וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי פליטים שבים לסוריה: החלה עסקת חילופי השבויים בגבול לבנון

31.7.2017 / 17:06

עסקת חילופי השבויים והאזרחים בין חיזבאללה לג'בהת א-נוסרה יצאה לדרכה, עם שיירות אוטובוסים שהגיעו לפנות לוחמים ואזרחים מאזור ערסאל. הארגונים יחליפו שבויים, שחלקם מוחזקים בשטח סוריה. האו"ם: "התנאים לשיבת הפליטים עוד לא קיימים"

צילום: רויטרס

עסקת חילופי הגופות והאזרחים בין ארגון חיזבאללה לג'בהת פתח א-שאם יצאה היום (שני) לדרכה, עם יציאתן של שיירות אוטובוסים הנושאים אלפי לוחמים סורים ופליטים מהאזור הסמוך לגבול לבנון לשטח הסורי שבשליטת המורדים, בתמורה לאסירים מארגון חיזבאללה. תחת הסכם הפסקת האש שנחתם בין הארגון הלבנוני השיעי לארגון הסורי הסוני, שכונה בעבר "ג'בהת א-נוסרה", כ-9,000 לוחמים וקרובי משפחותיהם אמורים להתפנות במהלך היום.

ההסכם כולל את עזיבתם של כל לוחמי ג'בהת פתח א-שאם מאזור הגבול ליד העיירה ערסאל, שם פרצה בשבועות האחרונים לחימה עזה בין הצדדים. הזרוע התקשורתית של חיזבאללה מסרה בשעות הבוקר כי "אוטובוסים שיעבירו את לוחמי ג'בהת א-נוסרה ואת בני משפחותיהם החלו להגיע לג'רוד ערסאל", בהתייחסות לאזור המקיף את העיירה. הסכם זה, שהושג בתיווך הסוכנות לביטחון הפנים בלבנון, נחתם במקביל להסכם בין המשטר הסורי למורדים לפינוי אזרחים מאזור אידליב לשטחים שבשליטת האופוזיציה.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר מאה ימים: שוחררה פעילה סעודית שנעצרה כי עברה לגור לבד
מבססים את שלטונם: הכורדים בסוריה הכריזו על קיום בחירות
טראמפ: "חימוש חיזבאללה עלול להביא לעימות נוסף עם ישראל"

חילופי גופות בין חיזבאללה וגב'הת אנוסרה 31 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
האוטובוסים באזור ערסאל, היום/רויטרס, רויטרס
חילופי גופות בין חיזבאללה וגב'הת אנוסרה 31 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
האוטובוסים באזור ערסאל, היום/רויטרס, רויטרס

ארגון חיזבאללה, שתפס תפקיד מרכזי בלחימה בסוריה לצד כוחותיו של הנשיא בשאר אסד בשנים האחרונות, השתלט בשבוע האחרון על מרבית האזור ההררי הסמוך לערסאל, ובכך השתלט על מעוזו האחרון של ג'בהת פתח א-שאם, שהתפצלה מארגון אל-קאעדה. מלבד שמירה על מוצבים הגנתיים, צבא לבנון לא השתף כלל בלחימה.

גורם ביטחוני לבנוני מסר כי כ-200 לוחמים ומאות מבני משפחותיהם, כמו גם יותר מ-5,000 פליטים צפויים לעזוב, מרביתם לאזור אידליב בסוריה. הוא הוסיף כי ג'בהת פתח א-שאם תשחרר שמונה לוחמי חיזבאללה, בהם שלושה שנשבו בימים האחרונים וחמישה שמוחזקים בשטח סוריה. ברשת "אל-מנאר" של חיזבאללה הובהר כי לוחמי ג'בהת פתח א-שאם שמוחזקים באזור חאלב יושבו בתמורה.

הצלב האדום משתתף ביישום ההסכם, וסוכנות האו"ם לפליטים פועלת באוזר על מנת לקבוע אם אלפי הפליטים אכן שבים מרצונם החופשי. דוברת הסוכנות ליסה אבו חאלד מסרה כי הארגון "מאמין שהתנאים לשיבת הפליטים באופן בטוח ומכבד עוד לא קיימים בסוריה". במהלך הלחימה, כ-1.5 מיליון סורים נמלטו ללבנון השכנה, בהם אלפים שהשתכנו במחנות מאולתרים באזור ערסאל.

עמדה של ג'בהת א-נוסרה בערסאל, לבנון, 29 ביולי 2017. רויטרס
מוצב נטוש של ג'בהת א-נוסרה באזור ערסאל, השבוע/רויטרס
לוחמי חיזבאללה חוגגים עסקת חילופי גופות עם ג'בהת א-נוסרה, 30 ביולי 2017. רויטרס
אזרחים חוגגים את עסקת חילופי השבויים, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully