וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת האמוניה: "חיפה כימיקלים" הודיעה לעובדים על סגירת המפעל

ההנהלה הודיע לעובדים על פיטורים הדרגתיים שיחלו מיום ראשון, זאת בעקבות סגירת המפעל. בוועד מותחים ביקורת על ההנהלה: "החזיקו בעובדים כבני ערובה"

צילום: ארכיון צלמי וואלה, עריכה: יוסי אלטר

הנהלת "חיפה כימיקלים" בצפון הודיעה היום (שלישי) על סגירת המפעל והבהירה בפניהם כי הם לא נדרשים להתייצב לעבודה החל מהיום, זאת לאחר שבית המשפט העליון דחה את עתירתה נגד ריקון מכל האמוניה. ביום ראשון תחל הנהלת החברה בפיטורים הדרגתיים של כל עובדי המפעל.

ועד עובדי המפעל תקף את ההנהלה על המהלך וטען כי היא משתמשת בעובדים כבני ערובה. "זוהי תגובה שערורייתית של ההנהלה הממשיכה להלך אימים על העובדים", אמר אלי אלבז, יו"ר ועד העובדים המועסק במפעל בצפון כבר 40 שנה.

לקריאה נוספת:
העליון אישר לדחות את ריקון מכל האמוניה עד 18 בספטמבר
המבקר ליועמ"ש: חשש למעשים פליליים בטיפול המדינה באמוניה
עובדי חיפה כימיקלים הפגינו בתל אביב: "משבר האמוניה יסתיים בפיטורי אלפים"

חיפה. ערן גילווארג
מכל האמוניה במפרץ חיפה/ערן גילווארג

"הניסיון להציג את משבר האמוניה כמאבק מסובך שאין בו אשמים, מוטעה", הוסיף אלי לוטטי, חבר נוסף בוועד העובדים. "לאורך כל הדרך יש גורם אחראי אחד - הנהלת החברה".

חברי הוועד ציינו כי "במשך ארבע שנים הנהלת החברה יודעת כי עליה למצוא חלופות למכל האמוניה - ולא עשתה דבר. מאז מרץ האחרון, כשהובהר לחברה כי סגירת המכל תצא לפועל, משתמשת ההנהלה שימוש ציני ב-1,500 עובדים בצפון ובדרום ובני משפחותיהם, ומציגה מצג שווא לפיו סגירת המכל תוביל לסגירת המפעל. כמעט לאורך כל התקופה הזו נתנו העובדים גיבוי להתנהלות ההנהלה מתוך תקווה שהמשבר אכן ייפתר ומתוך סולידריות עם עובדי מפעל הדרום – אבל לא עוד".

עוד בוואלה!

הערכות במשטרה: עדותו של גנור תוביל לגל מעצרים במערכת הביטחון

לכתבה המלאה
עובדי חיפה כימיקלים חוסמים את הכביש מול מעון ראש הממשלה, ירושלים 29 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
עובדי חיפה כימיקלים מפגינים מול בית ראש הממשלה/נועם מושקוביץ

העובדים אמרו כי חרף הודעת החברה, בכוונתם להגיע למשמרות כרגיל ולקיימן כמשמרות מחאה. "הנהלת החברה מדברת על פרויקט ציוני?", תהה יו"ר ועד העובדים. "רווחים של מאות מיליוני דולרים בתשע שנים וזניחת העובדים בגלל פגיעה קלה ברווחים זו ציונות? הציונות האמיתית נמצאת יום יום, שעה שעה, בעבודה עם חומרים מסוכנים תמורת משכורת ממוצעת של 6,000 שקלים בחודש והפיכת המפעל הזה לאימפריה כלכלית - זו הציונות האמיתית".

העובדים טוענים כי מאז תחילת "משבר האמוניה" במרץ האחרון, נפגשו נציגי הוועד עם בעל החברה ג'ולס טראמפ פעמיים. בשני המקרים הם ביקשו הבטחה לשימור תנאי ההעסקה גם לאחר פתרון משבר האמוניה, אולם לדבריהם, טראמפ נמנע עד כה מלספק תשובה. העובדים ציינו כי הם שוקלים את המשך צעדיהם אל מול כוונת הסגירה של ההנהלה. ועד העובדים קרא גם לעיריית חיפה, המשרד להגנת הסביבה ולהנהלת החברה, למצוא את הפתרון המיטבי שימנע פיטוריהם המיותרים של העובדים.

מחיפה כימיקלים נמסר בתגובה: "לאור ההתפתחויות האחרונות, החברה בוחנת בימים האחרונים את מצבה ותצא עם הודעה לאחר תשעה באב".

הפגנה בעד סילוקו של מכל האמוניה ממפרץ חיפה מול בניין העירייה, 26 בפברואר 2017. שלומי גבאי
תושבי חיפה מפגינים למען ריקון מכל האמוניה/שלומי גבאי

הודעת הנהלת המפעל באה לאחר שביום חמישי האחרון דחה בית המשפט העליון עתירת חיפה כימיקלים נגד ריקון מכל האמוניה, וקבע כי יש לרוקן את המכל תוך חודש וחצי, עד 18 בספטמבר. השופטים קבעו כי הריקון יתבצע ב"כל שיטה שהמשרד להגנת הסביבה ורשויות הביטחון יאשרו". המדינה ביקשה להאריך את הארכה שניתנה עד תחילת ינואר הקרוב, בנימוק ש"ריקון מוקדם יותר יביא לסיכון ממשי לסביבה".

השופטים מלצר, סולברג ושהם מתחו ביקורת חריפה על חיפה כימיקלים, וקבעו שהיא "עשתה דין לעצמה" כשעיכבה את דחיית הריקון חרף פסיקות קודמות, וקבעו כי "אין ליתן למערעת ליהנות מפרי מחדליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully