וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן פנתה לאו"ם: הסנקציות האמריקניות מפרות את הסכם הגרעין

1.8.2017 / 14:30

דובר הפרלמנט האיראני ציין כי גוף הפיקוח על ההסכם, שנחתם בין איראן למעצמות ב-2015, קבע כי ארה"ב חרגה מעקרונותיו כשהחליטה להטיל סנקציות על המדינה בחודש האחרון. תלונה בנושא שוגרה למועצת הביטחון

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

איראן התלוננה היום (שלישי) בפני מועצת הביטחון של האו"ם בעקבות הסנקציות שהטילה עליה ארצות הברית בחודש האחרון. לטענת האיראנים, האמריקנים הפרו את עסקת הגרעין שנחתמה בשנת 2015 בין המדינה למעצמות. "גוף הפיקוח לשמירת ההסכם העריך את הסנקציות החדשות שהטילה ארצות הברית וקבע כי הן סותרות חלקים בעסקה שנחתמה", אמר דובר הפרלמנט, עלי לריג'אני.

במהלך השבת האחרונה הכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא מתכוון לחתום על החוק שיטיל סנקציות חדשות על רוסיה, איראן וקוריאה הצפונית. זאת לאחר שבמשך שבועות סירב הנשיא להבהיר את עמדתו בנושא וכיצד ינהג בנוגע לחקיקה. בהצהרה נמסר כי "הנשיא קרא טיוטות מוקדמות של הצעת החוק וניהל משא ומתן על נושאים קריטיים. כעת הוא בחן את הגרסה הסופית ומתכוון לאשר אותה".

עוד בוואלה! NEWS
ארה"ב: טראמפ יאשר הטלת סנקציות חדשות על רוסיה
כמעט פה אחד: הסנאט האמריקני אישר חבילת סנקציות חדשות על רוסיה
בעולםאירופה
הקונגרס מקדם סנקציות חדשות על רוסיה - ובאירופה מודאגים

מועצת הביטחון של האו"ם מצביעה על הסכם הגרעין עם איראן, 20 ביולי 2015. רויטרס
הצבעת מועצת הביטחון על הסכם הגרעין, יולי 2015/רויטרס

הצעת החוק אושרה לילה לפני כן כמעט פה אחד בסנאט האמריקני. ההחלטה, שהתקבלה ברוב של 98 תומכים מול שני מתנגדים, היא ניסיון החקיקה הגדול הראשון בתחום יחסי החוץ שאושר בקונגרס תחת ממשלו של טראמפ. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כעס על אישור החוק בסנאט והבטיח להגיב בהתאם.

הממשל בוושינגטון השית בחודש שעבר עיצומים על 18 אישים וגופים איראניים בשל המשך פיתוח תכנית הטילים של טהראן, ואמר כי "פעילותיה המרושעות" במזרח התיכון פוגעות בכל תרומה חיובית שהיה להסכם הגרעין שנחתם לפני שנתיים. "חלק מהפעולות של האמריקנים נוגדות את רוח ואף את ההסכם, אנחנו נתנגד לכך", אמר נשיא איראן חסן רוחאני בעקבות השתת העיצומים. "אחת המזימות שלהם היא לפעול בצורה כזו שתאפשר להם לומר שאיראן אינה ממלאת אחר התחייבויותיה, אני חושב שהאמריקנים ייכשלו כי אנחנו עומדים במחויבויות הבינלאומיות שלנו".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
נשיא איראן חסן רוחאני בישיבת ממשלת לציון שנה להסכם הגרעין, 13 ביולי 2016. נשיאות איראן, אתר רשמי
"עומדים במחויבויות הבינלאומיות שלנו". רוחאני/אתר רשמי, נשיאות איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully