וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להפיכתו לעד מדינה: "ארי הרו ימסור מידע גם בתיק הצוללות"

2.8.2017 / 19:30

ראש הסגל לשעבר בלשכת רה"מ הציג לחוקרי יאח"ה את המידע שהוא יכול לספק כעד מדינה בתיקי 1000 ו-2000, בראשי פרקים - על מנת לקדם את המגעים לעסקה. בערוצי הטלוויזיה דווח כי הוא ימסור פרטים גם בתיק 3000

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

ארי הרו, לשעבר ראש הסגל של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ימסור מידע גם על פרשת הצוללות לקראת חתימתו על הסכם עד המדינה - כך דווח הערב (רביעי) בערוצי הטלוויזיה.

בימים האחרונים הוא מסר לחוקרי המשטרה עדות בראשי פרקים, שמטרתה להציג את המידע שהוא יכול לספק כעד מדינה, במסגרת חקירות תיקים 1000 ו-2000 - המוכרות כפרשת המתנות ופרשת נתניהו-מוזס שבהן מעורב ראש הממשלה. העדות נועדה לקדם את המגעים בינו לבין המשטרה והפרקליטות, והיא מהווה תנאי בסיסי לחתימה על ההסכם.

על פי הנהוג בעדות כזו, היא אינה יכולה להיות מופנית נגד הרו, והמשטרה יכולה לעשות בה שימוש רק בתנאי שהסכם עד המדינה מבשיל לחתימה. אחרת, העדות מוכנסת למעטפה חתומה ומקבלת חיסיון. רק לאחר החתימה על הסכם עד מדינה, עשוי הרו לשוב עם החוקרים ולמסור את מה שמכונה "עדות ניקיון".

ארי הרו בבית קפה במודיעין 23 ביולי 2017. ניב אהרונסון
מוסר עדות ראשונית. ארי הרו/ניב אהרונסון

"אני מניח שעדות כזו תימשך בין שבועיים לכל הפחות ועד חודש ימים", אמר גורם המעורה בחקירה. לדברי הגורם, במסגרת עדות ניקיון מחויב העד למסור את כל המידע שיש ברשותו ואת כל העבירות שביצע בעבר – בין אם קשורות בתיק, ובין אם אחרות. עדות ניקיון אינה יכולה לשמש נגדו, אלא אמורה לשמש נגד אחרים שהיו מעורבים בפשעים האמורים. יחד עם זאת, עד המדינה מחויב לספק מידע תומך בנוסף לעדות שהוא מוסר.

גורם במשטרה העריך שגם במקרה של מיקי גנור, עדות הניקיון שאותה הוא מוסר בימים אלה עשויה להימשך לפחות כחודש ימים. אתמול הוציא בית משפט השלום בראשון לציון, לבקשת המשטרה, צו איסור פרסום על עדות הניקיון של גנור, עד ל-15 בספטמבר.

ארי הרו ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו , 23 במרץ 2009. AP
הרו וראש הממשלה נתניהו/AP
גיל שפר ראש לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשעבר, 30 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
שפר וראש הממשלה נתניהו/ראובן קסטרו

במקביל, פועלים חוקרי יאח"ה בימים האחרונים לגיוסו של ראש הסגל לשעבר בלשכת נתניהו, גיל שפר, כעד מדינה בפרשות 1000 ו-2000. לוואלה! NEWS נודע כי בחודשים האחרונים זומן שפר עשרות פעמים ללהב 433.

יחד עם הרו, שמילא בעבר את אותו התפקיד, נחשב שפר לאחר מהאנשים הקרובים ביותר לבני הזוג נתניהו. החוקרים מעריכים כי כל מה שקשור להתנהלות האישית של בני הזוג עבר דרך שפר והרו, ולכן הם מעוניינים לגייס אותם להפללתו.

המגעים להסכם עם הרו, שפורסמו לראשונה בוואלה! NEWS, החלו בעקבות תוצאותיו של חיקור דין שנערך להרו בארצות הברית בחודש שעבר בעקבות החשדות נגדו בפרשת מכירת חברת ייעוץ שהייתה בבעלותו, בשנת 2013. הרו חשוד בהפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה בשל מכירת החברה שבמשטרה נבדק האם התבצעה במסגרת עסקה פיקטיבית. טרם ברור מה יכלול הסכם עד המדינה עמו, שנערך במסגרת השלמת החקירה, ביחידת להב 433.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully