וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדורו דיקטטור": ארה"ב תטיל סנקציות על נשיא ונצואלה

שר האוצר האמריקני הודיע כי וושינגטון לא תעמוד מנגד לנוכח הידרדרותה של המדינה, ותתמוך בעם הוונצואלי ש"רוצה להפוך את המדינה לדמוקרטיה משגשגת". שגרירת ארצות הברית באו"ם אמרה כי משאל העם שערך מדורו "מכור"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: משאל העם בוונצואלה, אתמול)

ארצות הברית תטיל סנקציות אישיות על נשיא ונצואלה ניקולס מדורו בשל פגיעה בדמוקרטיה, בתגובה למשאל העם שהתקיים במדינה בסוגיית הקמת גוף מחוקק חדש – כך הודיע אמש (שני) הבית הלבן. "הבחירות הלא לגיטימיות אתמול מאשרות כי מדורו הוא דיקטטור", אמר שר האוצר סטיבן מנוצ'ין. "הוא אחראי באופן אישי לנסיגתה של ונצואלה ולהרס הדמוקרטיה במדינה".

שר האוצר הוסיף כי "בהטלת הסנקציות על מדורו מבהירה ארצות הברית את תמיכתה בעם בוונצואלה, שרוצה להפוך את המדינה שלו לדמוקרטיה משגשגת". עוד נאמר כי "מדורו רוצה לגזול את תפקידה החוקתי של הרשות המחוקקת במדינה, שנבחרה על ידי האזרחים". לדבריו, "ארצות הברית לא תעמוד מנגד כשוונצואלה ממשיכה להתפרק תחת התעללות המשטר שלה".

עוד בוואלה! NEWS:
מנהל התקשורת של טראמפ הודח לאחר עשרה ימים בתפקיד
הטיסה עוכבה ב-11 שעות - עובד תועד מכה נוסע באגרוף לפנים
טראמפ השביע את ראש הסגל החדש: "אין כאוס בבית הלבן!"

הפגנה נגד הנשיא מדורו, קראקס, ונצואלה, 28 ביולי 2017. רויטרס
"ונצואלה מתפרקת". הפגנה נגד הנשיא מדורו, שבת/רויטרס

אתמול כינתה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי את משאל העם "מכור" ואף אמרה כי מדובר ב"צעד אחד קדימה לעבר השלטת דיקטטורה במדינה". עוד אמרה היילי כי ארצות הברית לא תקבל משטר לא לגיטימי בקראקס.

לפי נתוני ועדת הבחירות הממשלתית, 41.5% מבעלי זכות הבחירה בוונצואלה, כשמונה מיליון אזרחים, הצביעו בבחירות השנויות במחלוקת שנערכו אתמול במדינה. האופוזיציה, מנגד, טענה כי שיעור ההצבעה בבחירות למועצה החוקתית החדשה עומד על כ-12% בלבד. במהלך יום הבחירות נמשכו הפגנות האופוזיציה נגד צעדיו של הנשיא ניקולס מדורו, ובמהלכן נהרגו לפחות עשרה בני אדם בעימותים עם כוחות המשטרה.

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי, 07 אפריל 2017. רויטרס
"משאל העם מכור". היילי/רויטרס

הנשיא מדורו, שלדברי האופוזיציה, מנהיגים זרים וארגונים בינלאומיים, מקדם צעדים אנטי-דמוקרטיים ופועל להגברת סמכויותיו באופן נרחב, שיבח את הליך הבחירות. לדבריו, מדובר "בהצבעה הגדולה ביותר מאז המהפכה". למרות האלימות, ועדת הבחירות תיארה את הבחירות "הצלחה גדולה" ואת שיעור ההצבעה "בלתי רגיל".

התובעת הכללית של ונצואלה, לואיסה אורטגה, אמרה היום כי לא תכיר בתוצאות משאל העם שנערכה במדינה. אורטגה, יריבה ידועה של הנשיא, הודיעה כי המועצה החוקתית החדשה שנבחרה במסגרת משאל העם "אינה לגיטימית".

(עדכון ראשון: 23:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully