וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסור פרסום בפרשת הצוללות: "אין לפרסם על חקירת עד המדינה"

1.8.2017 / 17:22

המשטרה הוציאה צו איסור פרסום בפרשת 3000, שלפיו אין לחשוף כל פרט מפרטי חקירתו של עד המדינה מיקי גנור. לפי הערכות, עדותו של גנור תביא למעצרים של קצינים בהווה ובעבר. "הפרסומים בתקשורת פוגעים בחקירה", נכתב בצו

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

בית משפט השלום בראשון לציון הוציא היום (שלישי) צו איסור פרסום על כל פרטי חקירת פרשת הצוללות, המכונה תיק 3000, הנחקרת ביחידת להב 433 של המשטרה. הצו חל על כל פרט מפרטי החקירה וכן על עדותו של עד המדינה מיקי גנור, שהחלה למעשה בשבוע שעבר.

על פי הצו, שתוקפו עד ל-17 בספטמבר, אין לפרסם "כל פרט מפרטי החקירה הנוגעת, קשורה או עולה מעדותו של עד המדינה בפרשה, מיקי גנור, או מההליכים שקדמו לחתימת הסכם עד המדינה". הצו כולל גם פעולות חקירה הנגזרות מעדותו של גנור עד כה, מעדויות שהוא עתיד למסור בהמשך וכן מעדויותיהם של נחקרים נוספים.

עוד על תיק 3000 בוואלה! NEWS:
פרשת הצוללות: "שמרון היה אמור לקבל מיליוני דולרים מהעסקה"
פרשת הצוללות: קפריסין שללה מעד המדינה מעמד של קונסול כבוד
משרד הביטחון יקבע נהלים למעורבות יוצאי צבא בעסקאות רכש ביטחוני

מיקי גנור בבית המשפט, יולי 2017. אבי כהן
מעיד בתנאי בידוד מזה שבוע. גנור בבית המשפט, בחודש שעבר/אבי כהן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גנור החל למסור את עדותו בשבוע שעבר תחת מעצר מבודד במכללה לשוטרים בבית שמש, שם הוא מוחזק בתנאים מיוחדים במסגרת ההסכם שנחתם עמו. על פי ההסכם גנור, ששימש כנציג תאגיד "טיסנקרופ" הגרמני בישראל ותיווך בעסקה לרכישת הצוללות, ייאסר למשך שנה וישלם קנס בגובה עשרה מיליון שקל.

גורמים המעורים בחקירתו של גנור אמרו מוקדם יותר היום לוואלה! NEWS כי עדותו צפויה להביא לגל מעצרים בקרב קציני צבא מכהנים ובמילואים וכי תביא "לניקוי אורוות רציני". עוד אמרו הגורמים כי "אדם כזה, שכל חייו מעורב בעסקאות, אמור לספק הרבה מאוד מידע ולחשוף הרבה מאוד אנשים שקיבלו ממנו שוחד".

עוד באותו נושא

הערכות במשטרה: עדותו של גנור תוביל לגל מעצרים במערכת הביטחון

לכתבה המלאה
בית הספר לשוטרים בבית שמש 1 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
חקירתו של גנור מתנהלת בתנאים מיוחדים. המכללה לשוטרים בבית שמש/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

ההערכה היא כי גנור יאשר במסגרת החקירה את האופן שבו החליף בתפקיד נציג התאגיד בישראל את ישעיהו ברקת, רב-סרן במילואים בחיל הים שייצג את "טיסנקרופ" במשך 25 שנים. ברקת טען בעבר כי מנכ"ל התאגיד קיבל הבהרה מגורם ישראלי כי המדינה לא תזמין צוללות נוספות אם הוא יישאר בתפקיד, וכי הייתה התעקשות על מינויו של גנור.

הלילה נחת בישראל עו"ד דוד שמרון שייצג את גנור ונחקר במסגרת הפרשה. שמרון, בן דודו ופרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא זומן לחקירה לאחר שובו מחופשה בארצות הברית. לבד משמרון עשויה לחול התקדמות משמעותית בביסוס חשדות גם נגד מפקד חיל הים לשעבר אלוף (במיל') אליעזר מרום ונגד ממלא מקום יו"ר המועצה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר יוסף.

דוד שמרון בחקירתו בלהב 433, יולי 2017. מוטי מילרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
עו"ד שמרון/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד, הארץ
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully