וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותרה לפרסום זהותו של המאבטח הישראלי שירה למוות בשני ירדנים

זיו מויאל הוא המאבטח מהתקרית בשגרירות ישראל בירדן שגרמה למתיחות רבה בין שתי המדינות - כך פורסם בעיתון הירדני אל-רד. בעמאן דורשים מירושלים להעמידו לדין והמלך עבדאללה הזהיר שלפרשה יהיו השלכות על היחסים. גורם ישראלי: הירדנים רוצים להקצין את המצב

צילום: צלמי וואלה!NEWS, רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

זיו מויאל הוא המאבטח הישראלי שירה למוות בשני אזרחים ירדנים בשבוע שעבר, בתקרית שגרמה למשבר ביחסים בין עמאן לירושלים - כך פורסם אתמול (ראשון) בכלי תקשורת בירדן והותר הלילה לפרסום גם בישראל. בעיתון אל-ראד נחשפה התעודה הדיפלומטית שנשא עמו המאבטח, ששב לישראל יחד עם כל צוות השגרירות בעקבות התקרית.

גורם בישראל אמר הבוקר בעקבות חשיפת הפרטים כי "נראה שהירדנים רוצים להקצין את המצב, לכפות עלינו מציאות ולהעניש את זיו". האירוע התרחש ביום ראשון שעבר, בדירת המאבטחים של השגרירות במתחם המאובטח שבעמאן. מויאל ירה בנער מוחמד אל-ג'וואודה, פועל שהגיע לעבודות בדירה, אחרי שלטענתו תקף אותו במברג. מהירי נפגע גם בעל הדירה, בשאר אל-חמארנה.

בממלכה דרשו בתחילה לחקור את המאבטח, ובישראל סירבו על בסיס אמנת וינה המעניקה חסינות דיפלומטית, וכעבור יממה של מגעים אינטנסיביים הוא עבר תשאול בליווי צוות משפטי של השגרירות ושוחרר למורת רוחו של הציבור הירדני, שחלקים נרחבים ממנו זעמו על ההחלטה. גם בפרלמנט נרשמה מחאה קולנית נגד המהלך.


עוד בנושא:
משרד החוץ: הפרקליטות פתחה בבדיקת תקרית הירי בירדן
עבדאללה תוקף את נתניהו: "להתנהגותו יהיו השלכות על היחסים"
המאבטח מהשגרירות בירדן נפגש עם נתניהו: "ירדה לי אבן מהלב"

התעודה הדיפלומטית של זיו מויאל המאבטח בירדן כפי שפורסמה באל-רד. צילום מסך מ"אל-רד", מערכת וואלה! NEWS
בירדן דורשים להעמידו לדין. התעודה הדיפלומטית של המאבטח זיו מויאל/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך מ"אל-רד"

עם זאת, עם שובו של המאבטח לישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עמו ועם השגרירה ענת שלאין בלשכתו בירושלים, חיבק אותו ושיבח את פועלו. המפגש המתועד הופץ בכלי התקשורת בישראל והוביל גם לתגובה נזעמת מצד המלך עבדאללה, שדורש מישראל להעמיד את זיו לדין. המלך אמר כי קבלת הפנים שלה זכה המאבטח תשפיע לרעה על היחסים עם ישראל.

בהודעה תקיפה שפורסמה על ידי הארמון בעמאן נמסר כי "זו התנהגות פרובוקטיבית, שמכעיסה את כולנו ומאיימת על הביטחון האזורי ומתדלקת את הקיצונים". כמו כן, עבדאללה אמר כי "על ראש ממשלת ישראל למלא את חובותיו ולנקוט צעדים, כולל העמדת הרוצח לדין, במקום לעשות הצגות פוליטיות. בעמאן מאשימים את זיו בהריגה ובהחזקת נשק לא חוקית. שר החוץ איימן א-ספדי אמר בשבוע שעבר כי על ישראל להתנצל על התנהלותה סביב התקרית. לדבריו, "הרצח מביש, לא נוותר על זכויות בנינו".

בהמשך, משרד החוץ הודיע כי ישראל מקיימת תהליך בדיקה של האירוע, בהתאם להליכים המשפטיים המקובלים. לפי הודעת המשרד, פרקליט המדינה שי ניצן, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הנחה את הגורמים הרלוונטיים להעביר לידיו את החומרים הנוגעים לאירוע. עוד נמסר כי ירושלים תעדכן את עמאן לגבי התפתחויות בבדיקה ולגבי ממצאיה. בתוך כך, סוכנות הידיעות "פטרה" דיווחה כי משרד החוץ הירדני הגיש לישראל את חומרי חקירת התקרית. לפי דיווחים שונים, הוא תושאל קודם לכן בידי המשטרה בישראל והציג את גרסתו, לפיה מדובר באירוע לאומני ולא באירוע פלילי, כפי שהרשויות בירדן ניסו להציג.


(עדכון ראשון: 23:35)

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully