וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחסים עם צ'ארלס ורומן סודי: סערה סביב קלטות גנוזות של דיאנה

סרט תיעודי שאמור להיות משודר בקרוב, לציון שני עשורים למותה של הנסיכה הבריטית, כולל הקלטות שבהן היא חולקת פרטים אינטימיים. מקורביה של דיאנה דרשו מהערוץ לבטל את השידור – אולם חלק מהקטעים דלפו

צילום: מתוך ערוצי היוטיוב של The Royal Family Channel, NBC, RTE ONE, IMDB ורויטרס, עריכה: שניר דבוש

חודש לפני ציון שני עשורים למותה של הנסיכה הבריטית דיאנה בתאונת דרכים בפריז, סרט דוקומנטרי חדש שמציג הקלטות גנוזות של דיאנה מעורר סערה בממלכה. כמה סרטים דוקומנטריים צפויים להתפרסם במהלך החודש הקרוב, בין היתר של רשת HBO ושל ערוץ "נשיונל ג'יאוגרפיק", אולם הסרט שצפוי להיות משודר בערוץ 4 הבריטי כבר ביום ראשון הקרוב עורר קריאות מחבריה של הנסיכה וביקורת ציבורית, בדרישה להימנע מפרסום ההקלטות החושפניות.

הסרט המדובר, שנקרא "דיאנה: במילותיה שלה" (Diana: In Her Own Words), כולל ראיונות עם מקורביה של הנסיכה האהובה, אולם את עיקר תשומת הלב מושכות הקלטות של שיחות אינטימיות למדי שערך עמה פיטר סטלן, המדריך שלה לדיבור בפומבי. בשיחות אלה, דיאנה מדברת בחופשיות על יחסיה האינטימיים עם הנסיך צ'ארלס, שקיימו יחסי מין "פעם בשלושה שבועות", על יחסים קרובים במיוחד עם אחד מאנשי הסגל בארמון הבריטי, ועל הרומן של צ'ארלס עם רעייתו הנוכחית, קמילה פרקר.

עוד בוואלה! NEWS:
הנסיך הארי: "אף אחד ממשפחת המלוכה לא רוצה להיות מלך"
"חתכתי ורידים מרוב דיכאון": הקלטות חדשות של דיאנה נחשפות
הנסיך הארי: "חסמתי את הרגשות שלי אחרי מות אמי, כמעט התמוטטתי"

הנסיכה דיאנה מחבקת את הנסיך וויליאם מתוך סרט דוקומנטרי, צילום ארכיון. AP
"הייתי שמחה לוותר על הכול". דיאנה/AP
הנסיכה דיאנה והנסיך צ'ארלס בחתונתם, לונדון, יולי 1981. AP
"פתאום הוא קפץ לעברי והתחיל לנשק אותי והכול". דיאנה וצ'ארלס בחתונתם, 1981/AP

רוזה מונקטון, חברתה הקרובה של דיאנה, פנתה להנהלת ערוץ 4 בדרישה לבטל את שידורו של הסרט, בטענה כי מדובר ב"חדירה" לפרטיותה של הנסיכה. גם אחיה של דיאנה, ארל ספנסר, ביקש לבטל את השידור, בטענה כי הוא יפגע קשות בילדיה של דיאנה, הנסיכים וויליאם והארי. גורמים נוספים יצאו נגד הסרט, אולם הערוץ הגן על שידורו בתגובות שנמסרו לכלי התקשורת הבריטיים, בטענה כי מדובר ב"מסמך היסטורי חשוב".

בשיחה עם העיתון הבריטי "גרדיאן", טענה מונקטון כי שיחותיה של דיאנה "לא צריכות להימצא ברשות הציבור. זו בגידה בזכותה לפרטיות ובפרטיותה של המשפחה כולה". דיקי ארביטר, דובר לשעבר של המלכה אליזבת, הוסיף בשיחה עם "דיילי אקספרס" כי "ההקלטות היו פרטיות. זה לא משנה אם היא חיה אותה, עניין פרטי צריך להישאר פרטי".

פני ג'ונור, חוקרת משפחת המלוכה, גינתה גם היא את הכוונה לשדר את הקלטות, וציינה כי הם הגיעו בעבר לידי רשת BBC, אולם זו החליטה להימנע מפרסומם. "זאת פשוט דרך נוספת לנצל את דיאנה", טענה, "זה לא מה שצ'ארלס היה רוצה, ובוודאי שלא מה שהבנים היו רוצים, זה באמת יפגע בהם". היא סיכמה: "זה נראה לי רעיון רע לשדר את הקלטות האלה, במיוחד בעת הקשה הזו עבור המשפחה".

צפו בקדימון לסרט של ערוץ 4

צפו בקדימון לסרט החדש של "נשיונל ג'יאוגרפיק"

ההקלטות הן משנת 1993, כשלוש שנים לפני גירושיהם של דיאנה וצ'ארלס. במפגשיהם של דיאנה והמדריך שלה הוקלטו 12 סרטונים בסך הכול, ולפי ערוץ 4 רק שבעה מהם נמצאים בידי הרשת. מקום הימצאם של חמישה הסרטונים הנוספים לא ידוע. סטלן עצמו סירב להשתתף בצילומי הסרט הדוקומנטרי, ולא התייחס בפומבי לסערת שידורו.

על פי חלקים מההקלטות שנחשפו בכלי התקשורת הבריטיים, דיאנה מספרת בהן בפירוט על יחסיה עם הנסיך צ'ארלס. היא סיפרה כי הם הכירו במפגש של ידידים משותפים, "ופתאום הוא קפץ לעברי והתחיל לנשק אותי והכול. חשבתי לעצמי, 'וואו! אנשים לא אמורים לא לעשות את זה'". ביום למחרת, לדבריה, הוא הזמין אותה לארמון בקינגהאם – ומשם היחסים התגלגלו.

הנסיך צ'רלס וקמילה פארקר בולס לאחר שהודיעו על אירוסיהם ב-2005. AP
"לא רוצה להיות הנסיך היחיד בלי מאהבת". צ'ארלס וקמילה, 2005/AP

בנוגע ליחסיו של בעלה דאז עם המאהבת קמילה פרקר, עמה נישא לפני כ-12 שנים, סיפרה דיאנה: "אני זוכרת שאמרתי לו, 'למה? למה האישה הזאת מסתובבת פה?', והוא אמר, 'טוב, אני מסרב להיות נסיך וויילס היחיד שמעולם לא הייתה לו מאהבת'". הנסיכה דיברה גם על מערכת היחסים שהלכה והתקררה בינה לבין צ'ארלס, ואף ציינה כי התדירות שבה קיימו יחסי מין ירדה באופן ניכר בשנות נישואיהם האחרונות.

היא גם סיפרה על יחסיה עם בארי מנאקי, אחד משומריה האישיים. "כשהייתי בת 24, 25, התאהבתי קשות במישהו שעובד בסביבה הזאת", אמרה, "הייתי שמחה לוותר על כל זה, פשוט ללכת לחיות איתו. היית מאמין?". מנאקי הועבר מתפקידו לאחר שהחלו שמועות על היחסים ביניהם, וכמה שבועות לאחר מכן נהרג בתאונת אופנוע. "זאת הייתה המכה הקשה ביותר שקיבלתי בחיי, אני חייבת לומר", הודתה דיאנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully