין".

בחודשים האחרונים חסמו הנכים כחלק ממאבק המחאה כבישים מרכזיים ביניהם כביש 4 וכביש ירושלים – תל אביב והבטיחו כי יובילו לשיבושי תנועה נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully