וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל התקשורת של טראמפ הודח לאחר עשרה ימים בתפקיד

1.8.2017 / 0:25

לפי הודעת הבית הלבן, אנתוני סקרמוצ'י התפטר כדי "לאפשר לראש הסגל החדש לבנות את הצוות שלו בעצמו". ואולם, לפי דיווח בניו יורק טיימס, הוא פוטר לבקשתו של ראש הסגל קלי, שהושבע היום לתפקיד. סגנית דובר הבית הלבן: "זו הייתה החלטה משותפת של קלי וסקרמוצ'י"

צילום: CNN

מנהל התקשורת של הבית הלבן אנתוני סקרמוצ'י התפטר עשרה ימים בלבד לאחר שמונה לתפקיד – כך נמסר אמש(שני) בהודעה רשמית של הבית הלבן. לפי ההודעה, סקרמוצ'י החליט לאפשר לג'ון קלי, ראש הסגל החדש שנכנס היום לתפקיד, "דף חלק ואפשרות לבנות את הצוות שלו בעצמו".

ואולם, לפי דיווח בניו יורק טיימס, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הדיח את סקרמוצ'י לבקשתו של קלי, שהציב זאת כתנאי לכניסתו לתפקיד אתמול. עדיין לא ברור אם סקרמוצ'י יישאר בממשל בתפקיד אחר או יודח לחלוטין ממנו, אך לפי דיווח ב-CBS, הוא לווה אל מחוץ לבית הלבן. בציוץ בטוויטר, רגעים ספורים לפני השבעתו של קלי, הבהיר טראמפ כי "אין כאוס בית הלבן!". מאוחר יותר צייץ הנשיא בחשבון הטוויטר כי "היום היה יום גדול בבית הלבן!".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
טראמפ שוחח עם ראש ממשלת יפן על קוריאה: "לא הציבו קו אדום"
חיסול זבובים ופיטורים בטוויטר: ההשפלה שהעביר טראמפ את ראש הסגל המודח
ארה"ב: טראמפ יאשר הטלת סנקציות חדשות על רוסיה

ראש מערך התקקשורת של הבית הלבן אנתוני סקרמוצ'י בריאיון בבית הלבן, 26 ביולי 2017. רויטרס
סקרמוצ'י/רויטרס

בסוף השבוע דווח בניו יורקר כי סקרמוצ'י אמר לכתב שהוא "יפטר את כל סגל התקשורת" בבית הלבן וכי הוא לא מעוניין בתשומת לב תקשורתית כמו האסטרטג הראשי בבית הלבן, סטיב בנון. "אני לא סטיב בנון, אני לא מנסה למצוץ לעצמי", אמר. כיוון שהוא לא אמר לעיתונאי בשום שלב שהדברים אינם לציטוט, הם מצאו את דרכם לעיתון ככתבם וכלשונם.

סגנית דובר הבית הלבן שרה האקבי סנדרס התייחסה אמש לדברים ואמרה כי "הנשיא חשב שהאמירות בהחלט לא ראויות, ולא רצה להעמיס על קלי". לדבריה, "גם סקרמוצ'י וגם קלי" החליטו על מהלך הפיטורים, ו"יש להתמקד בעבודות מחוץ לבית הלבן - לא בתוכו".

עוד באותו נושא

הישרדות דונלד טראמפ: חצי שנה של הדחות מהבית הלבן

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושר לביטחון הפנים ג'ון קלי, וושינגטון. 25 בינואר 2017. רויטרס
קלי וטראמפ/רויטרס

סקרמוצ'י, תורם רפובליקני גדול ומשקיע, הוא אחד ממקורביו הנאמנים של הנשיא ולא פעם הגן עליו בראיונות בטלוויזיה. היה אמור להחליף בתפקידו את מייק דובקה, שהתפטר בחודש מאי. סקרמוצ'י מקורב לבנו הבכור של טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור, וכן לאיוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר, יועץ בכיר לנשיא. לפי "ניו יורק טיימס", יש לו קשר ישיר עם הנשיא, שאותו הוא מכיר זה שנים. מינויו היה נחשב ללא רגיל בשל חוסר ניסיונו בייעוץ תקשורתי.

מוקדם יותר אתמול השביע טראמפ את ראש המטה החדש שלו, קלי, לאחר שבסוף השבוע הדיח את קודמו ריינס פריבוס. החלפתו של ראש הסגל הגיעה בתום שבוע קשה במיוחד עבור הבית הלבן, לאחר הכישלון בקידום חקיקה בקונגרס לביטול רפורמת הבריאות של הנשיא הקודם ברק אובמה והחלפתה בביטוח בריאות ממלכתי מצומצם יותר, שהייתה אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של הנשיא.

"אין כאוס!"

מינויו של סקרמוצ'י הגיע במקביל להתפטרותו של דובר הבית הלבן שון ספייסר התפטר, שסירב למינויו של הראשון לראש מערך התקשורת. כהונתו של ספייסר בתפקיד הייתה אמנם קצרת מועד - רק שישה חודשים - אך היא תיזכר בשל הכותרות שהנפיקה. כהונתו כללה עימותים עם עיתונאים, פליטות פה וטעויות עובדתיות.

פליטת הפה המשמעותית ביותר שלו הייתה כשאמר כי "אפילו מישהו נתעב כמו היטלר לא ירד לשפל כזה של שימוש בנשק כימי נשק". הוא גם כינה מחנות השמדה - "מרכזי שואה". דמותו אף זכתה לחיקוי מוצלח של השחקנית מליסה מקארתי בתכנית הסאטירה "סאטרדיי נייט לייב".

(עדכון ראשון: 21:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully