וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנים לחטיפת גולדין: "הדר הופקר, איבדנו אמון בנתניהו"

1.8.2017 / 10:00

אביו של הדר, שמחה גולדין, זוכר כל רגע מאותו יום ארור - ולא שוכח גם את ההזדמנויות שבהן בנו לא הוחזר. "הדר היה כלול בהסכם עם טורקיה. ממשלת ישראל ויתרה עליו בגלל גז, בגלל כסף. אם המדינה לא מחזירה את החיילים - שיאמרו זאת"

עריכה: רן צימט סטילס: מגד גוזני

(בווידאו: בני הזוג גולדין בריאיון ליעקב אילון בוואלה! TALK)

שלוש שנים חלפו מאז חטיפתו של סגן הדר גולדין בידי חמאס, במהלך מבצע צוק איתן. את יום השנה תציין משפחתו ביום שישי הקרוב, לפי התאריך העברי, ה' באב. אביו של הדר, שמחה גולדין, טוען כי בפרק הזמן שחלף מאז, המדינה פספסה הזדמנויות רבות להשבת גופותיהם של בנו ושל החייל אורון שאול.

"שלוש שנים אחרי, אני בעיקר מתבייש", אומר גולדין. "שלוש שנים לא הצליחו להביא את הבן שלי בחזרה - בניגוד לכל הערכים של צה"ל, בניגוד לכל האתוסים שיש לצבא הזה".

עוד בוואלה! NEWS:
משימה בלתי-אפשרית: הגנרל "הכוכב" של טראמפ מנסה לעשות סדר בבית הלבן
היסטוריה בצה"ל: שני בני העדה האתיופית לקראת סיום קורס טיס
"מדורו דיקטטור": ארה"ב תטיל סנקציות על נשיא ונצואלה

הוריו של סגן הדר גולדין ז?ל, יקיימו תדרוך כתבים לקראת נסיעתם לארה?ב והצטרפותם לפמליית ראש הממשלה – בית סוקולוב. מאצ'י הוף
"עברו שלוש שנים ולא הביאו אותו". לאה ושמחה גולדין/מאצ'י הוף

גולדין נזכר ביום שבו נודע לו על ההתרחשויות במהלך מבצע צוק איתן. "את תשעה באב ציינו בזמן השבעה", שחזר גולדין. "חטיבת גבעתי יצאה מעזה וכולם הגיעו הנה, החל מאיתן פונד ועד עופר וינטר מפקד החטיבה. אני זוכר כל דקה שהם היו פה, זוכר מה כל אחד אמר".

הוא תקף את המערכת הפוליטית על שלא עשתה די כדי להשיב את בנו. "לא הביאו אותו אחרי הקרב, לא הביאו אותו כשעשו הסכם הפסקת אש, אני לא יודע אם זה עלה בכלל", טען. "ישבו בקהיר, משלחת של המדינה שבראשה היה יורם כהן ולא הביאו אותו. אני לא יודע אם זה עלה בכלל, שאולי זה עלה וכנראה ירד".

"ויתרו על הדר בגלל כסף"

גולדין ציין את מספר ההזדמנויות בהן התאפשר לישראל להשיב את הבנים, אך היא מצדה - פספסה אותן. "צריך להפוך את המשוואה ולהפעיל לחץ על החמאס", טען. "בדיוק לפני שנה היה הסכם טורקיה והדר היה כלול בתוכו, אנחנו יודעים את זה משרים מכהנים שאמרו לנו את זה. בסופו של דבר חתמו על ההסכם והדר לא נכלל בו. זאת אומרת שוויתרו עליו בגלל גז, בגלל כסף. ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח שבכל הסכם שיהיה על שיקום ושדרוג עזה תיכלל גם החזרת החללים".

"מאז אין לנו אמון בראש הממשלה", הוסיף. "בשנה האחרונה היו כמה הזדמנויות וכולן הוחמצו כי החזרת החללים לא נמצאת ברשימת האינטרסים של הממשלה הזאת. זה לא עומד בשום שלב בסולם העדיפויות, הם כל הזמן מאיימים עלינו שאם יפסיקו את החשמל תפתח מלחמה, הפסיקו את החשמל ולא נפתחה מלחמה".

הדר גולדין וארוסתו עדנה סרוסי. יולי 2014. באדיבות המשפחה
"הרבה הזדמנויות להחזירו התפספסו". גולדין וארוסתו/באדיבות המשפחה

גולדין שב לחודש ינואר האחרון, אז הייתה קרה בעזה, ולדבריו הייתה הזדמנות גדולה להשיב את גופת בנו לארץ. "תושבי עזה הפגינו מול משרדי חמאס, הזרוע הצבאית של הארגון לחצה, ומצרים וטורקיה הזרימו סולר וגז כדי לחמם את הרצועה בהסכמת ממשלת ישראל", ציין. "אם הממשלה הייתה מתעקשת אז הדר ואורון שאול היו כבר פה, הם לא התעקשו".

"בחודש מאי האחרון, זמן קצר לאחר חגיגות יום העצמאות, שר הביטחון אביגדור ליברמן נשאל בעניינו של הדר", סיפר גולדין. "הוא השיב שגם את אלי כהן לא החזרנו, ושאת הרוגי דקר מצאנו רק אחרי 50 שנה. מה שהוא אומר לנו שהדר ואורון צריכים לחכות 50 שנה. אם הממשלה מחליטה שמעכשיו משנים את הערכים שלנו, שצה"ל אינו צבא העם, שכל משפחה שבנה החייל נחטף צריכה לדאוג לעצמה -אז שיגידו את זה. שיגידו את זה להורים. שיגידו את זה ביום הזיכרון וביום העצמאות. אני מרגיש שבמשך שלוש שנים הפקירו את הדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully