וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חיפה כימיקלים מתבצרים במפעלים: "סיכול ממוקד לפריפריה"

2.8.2017 / 23:04

בעקבות הודעת החברה על פיטורי כלל 1,500 העובדים, חלק מהעובדים במפעל שליד ערד ובמפעל בחיפה החלו להתבצר בהם כצעד מחאה. "לא נוותר", אמר יו"ר ועד העובדים. ראש עיריית דימונה מנסה לרתום את נתניהו להתערב במשבר

צילום:שי מכלוף עריכת וידאו:ניר חן

עובדי מפעלי "חיפה כימיקלים דרום" שליד ערד ו"חיפה כימיקלים" שבעיר הצפונית החלו הערב (רביעי) בצעדי מחאה בשל ההחלטה לפטר את כלל 1,500 עובדי המפעלים.

עובדי המפעל הדרומי הקימו מאהל מחאה בתוך המפעל ומחוצה לו, חוסמים את דרכי הגישה אליו ונערכים לההתבצר בו עד לפתרון המשבר. ראש עיריית דימונה בני ביטון מנסה למצוא פתרון לסוגיה והוא מתכוון לשוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במטרה לגרום לו להתערב. במקביל, עשרות עובדי "חיפה כימיקלים" בצפון צפויים להעביר את הלילה במפעל הצפוני. וועד העובדים קרא להנהלה "להתעשת ולאמץ את אחת החלופות המוצעות לה שאינה כרוכה בפגיעה באלפי משקי בית".

יהודה פרץ, יו"ר ועד העובדים בדרום, אמר הערב כי זהו "סיכול ממוקד של הפריפריה". לדבריו, "לא ויתרנו במשך חמישה חודשים ואנו לא מתכוונים לוותר עכשיו. המאבק נכנס לשלב חדש ומי שירצה לפנות אותנו, יצטרך לעשות את זה בכוח. לא ניתן להמשיך לשחק על גבנו ולפגוע בפרנסתנו ובעתיד ילדינו".

הוא הודה ליו"ר ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, על תמיכתו ניהול המאבק. "אנו נחושים וחזקים ולא נצא מכאן עד שיימצא פתרון אמיתי", אמר פרץ.

עוד על המשבר
1,500 עובדים יפוטרו: חיפה כימיקלים סוגרת גם את המפעל בדרום
עובדי "חיפה כימיקלים" זועמים: "נצא מהמפעל רק בשקי גופות"

עובדי חיפה כימיקלים דרום הקימו מאהל מחאה בתוך המפעל  ומתבצרים בו 2 באוגוסט 2017. באדיבות דוברות ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
לא מוכנים להתפשר. צמיגים בוערים בכניסה למפעל, הערב/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות דוברות ההסתדרות
הפגנות עובדים של מפעלי חיפה כימיקלים בדרום   2 באוגוסט 2017. שי מכלוף, מערכת וואלה!
שורפים צמיגים/מערכת וואלה!, שי מכלוף
הפגנות של עובדי חיפה כימקלים בדרום 2 ביולי 2018. שי מכלוף
"סיכול ממוקד"/שי מכלוף
הפגנות של עובדי חיפה כימקלים בדרום 2 ביולי 2018. שי מכלוף
"נילחם על מקום עבודתנו"/שי מכלוף

עובדים במפעל, שמתבצרים במקום, זועמים. "אנחנו לא נצא מפה עד שלא יימצא פתרון", אמרו לוואלה! NEWS. "יוצאי אותנו מפה או בשקי גופות או כעובדים במפעל. לא ניתן לאף אחד לשטות בנו ולשחק בנו. אנחנו נילחם על מקום עבודתנו".

ניסנקורן אמר בעקבות המשבר כי דרום הארץ יושבת ביום שלישי הבא אם לא יימצא פתרון. "מספיק עם הסחבת והברברת, ודי למופע האווילות שקשור לטיפול בחיפה כימיקלים", אמר ניסנקורן. "מאות משפחות וכל כלכלת ישראל משלמים על כך מחיר כבד. אני מצפה מהצדדים, בהם נציגי הממשלה ובעלי החברה, למצוא פתרון מיידי. אם לא יימצא פתרון", איים, "ביום שלישי תהיה שביתה בכל אזור הדרום".


(עדכון ראשון: 18:57)

עובדי חיפה כימיקלים דרום הקימו מאהל מחאה בתוך המפעל  ומתבצרים בו 2 באוגוסט 2017. באדיבות דוברות ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
זועמים על הממשלה. העובדים במפעל, הערב/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות דוברות ההסתדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully