וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלה הישראלי של הנרצחת מבנימין: הרקע לאומני, אתבע את המשטרה

בהצהרה שפרסם אהרון חלימי, טען כי נסיבות מותה של מיכל, שנרצחה ככל הנראה בידי פלסטיני משכם שהייתה עמו בקשר זוגי, לא היו פליליות כי אם לאומניות. "ברגע שנקבור את אשתי נגיב בהרחבה, האמת תצא לאור"

עריכה: יוסי אלטר

ארהון חלימי, בעלה של מיכל חלימי שהיום (רביעי) פורסם כי נרצחה בידי בן זוגה הפלסטיני משכם, טען בהצהרה שפרסם כי לא מדובר באירוע על רקע זוגיות אלימה - כי אם על רקע לאומני. "אשתי נרצחה בתאריך 28 במאי ומשטרת ישראל מסרה גרסה. אנחנו פוסלים את כל גרסת משטרת ישראל", אמר. "אנחנו עדיין לא קברנו את אשתי. ברגע שאנחנו נקבור את אשתי ונשב שבעה נגיב בהרחבה ונגיש תביעה נגד משטרת ישראל. והאמת תצא לאור. חשוב שהצדק יצא לאור".

אמה של חלימי הגיבה בכעס גם היא, ואמרה: "נודע לנו רק הבוקר לראשונה מאמצעי התקשורת על נסיבות מותה של מיכל. לא מבינה כיצד כוחות המשטרה מיהרו להסיר את הפרסומים ולא עדכנו את בני משפחתה ובעלה של מיכל על התפתחות בחקירה. זוהי פעם ראשונה שאנו שומעים בכלל את הטענות על הקשר שלכאורה ניהלה והוביל לרצח. מן הראוי שכלי התקשורת היו מתייעצים עם בני המשפחה לפני שמיהרו לפרסם פרטים אלה. עוד לא זכינו לקבור את בתנו וכבר פרטים אודות מותה מופצים".

מיכל חלימי ובן זוגה הפלסטיני חמודי חארוף. צילום מסך (פייסבוק), מערכת וואלה! NEWS
מיכל והחשוד ברצח,מוחמד חארוף/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך (פייסבוק)

עמותת "יד לאחים" ששמה לה למטרה לאתר נשים יהודיות שנמצאות במערכות יחסים עם גברים מוסלמים, מסרה כי אהרון פנה אליה לאחר היעדרות מיכל. "אסור שיהיה ספק בעניין: הצגת הרצח כאילו מדובר ברצח על רקע מערכת יחסים אלימה בלבד מנותקת מהבנת המצב. מיכל נרצחה גם עקב היותה יהודיה, הרקע הלאומני הוא חלק בלתי נפרד מהסיפור הזה. היא חלק מסטטיסטיקה ארוכה של נשים יהודיות שנקלעות לקשר רומנטי עם ערבים ומוצאות את עצמן במערכת יחסים אלימה וחונקת."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מיכל חלימי. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
חלימי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

חלימי, בת 29 מאחת ההתנחלויות באזור בנימין, נרצחה לפני כחודשיים, ככל הנראה בידי בן זוגה הפלסטיני - שהודה במעשה ושחזר את הרצח. המשטרה פרסמה היום את דבר פענוח הרצח של חלימי, שהייתה בהיריון מתקדם, ואת מהלכי החקירה שהובילו למעצר החשוד. בתום דיון בעניינו, טען כי עשה זאת "למען האסירים הפלסטינים" וכי הוא "יהרוג את כל היהודים". ואולם, המשטרה הבהירה כי מדובר ברצח על רקע פלילי ולא על רקע לאומני, וכי כעת מנסה החשוד להרוויח כספי מחבלים.

בסוף חודש מאי התקבל במשטרה דיווח על היעדרותה של חלימי. במסגרת החקירה, עלה כי היא עזבה את ביתה ביוזמתה ושוהה בביתו של החשוד, תושב שכם, שעמו הייתה במערכת יחסים. בחשבונות הפייסבוק של הנשיים נראו תמונות משותפות והצהרת אירוסים.

עם תחילת החקירה תושאל בן הזוג ועלו סתירות בגרסתו בדבר מקום שהותה של חלימי - מה שהעלה חשד למעורבותו בהיעדרותה. בשלב זה הורה מפקד המחוז, ניצב משה ברקת, להטיל, את המשך החקירה על היחידה המרכזית.

זירת הנרצחת מיכל חלימי. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
זירת מציאת הגופה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

בשלב זה התחזק החשד שהנעדרת אינה בין החיים ונעצרו שני מעורבים תושבי טייבה, שעמם החשוד המרכזי היה בקשר. במהלך חקירתם מסרו כי ביום היעדרותה של חלימי, נפגשו השניים באזור חולון ושם ככל הנראה היא נרצחה.

בתאריך 24 ביולי, לאחר סריקות נרחבות באזור חולות חולון, אותרה גופתה וזוהתה במכון לרפואה משפטית. החשוד הודה ושיחזר את מעשה הרצח. על פי גרסתו, פגש את חלימי באזור חולון, חנק אותה, הטיח אבנים בראשה, כיסה את גופתה ועזב את המקום במכוניתה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "מרגע קבלת התלונה, על העדרותה של מיכל חלימי ז"ל, ובדומה לכל אירוע של נעדרים, ננקטו כל הפעולות הנדרשות לחיפושה ואיתורה, בין היתר הן במישור החקירתי והן במישור המודיעיני.

"במהלך החקירה, הושקעו משאבים רבים תוך שימוש במגוון רב של אמצעים טכנולוגיים ואחרים על מנת לעשות כל מאמץ להתחקות אחר עקבותיה של הנעדרת. איסוף החומרים היה רב והתבסס על עדויות, ממצאים פורנזיים, מידע, תחקור בשטח ועוד.

"ולראיה, המאמץ החקירתי וכלל הממצאים שאספו החוקרים הביאו בסופו של דבר לפענוח החקירה, ולגיבוש תשתית ראייתית שהביאה לתפיסת החשוד והבאתו לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully