וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רשויות בדרום נגד מועצת הנגב: "ממומנת על ידי ארגוני שמאל"

2.8.2017 / 8:30

מועצת הגיבה בחריפות לקמפיין תנועת הימין "רגבים" ששיווק את הדרום כאזור שבו גמלים דרוסים וגראס, בטענה שהוא מסכסך בין יהודים לערבים. תגובתה הציתה את ראש מועצת עומר - שטען כי היא ממומנת בידי "הקרן החדשה" ודרש מחבריו להחרימה

צילום: דף הפייסבוק של תנועת רגבים, עריכה: שניר דבוש

משבר פרץ בין ראשי רשויות בנגב לאחר פרסום הקמפיין השנוי במחלוקת של תנועת "רגבים" הפועלת "לשמירה על אדמות ונכסי הטבע של העם היהודי בארץ ישראל". מועצת הנגב, שהוקמה לפני כשנתיים על ידי חלק מראשי הרשויות באזור, הגיבה בחריפות לקמפיין, המציג תאונות דרכים, גמלים דרוסים וגידולי סמים קלים, וטענה כי הוא מנסה לסכסך בין התושבים היהודים לערבים.

עם זאת, חלק מראשי הרשויות תמכו בעמדת "רגבים" וטענו כי ארגוני שמאל מממנים את מועצת הנגב שאמורה לייצג ולקדם אותן, בין היתר בתחומי הבריאות, החינוך, התעסוקה והתחבורה. הקמפיין פורסם בסוף החודש שעבר ומודעותיו כללו אמירות כמו: "גמלים פוגשים רק בנגב!" לצד תמונה של גמל דרוס בכביש מדברי ומודעה אחרת הציגה גידולי קנאביס במדבר, לצד הכיתוב "מה איבדתם באמסטרדם?".

ראש מועצת עומר, פיני בדש, שמעולם לא היה חבר במועצת הנגב, טען כי "ארגוני שמאל כמו 'הקרן החדשה לישראל' מממנים את המועצה, ולכן לא ניקח בה חלק". הוא תמך בעמדת "רגבים" וכינה את המועצה - "גוף קיקיוני שלא מייצג את תושבי הנגב". זאת, משום שכ-200 אלף שקלים מתוך כ-600 אלף המהווים את התקציב השנתי של המועצה, הגיע מ'הקרן החדשה לישראל'.

עוד בוואלה! NEWS:
הבית הלבן על ההצהרה השקרית של טראמפ: "פעל ככל אבא"
לאחר משבר הר הבית: חבר פרלמנט ירדני הזמין את ח"כ חזן לקרב
שר החוץ של ארה"ב: "לא מחפשים להפיל את המשטר בצפון קוריאה"

ND - קמפיין חדש של תנועת "רגבים" עורר הדים רבים ותגובות נזעמות. מערכת וואלה! NEWS
מתוך הקמפיין של "רגבים"/מערכת וואלה! NEWS

בדש פנה לראשי ערים נוספות בדרום וביקש מהם שלא ייקחו חלק בפעילות המועצה. "כששאלו אותי לפני הקמת המועצה אם אתמוך בה, השבתי שאני בעד כל מה שיתרום לפיתוח הנגב", סיפר ראש מועצת להבים אלי לוי. "אבל, כשנודע לי על הארגונים שמממנים אותה הודעתי על פרישתי ממנה", הוסיף. ראש מועצת מיתר, אבנר בן גרא, טען שלא ידע על מקורות המימון של המועצה. "מעולם לא השתתפתי בישיבות המועצה ועכשיו לא אגיע בכל מקרה".

מנגד, יו"ר מועצת הנגב וראש מועצת ירוחם, מיכאל ביטון, טען כי המועצה "מייצגת את כלל הנהגת הנגב. יש בה ראשי ערים מ'הליכוד', מ'העבודה' ומ'יש עתיד'". הוא תקף בחריפות את בדש וטען כי הנגב לא כולל רק את היישוב עומר מוקף הגדר. "הגורמים המממנים הם רבים ומגוונים, אין טעם להתחיל לסכסך בין תושבי הנגב. האזור יצמח רק אם ניאבק יחד על בריאות, תחבורה ושדה תעופה, ועל הסדרת ההתיישבות הבדואי", סיפר.

מועצת הנגב הגיבה בחריפות לקמפיין של "רגבים" וטענה בהודעה שהוציאה כי "מסר זה של הפחדה יכול להגות אך ורק מי שאינו תושב הנגב ומי שאין לו עניין בטובת תושביו היהודים והערבים של האזור. נגמרה התקופה בה עושים הון פוליטי על ידי שימוש ציני ומסכסך שבא על חשבון תושבי האזור". עוד נמסר כי "תושבי הכפרים הלא מוכרים בנגב הם אזרחי מדינת ישראל וחובתה של המדינה להסדירם ולאפשר לכל תושב נגב איכות חיים ראויה, תשתיות אזרחיות הולמות ושוויון הזדמנות בתעסוקה. על החתומים במסמך היו כאמור ביטון, ראש המועצה המקומית חורה מוחמד אלנבארי, ראש המועצה המקומית מרחבים שי חג'ג', ראש המועצה האזורית בני שמעון סיגל מורןוממלא מקום וסגן ראש עיריית באר שבע טל אל על.

ממועצת הנגב נמסר בתגובה לטענותיו של בדש כי היא "ארגון גג רב מגזרי וא-פוליטי הכולל 24 ראשי רשויות ועשרות מנהלי ארגונים, עמותות ומוסדות וכולל מאות פעילים מרחבי האזור. מטרת הארגון היא לפעול לקידום מדיניות בסוגיות משותפות לקהילות השונות בנגב. המועצה קמה על בסיס חזון של שותפות רב מגזרית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הקמפיין של "רגבים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נמסר כי "הנהלת המועצה מורכבת משבעה חברי הנהלה המייצגים קשת רחבה של עמדות. ככל ארגון הנמצא בשלבי הקמה, הנהלת מועצת הנגב הנה הנהלה מייסדת וככזאת, אינה נבחרת. עם התקדמות בתהליך מיסוד הארגון, יתקיימו תהליכי בחירה להנהלת המועצה". עוד הזמינו במועצה את בדש להצטרף למועצה כדי להמשיך "לשפר את איכות חייהם של כלל תושבי האזור".

בנוגע לטענות לגבי מקורות המימון של העמותה, נמסר ש"שיתוף הפעולה שנוצר בין מנהיגים ופעילים שונים ובניהם יהודים ובדואים מסייע לבניית האמון הנדרש לצורך טיפול עמוק ומשמעותי בסוגיות קשות. במועצה חברים מנהיגים ופעילים מכל הקשת הפוליטית ובאמצעות העשייה המשותפת, אנו נחשפים לאתגרים השונים שיש לקהילות השונות. מועצת הנגב מתוקצבת על ידי קרנות וגופים שונים השותפים לחזון המועצה לפיו שותפות אמתית של מנהיגות האזור היא מפתח להמשך שגשוגו של הנגב. הגופים התומכים במועצה בשום פנים ואופן אינם משפיעים על סדר היום של המועצה שנקבע באופן מוסכם על ידי הנהלתה ועל ידי תהליכי בניית הסכמה שונים. בין המממנים המרכזיים של המועצה – 'קרן נס', 'קרן מאירהוף', 'קרן גנדיר' ו'הקרן החדשה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully