וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: כ-30 הרוגים בפיגוע במסגד שיעי במערב המדינה

1.8.2017 / 22:39

עוד יותר מ-60 נפצעו במהלך המתקפה בעיר הראת, שכללה לפי די ראיה מחבל מתאבד ומחבל נוסף השליך רימונים לעבר המתפללים. טליבאן הכחיש מעורבות בפיגוע, שייתכן שבוצע על ידי דאעש המרבה להתמקד במיעוט השיעי במדינה

צילום: CNN, עריכה: יוסי אלטר

לפחות 29 בני אדם נהרגו ועוד 64 נפצעו בפיגוע התאבדות במסגד שיעי במערב אפגניסטן - כך מסרו הערב (שלישי) גורמים רשמיים. דובר מקומי מטעם המשטרה בעיר הראת אמר כי ככל הנראה היה יותר ממחבל אחד, ועדי ראיה סיפרו כי ראו מחבל מתאבד מפעיל את חגורת הנפץ שלו ועוד לפחות חמוש אחד שהשליך רימוני יד לעבר המתפללים.

שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה הקטלנית, אך טליבאן - הפועל לייסודה של מדינת הלכה אסלאמית ולנסיגת הכוחות הזרים מאפגניסטן - הכחיש מעורבות. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שמנסה להתבסס במדינה, מרבה לתקוף את בני ההאזרה השיעים.

יותר מ-1,700 אזרחים נהרגו בפיגועים שאירעו ברחבי המדינה מתחילת השנה, נתונים שפוגעים במעמדה של הממשלה הנתמכת בידי המערב בראשות הנשיא אשרף ראני. ראני גינה את הפיגוע וקרא למנהיגי הדת לצאת נגד מתקפות הטרור.

המתקפה האחרונה מגיעה בזמן שארצות הברית שוקלת לשלוח כוחות נוספים לאפגניסטן כדי לחזק את הקואליציה בהובלת נאט"ו, שמסייעת ומייעצת לכוחת הביטחון האפגניים.

לקריאה נוספת בנושא
כדי להילחם נגד דאעש: "רוסיה מחמשת את טליבאן באפגניסטן"
אפגניסטן: עשרות הרוגים ופצועים בפיצוץ מכונית תופת בדרום המדינה

פצוע בפיגוע במסגד שיעי במערב אפגניסטן, אוגוסט 2017. רויטרס
עוד מתקפה קטלנית באפגניסטן. פצוע מהפיגוע בבית החולים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully