וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר של עוצמה לעולם: סין מציינת 90 שנה להקמת הצבא

2.8.2017 / 13:14

הנשיא שי הזהיר בנאום מיוחד בפרלמנט כי לא יאפשר לאף אחד לפלג את ארצו, ברקע המתיחות באזור בין סין לשכנותיה ולמחוזותיה. הוא השתתף במצעד צבאי עצום כשהוא לבוש מדים, לקראת בחירתו הצפויה לכהונה שנייה בידי המפלגה הקומוניסטית

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

בפרלמנט של סין ציינו אתמול (שלישי) 90 שנה להיווסדות הצבא, והנשיא שי ג'ינפינג – שמשמש גם מזכ"ל הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית ויו"ר המועצה הצבאית המרכזית – נשא נאום מרכזי באסיפה החגיגית.

שי סקר את ההיסטוריה של הצבא, ששמו הרשמי הוא "צבא השחרור של העם", מאז ההתקוממות בננצ'ינג ב-1 באוגוסט 1927 – אירוע המסמל את תחילת דרכו של הצבא ואת ההנהגה העצמאית של הוועד המרכזי במסגרת המלחמה. הנשיא שיבח את האבות המייסדים של המשטר, בהם גם המנהיג הראשון מאו דזה דונג. "תרומתם הגדולה תיזכר בהיסטוריה של העם הסיני לנצח", אמר.

צבא סין במצעד לציון 90 שנה להקמתו, יולי 2017. רויטרס
המצעד לציון 90 שנה לצבא סין, אתמול/רויטרס

שי הזהיר כי סין "לא תאפשר לשום אדם, ארגון או מפלגה לפלג חלק כלשהו מסין בשום שלב שהוא". המדינה הקומוניסטית מתמודדת עם קריאות הולכות וגוברות לעצמאות מצד טייוואן והונג קונג, אך הממשל הנוכחי בבייג'ינג מסרב בכל תוקף להפגין פשרות על ריבונותו באותם חלקים שנויים במחלוקת. סין גם נמצאת בסכסוך ימי עם מדינות רבות בדרום-מזרח אסיה סביב השליטה בים סין הדרומי, שעליו היא תובעת שליטה כמעט מוחלטת.

בחודשים הקרובים יתקיים הקונגרס ה-19 של המפלגה הקומוניסטית, ושי ממשיך לבסס את כוחו ושליטתו על ההנהגה, כשהוא צפוי להיבחר על ידי המפלגה לכהונה שנייה של חמש שנים נוספות. בנאומו בן 50 הדקות בפרלמנט, קרא שי לשני מיליון החיילים של צבאו להיות מוכנים להתאגד סביב המפלגה.

"הצבא שלנו יישאר צבא המפלגה והעם", אמר שי. "הצבא צריך להגביר את המודעות הפוליטית שלו ולהמשיך ולממש את המנהיגות המוחלטת של המפלגה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מצעד צבאי לציון 90 שנה להקמת צבא סין, 30 ביולי 2017. רויטרס
המצעד לציון 90 שנה לצבא סין, אתמול/רויטרס

ביום ראשון השתתף שי במצעד צבאי עצום במחוז מונגוליה הפנימית, שבו השתתפו 12 אלף חיילים מכל זרועות הצבא, חיל האוויר, חיל הים, המשטרה וכוחות נוספים. הם צעדו לצד טנקים, משגרי טילים כשמעליהם טסים מטוסי קרב ומסוקים שמהם השתלשלו לוחמי קומנדו. שי, לבוש במדי צבא, הזהיר כי סין לא תתפשר על ריבונותה וקרא לצבא להיות מוכן להדוף כל מדינה זרה.

מצעד צבאי לציון 90 שנה להקמת צבא סין, 30 ביולי 2017. רויטרס
המצעד לציון 90 שנה לצבא סין, אתמול/רויטרס
מצעד צבאי לציון 90 שנה להקמת צבא סין, 30 ביולי 2017. רויטרס
המצעד לציון 90 שנה לצבא סין, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully