וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ השביע את ראש הסגל החדש: "אין כאוס בבית הלבן!"

ג'ון קלי, שהיה אמון על מימוש מדיניות ההגירה של טראמפ כשר לביטחון המולדת, החליף בתפקיד את ריינס פריבוס, שפוטר במפתיע בשבוע שעבר. במעמד השבעתו, הבהיר טראמפ: "אנחנו במצב טוב, יש לנו תמיכה אדירה והמדינה אופטימית"

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ השביע היום (שני) את ראש המטה החדש שלו, ג'ון קלי, שכיהן עד כה כשר לביטחון המולדת בממשלו של טראמפ. "הוא יעשה עבודה מדהימה, אין לי ספק", אמר טראמפ בכינוס בחדר הסגלגל, מוקף ביועציו הבכירים. מינויו של קלי הוכרז ביום שישי האחרון, לאחר שראש הסגל הקודם ריינס פריבוס נדרש לעזוב את תפקידו.

החלפתו של ראש הסגל מגיעה בתום שבוע קשה במיוחד עבור הבית הלבן, לאחר הכישלון בקידום חקיקה בקונגרס לביטול רפורמת הבריאות של הנשיא הקודם ברק אובמה והחלפתה בביטוח בריאות ממלכתי מצומצם יותר, שהייתה אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של הנשיא. עם זאת, טראמפ הבהיר בציוץ בטוויטר, רגעים ספורים לפני השבעתו של קלי, כי "אין כאוס בית הלבן!".

השבעתו של ג'ון קלי, ראש הסגל החדש של הבית הלבן עם הנשיא טראמפ 31 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
"היו מעט מאוד שערוריות, שזה די מדהים בפני עצמו". טראמפ וקלי, היום/רויטרס, רויטרס
השבעתו של ג'ון קלי, ראש הסגל החדש של הבית הלבן עם הנשיא טראמפ 31 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
"הוא יעשה עבודה מדהימה". טראמפ וקלי, היום/רויטרס, רויטרס

הנשיא שיבח את קלי על עבודתו עד כה במשרד לביטחון המולדת, שאמון על יישום מדיניות ההגירה וגירוש שוהים לא חוקיים. בששת החודשים של כהונת טראמפ עד כה, המשרד התבקש להתמודד עם ביקורת קשה על איסור הכניסה ממדינות בעלות רוב מוסלמי ועם שינויים תכופים במדיניות, בין אם בשל שינוי דעת בבית הלבן ובין אם בשל פסיקות בתי המשפט שפסלו חלק מקווי המדיניות המוצעים.

"עם מצב מאוד שנוי במחלוקת, היו מעט מאוד שערוריות, שזה די מדהים בפני עצמו", טען היום טראמפ במעמד השבעתו של קלי, חרף מחאה ציבורית נרחבת נגד מדיניות הנשיא בתחום משרדו לשעבר של קלי. הנשיא הוסיף: "אנחנו במצב טוב מאוד, יש לנו תמיכה אדירה. המדינה אופטימית, ואני חושב שהגנרל (קלי) רק יוסיף לזה".

ראש הסגל היוצא בבית הלבן, ריינס פריבוס, עוזב את בסיס חיל האוויר אנדרוס, 28 ביולי 2017. AP
מצטרף לשורת המודחים מממשל טראמפ. פריבוס/AP

עם זאת, הוא סירב להתייחס לשאלות בנוגע לשינויים אפשריים בהתנהלות הבית הלבן תחת מנהיגותו של קלי, לאחר שהביע חוסר שביעות רצון מתפקודו של פריבוס. לא נמסרה סיבה רשמית להדחתו, אולם טראמפ רמז כי הוא אחראי להדלפות לכלי התקשורת מתוך הבית הלבן, תופעה אותה כינה "פשע חמור".

בהודעתו בטוויטר על הדחתו של פריבוס, הודה לו טראמפ על שירותו. "אני רוצה להודות לריינס פריבוס על שירותו ומסירותו לארצו. השגנו הרבה ביחד ואני גאה בו", כתב הנשיא. בריאיון לרשת CNN, אמר פריבוס כי הוא החליט להתפטר ביוזמתו, וכי יישאר בבית הלבן עוד כמה שבועות על מנת לחפוף את קלי לתפקיד.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם יו"ר בית הנבחרים פול ראיין וחבר הקונגרס סטיב סקליס. GettyImages
כישלון צורב בקונגרס. טראמפ עם יו"ר בית הנבחרים פול ראיין/GettyImages

פריבוס הוסיף כי "אני חושב שג'ון קלי הוא בחירה נהדרת. הנשיא החליט ללכת בכיוון אחר. אני חושב שהגיע הזמן ללחוץ על כפתור הריסטארט, זה משהו שהבית הלבן צריך. הוא רצה ללכת בכיוון אחר אז הצעתי את התפטרותי והוא קיבל אותה". לפי דיווחים בארצות הברית, לצוות הבית הלבן נודע על המהלך מהטוויטר. כתבי הבית הלבן תיארו כי כשנודע על הדחתו נסע פריבוס בשיירה הנשיאותית ויחד אתו היו במכונית שניים מיועציו של הנשיא.

מאז שנכנס לתפקידו, החליף טראמפ את היועץ לביטחון לאומי, את דובר הבית הלבן ואת ראש הבולשת הפדרלית (FBI), וזאת לצד שורה של יועצים זוטרים יותר. בימים האחרונים דווח מפי גורמים שונים בבית הלבן ובסביבתו של הנשיא האמריקני על כוונות להדיח בכירים נוספים, אולם לפי שעה לא ידוע על מהלך רשמי כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully