וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צום תשעה באב: רבבות יתכנסו בכותל | שעות כניסת ויציאת הצום

31.7.2017 / 9:22

בעולם היהודי יציינו ביממה הקרובה את חורבן בתי המקדש בצום ובמנהגי אבלות, ורבים צפויים להתכנס ברחבת הכותל המערבי בירושלים. במד"א קוראים לצמים לנהוג משנה זהירות בשל החום הכבד שישרור ביום הצום

מאות מתפללים בכותל לרגל תשעה באב, יולי 2015. נועם מושקוביץ
מאות מתפללים בליל תשעה באב בכותל המערבי/נועם מושקוביץ

מאות אלפי יהודים ברחבי העולם יציינו את צום תשעה באב החל מהערב (שני). הצום ומנהגי האבלות על חורבן שני בתי המקדש ימשכו כיממה, ורבבות מאמינים יגיעו לרחבת הכותל המערבי ולבתי הכנסת המקומיים.

במסגרת המנהגים המוכרים ביום זה, המתפללים נוהגים לשבת על הקרקע, יחפים או עם נעלי בד כאות לאבל, לקרוא מגילת איכה ולשאת קינות על חורבן בית המקדש. החנויות, המסעדות ואתרי בילוי ייסגרו לקראת ערב. התפילות ומנהגי האבלות צפויים להימשך לאורך כל הלילה והיום, עד לצאת הצום בערב יום שלישי.

זמני כניסת הצום הערב: בירושלים -19:41, בתל אביב - 19:39, בחיפה - 19:42 ובאילת - 19:33. זמני יציאת הצום מחר: בירושלים - 20:04, בתל אביב - 20:06, בחיפה - 20:07 ובאילת 20:00.

עוד בוואלה! NEWS:
הבחירה האחרונה: על אזריה לוותר על ערעור - שרק יחמיר את מצבו
הותרה לפרסום זהותו של המאבטח הישראלי שירה למוות בשני ירדנים
הבחירות בוונצואלה: 10 הרוגים, דיווחים סותרים על שיעור ההצבעה

מתפללים בכותל המערבי בערב ט' באב, ירושלים, 13 באוגוסט 2016. נועם מושקוביץ
מנהגי אבלות לזכר חורבן בתי המקדש. הכותל המערבי/נועם מושקוביץ

צום תשעה באב הוא השני בחשיבותו בלוח השנה היהודי, אחרי יום הכיפורים. בנוסף לאיסורי האכילה והשתייה, במהלך הצום נהוג להימנע גם מרחצה, מנעילת מנעלי עור ומקיום יחסי אישות. כמו כן, במהלך היום חל איסור הלכתי על לימוד תורה ובמהלך הלילה מתקיימים ברחבי הארץ אירועים רבים תחת הכותרת "הלילה לא לומדים תורה", מטעם כנס שדרות לחברה והמכללה האקדמית ספיר, במהלכם מתקיים שיח על נושאים שונים, בהם גם כאלה הקשורים בשנאה ובאהבת חינם בחברה הישראלית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

כך תיערכו לצום

במד"א נערכים לקראת הצום שמתקיים בתקופה החמה ביותר בשנה. "אנו ממליצים לכל הצמים להקפיד על שתיה מרובה טרם כניסת הצום", אמר סמנכ"ל רפואה במד"א, ד"ר רפי סטרוגו. "כמו כן אנו ממליצים לשהות במקומות מוצלים וממוזגים במהלך הצום, להימנע מפעילות גופנית מאומצת ובמקרה של סחרחורות או חשש מהתייבשות יש לשתות ולהפסיק לצום".

כמו כן, במד"א פרסמו מספר המלצות כדי לשמור על בריאותם של הצמים ביממה הקרובה

• ארוחה מפסקת: בכדי להקל על הצום, יש להקפיד על שתייה מרובה לפני תחילת הצום. יש לשתות לפחות שני ליטרים של נוזלים ולהפחית בשתיית המשקאות המכילים קפאין (קפה, קקאו, קולה, תה). כמו כן, מומלץ להימנע משתיית משקאות מתוקים המגבירים תחושת צמא ולהימנע ממאכלים מלוחים במיוחד, דוגמת חמוצים ופיצוחים הגורמים לספיחת נוזלים ולצמא.

• חולים וקשישים: מד"א ממליץ לאוכלוסיות אלו להתייעץ עם רופא לפני הצום. על חולים הסובלים מאי ספיקת כליות, ממחלות לב, טרשת עורקים, בעיות בעורקים כליליים, חולי סרטן, מושתלי כליות, לב או כבד להמשיך ליטול תרופות כבשגרה, בשל החשש שהמחלה תחמיר עקב הפסקת נטילת התרופות. כך גם הסובלים מסוכרת, לחץ דם גבוה, אפילפסיה, פעילות יתר/חוסר של בלוטת התריס ומחלות כליות וכבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

• נשים בהיריון: מד"א ממליץ לנשים הרות להיוועץ עם הרופא המטפל טרם הצום ולפעול עפ"י המלצתו.

• התייבשות: על פי תחזית מזג האוויר, צפוי לשרור במהלך הצום עומס חום בינוני עד כבד בכל חלקי הארץ. טמפרטורות גבוהות, שהייה בחום והימנעות משתייה ומזון עלולים לסכן את הצמים. יש לשים לב במיוחד לילדים וקשישים במידה ושוררים תנאי חום כבד. בכל צורך רפואי יש להזעיק במהירות את מד"א במספר החירום 101. במד"א מבקשים מהציבור לשמור על קשר עם בני משפחה מבוגרים על מנת לוודא שהם מרגישים בטוב לאורך הצום.

• יציאת הצום: מומלץ לשבור את הצום בארוחה קלה. להתחיל בשתייה פושרת, מלווה בפרוסת עוגה פשוטה או שתי פרוסות לחם עם גבינה. לאחר כשעה ניתן לאכול ארוחה קלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully