וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ דרש למסור הצהרה שקרית לגבי פגישת בנו ומקורבת הקרמלין

1.8.2017 / 5:23

לפי ה"וושינגטון פוסט", נשיא ארצות הברית ביקש מצוותו שלא לפרסם את מלוא הפרטים מהפגישה של טראמפ הבן עם עורכת הדין הרוסייה. במהלך הטיסה חזרה מה-G20 הכתיב ליועצים את נוסח ההודעה המטעה, לפיה הפגישה עסקה אך ורק בתכנית לאימוץ ילדים

צילום: CNN, עריכה: ורד לידני

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הורה באופן אישי למסור הצהרה מוטעית לגבי הפגישה שניהל בנו עם עורכת דין רוסייה המקורבת לקרמלין במהלך קמפיין הבחירות - כך דיווח הלילה (שלישי) ה"וושינגטון פוסט". לפני כשלושה שבועות פורסם ב"ניו יורק טיימס" כי בנו של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור, נפגש בזמן קמפיין הבחירות במגדלי טראמפ עם עורכת דין רוסיה המקורבת לקרמלין. מאוחר יותר התברר כי הפגישה נערכה רק לאחר שטראמפ הבן חשב כי בפגישה הוא יקבל מידע שיזיק לקמפיין של הילרי קלינטון. "אם זה מה שאני חושב- אני אוהב את זה", הוא השיב למי ששלח לו את המייל בניסיון לתווך בפגישה.

טראמפ הבן אף הודה בכך כי הגיע לפגישה מתוך מחשבה שיקבל מידע שלילי על הקמפיין של קלינטון, אמר שהוא לא סבור שיש בכך כל פסול, ואף פרסם בחשבון הטוויטר שלו את תכתובת המיילים שהובילה לפגישה. מדובר היה בשינוי משמעותי מן הגרסה הראשונה שנמסרה מטעמו של טראמפ ג'וניור. לפי התגובה הראשונה, שנמסרה ב-8 ביולי לניו יורק טיימס, הוא אמר: "זו היתה פגישה היכרות קצרה. ביקשתי מג'ראד קושנר ופול מנפורט להשתתף בה. המטרה העיקרית שנדונה, היתה תכנית לאימוץ ילדים רוסים על ידי משפחות אמריקניות שהיתה פופולרית בעבר ומאז ממשלת רוסיה הפסיקה אותה. בשום שלב לא עלו נושאים הקשורים לקמפיין ולא היה לפגישה המשך".

לקריאה נוספת:
דיווח: טראמפ ג'וניור נפגש עם מקורבת לקרמלין בזמן הקמפיין
דיווח: "קצין מודיעין רוסי נכח בפגישה עם טראמפ ג'וניור‎"
טראמפ ממשיך להגן על בנו: "רבים היו מקיימים את הפגישה, זה סטנדרטי"

סגן נשיא ארה"ב הנבחר מייק פאנס דונאלד טראמפ ג'וניור ואיוונקה טראמפ במסיבת עיתונאים בניו יורק, 11 בינואר 2017. רויטרס
פרסם את תכתובות המייל שהובילו לפגישה. טראמפ ג'וניור ואביו/רויטרס

לפי הוושינגטון פוסט, צוות הבית הלבן התכונן להתנהל בשקיפות ולשחרר את כל הפרטים הקשורים לפגישה, ברגע שנודע להם כי דבר הפגישה עומד להתפרסם. לפי הדיווח, מה שהנחה את צוותו של הנשיא היה לשחרר את מלוא הפרטים ובכך למנוע מהסיפור לעורר עוד סימני שאלה. אלא, שבהנחייה ישירה של הנשיא, ההתנהלות הזו השתנתה מן הקצה אל הקצה בתוך שעות. טראמפ, שעשה אז את דרכו חזרה מנסיעה לוועידת ה-G20 הכתיב על ה"אייר פורס 1" ליועצים את נוסח ההודעה המטעה, לפיה הפגישה עסקה אך ורק בתכנית לאימוץ ילדים.

"זה היה לא הכרחי", מסר לעיתון יועץ שביקש לשמור על עילום שם. "עכשיו ניתן יהיה לטעון שהיה כאן נסיון הטעיה, ושהנשיא לא רצה לומר את כל האמת". אם הדיווח יתברר כמדוייק, הוא יכול להעלות שוב את הטענות על נסיונות לכאורה מצידו של טראמפ לשבש את חקירת הקשרים בין אנשי הקמפיין שלו ובין בכירים רוסים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
טראמפ ופוטין בפגישתם בפסגת G-20/AP

תוכנו של המייל שנשלח בשנה שעברה לטראמפ ג'וניור, ובו הוצע לו להיפגש עם עורכת הדין הרוסייה פורסם בניו יורק טיימס. לאחר מכן, פרסם טראמפ ג'וניור בעצמו את תכתובות המיילים, אך בניו יורק טיימס טענו כי עשה זאת רק לאחר שגילה כי הן עומדות להתפרסם. גורם בסנאט אמר לרויטרס כי ועדת המודיעין צפויה להזמין את טראמפ ג'וניור לשימוע וכי היא תבקש ממנו מסמכים הנוגעים לחקירה.

"תובעת הכתר מרוסיה הציעה לספק מידע שיפליל את קלינטון ואת עסקיה עם רוסיה", נכתב במייל שנשלח לו על ידי רוב גולדסטון, מקורבו של אביו, ב-3 ביוני אשתקד. "זהו בבירור מידע רגיש, אבל זהו חלק מהתמיכה של רוסיה וממשלתה בטראמפ". הניסוח של גולדסטון, כתב תרבות בריטי ומכר של משפחת של טראמפ, שגוי מאחר שרוסיה אינה מונרכיה זה מאה שנה ושמה של הרשות היא התביעה הכללית. טראמפ ג'וניור לא הפגין התנגדות לחומר שהובטח לו, או לכך שמדובר בחלק מסיוע של הקרמלין לאביו. "אם זה מה שאתה אומר שזה, אני אוהב את זה, במיוחד במהלך הקיץ", השיב הבן הבכור של הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully