וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,500 עובדים יפוטרו: חיפה כימיקלים סוגרת גם את המפעל בדרום

לאחר סגירת המפעל בצפון, הודיעה "חיפה כימיקלים" על סגירת החברה, ועל פיטורי כלל עובדיה בצפון ובדרום. "הגענו לנקודה שבה לא נוכל להחזיק את פעילות החברה בישראל", כתב בעלי החברה, ג'ולס טראמפ. ועד העובדים: "תאוות בצע הובילה למשבר"

הקלטה: מתוך התכנית "נכון להבוקר" בגל"צ, צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: ורד לידני

הנהלת חברת "חיפה כימיקלים" הודיעה הבוקר (רביעי) על סגירת החברה, ועל פיטורי כלל עובדיה בצפון ובדרום, זאת לאחר שאתמול הודיעה על סגירת המפעל בצפון. "בצר לנו, לאחר מאמצים כבירים, הגענו לנקודה שבה לא נוכל להחזיק את פעילות החברה בישראל", כתב בעלי החברה, ג'ולס טראמפ, במכתב אותו הפנה לראש הממשלה בנימין נתניהו. "למיטב הבנתנו, לא נקבל אישור לחזור לפעילות בעתיד הקרוב ולכן אין לנו ברירה אלא לסגור את החברה לאלתר".

במכתב לעובדים כתב סמנכ"ל המשאבים ניר יצחקי כי בעקבות ההחלטות לרוקן את מכל האמוניה, נאלצים המפעלים לסגור את שעריהם לאור העובדה שמאז אפריל הופסקה פעילות הייצור במפעל שבמפרץ חיפה. "במצב הדברים, אין מנוס מקבלת החלטה על סגירת המפעל", כתב. על כעס העובדים על הפיטורים נכתב כי "תגובתכם התמקדה בהטחת האשמות ובהשמצות". במפעלי חיפה כימיקלים במפרץ חיפה ובמפעל סמוך לערד עובדים כ-1,500 איש.

עוד בוואלה! NEWS:
סערת האמוניה: "חיפה כימיקלים" הודיעה לעובדים על סגירת המפעל
בשל מחסור בחומרי גלם: עובדי חיפה כימיקלים הוצאו לחופשה כפויה
עובדי חיפה כימיקלים חרדים לגורלם ברקע החשד לפלילים: "זה אסון"

חיפה כימיקלים 1.8.17. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
מפעל חיפה כימיקלים במפרץ חיפה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג

"אתמול שוחחתי עם שר הכלכלה והשר להגנת הסביבה, ומצאנו פתרון להבאת אונייה לנמל והזרמה למפעל חיפה כימיקלים – ותוך חודש יחזרו לעבודה", אמר ראש עיריית דימונה בני ביטון. "אני בדרכי לראש הממשלה לנסות לפתור את העבודה, מדובר בסחבת שצריך לפתור במהרה".

ועד העובדים במפעל הצפוני אמר בתגובה כי "הודעת ההנהלה היא שלב נוסף במשחק הציני שמנהלת ההנהלה. אתמול נמנעה ההנהלה מהודעה על סגירה מסיבה אחת בלבד: ציפייה שאלפי העובדים החרדים לפרנסתם ינהלו עבור את המאבק עבור שורת רווח גבוהה יותר. מפעל חיפה כימיקלים הוא מפעל רווחי. רק תאוות בצע הובילה למשבר הנוכחי". בכוונת העובדים למחות בכניסה למפעל נגד כוונת הפיטורים.

גם אתמול תקף ועד עובדי המפעל בצפון את ההנהלה, וטען כי היא משתמשת בעובדים כבני ערובה. "זוהי תגובה שערורייתית של ההנהלה, הממשיכה להלך אימים על העובדים", אמר אלי אלבז, יו"ר ועד העובדים המועסק במפעל בצפון כבר 40 שנה. "הניסיון להציג את משבר האמוניה כמאבק מסובך שאין בו אשמים – מוטעה", הוסיף אלי לוטטי, חבר נוסף בוועד העובדים. "לאורך כל הדרך יש גורם אחראי אחד – הנהלת החברה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חיפה כימיקלים 1.8.17. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
סוגרים את המפעל/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג

מעיריית חיפה נמסר כי "במערכה על סגירת מכל האמוניה ניצח השכל את הזדון, האינטרס הציבורי את ההון-שלטון. אם חיפה כימיקלים לא הייתה מחבלת ומתעלמת מהחלטת הממשלה עוד מ-2013, אילו הייתה נוהגת כהנהלה אחראית, היה היום פתרון מוחלט".

"צדק בית המשפט העליון כשקבע כשהאחריות רובצת על ההנהלה, ודי לקרוא את הביקורת בפסק הדין כדי להבין את המציאות ומי באמת אחראי למצב", מסרו בעירייה. "אנו חוזרים וקוראים לממשלה לשים את החלופות על השולחן ולבצע סקר סיכונים מקיף ובלתי תלוי".

חברי הוועד ציינו אתמול כי "במשך ארבע שנים הנהלת החברה יודעת כי עליה למצוא חלופות למכל האמוניה – ולא עשתה דבר. מאז מרץ האחרון, כשהובהר לחברה כי סגירת המכל תצא לפועל, משתמשת ההנהלה שימוש ציני ב-1,500 עובדים בצפון ובדרום ובני משפחותיהם, ומציגה מצג שווא לפיו סגירת המכל תוביל לסגירת המפעל. כמעט לאורך כל התקופה הזו נתנו העובדים גיבוי להתנהלות ההנהלה מתוך תקווה שהמשבר אכן ייפתר".

(עדכון ראשון 8:19)

הפגנות של עובדי חיפה כימקלים בדרום 2 ביולי 2018. שי מכלוף
הפגנת עובדי חיפה כימיקלים, היום/שי מכלוף
הפגנות במפעלי ים המלח 2.8.17. שי מכלוף
הפגנת עובדי חיפה כימיקלים, היום/שי מכלוף
הפגנות של עובדי חיפה כימקלים בדרום 2 ביולי 2018. שי מכלוף
הפגנת עובדי חיפה כימיקלים, היום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully