וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הרפורמה: חוק הצהרונים מאיים לשבש את פתיחת השנה

31.7.2017 / 13:09

סגן ראש עיריית תל אביב הבהיר כי מפעילים רבים לא ניגשו למכרז להפעלת צהרונים בשנת הלימודים בעקבות הרפורמה, שאותה תיאר ראש עיריית גבעתיים "פופוליסטית". אם מתל אביב: "עשו זאת ברגע האחרון". בכיר באוצר: "האיומים לא יעזרו"

עריכה: ורד לידני

סגן ראש עיריית תל אביב-יפו אישר היום (שני) כי מפעילי צהרונים רבים לא ניגשו למכרז הצהרונים של משרד האוצר. זאת, בעקבות הרפורמה שמנהיג השר משה כחלון, המסדירה את הפיקוח על הצהרונים וכן את המחיר המרבי שייגבה עבורם.

אתמול הודיעה תנועת ויצו, המפעילה 84 צהרונים בתל אביב ובגבעתיים, כי לא תיגש למכרז, וראש עיריית גבעתיים האשים את התנועה בניסיון יצירת "ספין תקשורתי". בתגובה, אמר סגן ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיק תיק החינוך בעיר, אסף זמיר, כי "ויצו לא עושה ספין, קיימנו בדיקת סטטוס למרכז הצהרונים והיא לא המפעיל היחיד שלא ניגש אליו".

לדבריו, "למכרז העירוני לא ניגשו מפעילים רבים אחרים ללא מטרת רווח כמו ויצו, וגם מפעילים מהשוק העסקי. אנחנו פועלים כרגע גם בצורה פנים-עירונית וגם מול משרדי ממשלה כדי לבצע שינויים בהחלטת הממשלה שמנסים להעביר, כדי שיהיה אפשר לפתוח את שנת הלימודים לצד פתיחת הצהרונים ושמירה על רמתם".


עוד בנושא:
צהרונים נגד רפורמת כחלון: הגבלת התשלום תגרור פיטורי עובדים
נקודות מס להורים, סבסוד צהרונים וביטול מכסים: התכנית הכלכלית של כחלון

גננת וילדים בגן ילדים. ShutterStock
ראש עיריית גבעתיים האשים את ויצו ב"ספין תקשורתי"./ShutterStock

להודעתה של ויצו קדמה מחאה של כמה מפעילי צהרונים נגד הרפורמה של משרד האוצר, שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS. החוק, שעבר בשבוע הקודם במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, מסדיר את תנאי הרישוי, הסדרי הפיקוח והבקרה על הצהרונים, וגם את המחיר המרבי שייגבה עבור צהרון.

החוק ייכנס לתוקף בצהרונים הציבוריים כבר בשנת הלימודים הקרובה ויישומו בגנים המוגדרים כ"מוכר שאינו רשמי" יידחה בשנה. לפי החוק, מחירי הצהרונים ינועו בין 300 ל-935 שקלים לאחר סבסוד, על פי המסלול שהיישוב בוחר ובאשכול הסוציו-אקונומי, במקום יותר מאלף שקלים. החוק, שיזמו כחלון והח"כים יפעת שאשא ביטון (כולנו) ויו"ר ועדת החינוך יעקב מרגי (ש"ס), אושר בתמיכתם של 65 חברי כנסת וללא מתנגדים.

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, הוציא אתמול הודעה לתקשורת שבה טען כי "בגבעתיים יפעלו החל מספטמבר צהרונים במתכונת מלאה ועל פי הוראת החוק החדש במחיר של 935 שקלים כשהעירייה תשתתף בסבסוד בסכום של כ-2.5 מיליון שקלים". כמו כן, הוא טען כי "את ויצו, שבחרו לא לגשת למכרז, יחליפו מפעילים אחרים, המחויבים לעמוד בתנאי המכרז המחמירים שהצבנו".

קוניק לא תקף רק את תנועת ויצו, אלא גם את שר האוצר כחלון וחברת הכנסת יפעת שאשא ביטון. "הגיע הזמן לומר בגלוי שזהו חוק שכוונתו המקורית הייתה אולי טובה אך במתכונתו הנוכחית הוא לא יותר מחוק פופוליסטי. ניכר שאלו שחוקקו את החוק, חסרים ידע בסיסי בשלטון מקומי ובעיקר חסרי אומץ וחזון להוביל תהליכים ארוכי טווח". עוד הוסיף כי "שרים וחברי כנסת שבאמת רוצים לסייע להורים צעירים, מקדמים באומץ את הפתרון היחיד ואמתי שהוא חוק חינוך חובה חינם עד שעה 17:00. את החינוך של ילדי ישראל לא מפקירים. אותו צריכה לממן מדינת ישראל. לא ההורים ולא הארנונה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לקצץ בגיל הרך זה לא הגיוני". השר כחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם עיריית תל אביב הודיעה כי לאור המצב שלפיו רבים מהמפעילים לא יוכלו לגשת למכרז כפי שנקבע על ידי משרד החינוך ולאחר הבנת המורכבות, תפעל העירייה מול משרדי הממשלה בניסיון למצוא פתרון מתאים. בדומה לעיריית גבעתיים, העירייה תקל על המפעילים ותוותר על דמי שימוש שהועברו לה בהיקף של כ-2.5 מיליון שקלים.

מאיה, תושבת תל אביב ואם לנוגה העולה לגן טרום חובה ושוהה בצהרון של ארגון "בצהרי היום", אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "מדאיג מאוד שצהרון שמצליח לתפקיד ברמה טובה במשך תקופה ארוכה אומר שהוא לא יצליח לעמוד בתנאי המכרז". לטענתה, הדבר "רק אומר שהמזון שיוגש לילדים שלנו לא יהיה ברמה גבוהה, שלא יהיו יותר אנשי צוות טובים, היתרון הכי גדול בארגון 'בצהרי היום' הוא שהצוות לא התחלף כבר כמה שנים ומכיר את ילדי הגן. אם החוק לא יאפשר היערכות מוקדמת ויקשה על המפעילים, לא נדע איזה עובדים יגויסו". לכן לדבריה, ביקשה שלפחות יישום החוק יחל בשנת הלימודים הבאה. "לקצץ בגיל הרך זה לא הגיוני, ומעיד על כך שלא חושבים על עתיד הילדים".

גורם בכיר באוצר אמר בתגובה לטענות כי "אנו מורגלים במאבקים הנלווים להובלת רפורמות לטובת הציבור. האיומים והפעלת כוח לא יעזרו. נמשיך לפעול למען טובת הציבור והזוגות הצעירים".

האזינו: אירה אימרגליק בריאיון בנושא ל-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully