וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל תקופה לא מחמיאה בסקרים: דרעי השיק ביטאון מפלגתי חדש

31.7.2017 / 1:15

בכנס בירושלים הכריז יו"ר ש"ס על הקמת "הדרך", וקרא לנציגי המפלגה לגייס מנויים חדשים. לדבריו, בעיתונים החרדיים "אין ביטוי לעולם התורה הספרדי". בעלת השליטה בעיתון המפלגה הנוכחי לוואלה! NEWS: "היה להם קשה מאוד לבלוע אישה כמנהלת"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אריאל תמרין

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הכריז אמש (ראשון) על הקמת ביטאון מפלגתי חדש, שנקרא "הדרך". בכנס בירושלים, שבו השתתפו נציגי המפלגה ברשויות המקומיות, טען דרעי כי מפלגתו סובלת לאחרונה מחוסר ייצוג תקשורתי. הוא אף ביקש מהנציגים לגייס מנויים חדשים, דימה את משימת הגיוס לפריימריז.

"לכל מפלגה יש מפקד, פריימריז או מוסדות שבאים לידי ביטוי, העיתון הזה תלוי בכם", אמר. "זה הפריימריז שלנו". יתרה מכך, בניסיון לעודד את נציגי המפלגה לגייס מנויים, הוסיף דרעי כי אם העיתון החדש לא יצליח הוא יראה בכך "כישלון אישי".

עוד בוואלה! NEWS:
הקוטג' טוב עד י"ב באב: הצעת חוק חדשה לתאריך עברי של תוקף מוצרים
משרד התחבורה לח"כים החרדים: לא ניתן לעצור תחבורה ציבורית בשבת
אפליה עדתית בחינוך החרדי? יהדות התורה: "הסיבה היא רקע דתי"

אריה דרעי מכרכיז על השקת עיתון "הדרך", 30 ביולי 2017. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
"זה הפריימריז שלנו". דרעי בהשקת "הדרך"/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

דרעי רואה בהקמת העיתון צעד חשוב לשימור מצביעיו החרדיים, בצל תקופה לא מחמיאה עבור ש"ס בסקרים, ובעקבות חוסר שליטה מוחלט שלה בביטאון הנוכחי, "יום ליום". בכנס, שבו השתתפה גם חלק מההנהגה הרוחנית של התנועה, הוא התייחס להתעלמות של שאר העיתונים החרדיים, כלשונו, מ"עולם התורה הספרדי". הוא טען: "כמה יש שם את הישיבות של עולם התורה הספרדי? מה קורה עם כל ההילולות? עם כל האזכרות? כל אחד עושה את החצר שלו, איך אפשר לגדל דור שלא יידע את הדברים האלה? הציבור הספרדי גדול יותר מכולם, רק זה לא בא לידי ביטוי".

לטענתו של דרעי, "יום ליום" היה בעבר אחד העיתונים החזקים והנפוצים ביותר במגזר החרדי ש"הרבה מאד אשכנזים ראו בו את העיתון שלהם", אולם החל להתגלע משבר ביחסים בין המפלגה להנהלת העיתון לאחר מותו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף. דרעי טען כי מאז, "העיתון החל להידרדר", והוסיף כי נעשו גם מהלכים חד-צדדיים.

עוד באותו נושא

בשל החקירה: משרד החינוך עיכב כסף לעמותה של יפה דרעי; בש"ס התערבו

לכתבה המלאה
אברהם דוב גרינבוים. יעקב נחומי,
"סוף סוף יעבדו אצלנו האשכנזים". העורך גרינבוים/יעקב נחומי

הקמתו של העיתון החדש היא צעד נוסף בדרך להיותה של ש"ס מפלגה חרדית שאינה פוזלת לקהל המסורתי והחילוני. כפי שנוהגות שאר הסיעות החרדיות, כך גם דרעי חש בצורך להביא לביטוי את ההישגים המפלגתיים בפני מצביעיו החרדים. "כל עיתונאי יכול לכתוב על ש"ס", אמר מזכיר התנועה בכנסת, אשר מדינה, "איך הם מרשים לעצמם? לא מזהים את הכוח שלנו. העיתון ייצור את הכוח, את ההרתעה".

מי שצפוי להיות העורך החדש הוא אברהם דב גרינבוים, הנמנה על חסידות גור, ועל כך אמרו פעילי המפלגה בהלצה כי "סוף סוף יעבדו אצלנו האשכנזים". הביטאון יצא לאור מדי שבוע, והוא מצטרף לארבעה יומונים חרדים מפלגתיים: "המודיע", המזוהה עם סיעת אגודת ישראל שבמפלגת יהדות התורה, בראשות השר יעקב ליצמן; "המבשר", המזוהה עם סיעת שלומי אמונים של סגן שר החינוך מאיר פרוש; "יתד נאמן", המזוהה עם הסיעה הליטאית דגל התורה, שבה חברים משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, ו"הפלס", המייצג את הפלג הליטאי של הרב שמואל אוירבך.

לוגו עיתון "הדרך". טוויטר, צילום מסך
מצטרף לארבעה יומונים חרדיים מפלגתיים. לוגו "הדרך"/צילום מסך, טוויטר

העיתונים הממסדיים נוקטים בקו שמרני, שמפוקח על ידי ועדה רוחנית שאינה מאפשרת למשל פרסום תמונות נשים. לצדם, מתקיימים לפחות שלושה שבועונים נוספים היוצאים לאור בסופי שבוע ואלה נחשבים באופן יחסי ליברליים יותר, בכך שמרשים לעצמם לבקר את חברי הכנסת החרדיים ולסקר בהרחבה תופעות שונות במגזר החרדי. אולם גם אלה פועלים תחת ועדה רוחנית או "מבקר" רוחני, ונמנעים מפרסום תמונות נשים.

אין זה הצעד היחיד שעושה דרעי בתקופה האחרונה כדי לבצר את מעמדו בתקשורת החרדית. במהלך הדיונים על חוק התאגיד שאושר בכנסת, נציגי מפלגת ש"ס לחצו לקבל לידיהם תחנת רדיו חרדית שתפעל במסגרת תאגיד השידור הציבורי החדש ואף התנו את תמיכת ש"ס בתמורה לכך, דבר שאכן ניתן להם.

המהלך עורר את זעמן של שתי התחנות החרדיות הפועלות במגזר, שאחת מהן כבר בסכסוך ארוך עם דרעי. פתיחת העיתון החדש עלולה לקנות לדרעי יריב חדש, משום שהביטאון הנוכחי "יום ליום" אינו מתכוון בשלב זה להיכנע וימשיך להוציא לאור את העיתון מדי שבוע.

"דרעי עושה הכול כדי לפלג את הציבור הספרדי"

נעמה עידן, מי שרכשה בימים האחרונים חלק מעיתון "יום ליום" והפכה לבעלת השליטה בעיתון המפלגתי לשעבר, אמרה כי "השר דרעי עושה כל פעולה אפשרית, ושאינה אפשרית, לפלג את הציבור הספרדי, בדיוק בתקופה בו אנו מציינים את חורבן הבית שנפל בשל שנאת חינם". לדבריה, בכנס "הוצג מצג שווא, כאשר נאמר שמשך חודשים רבים הוא ניסה לשקם את העיתון".

אריה דרעי מכרכיז על השקת עיתון "הדרך", 30 ביולי 2017. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
"לא מקבלים שאפשר לשתף פעולה". כנס השקת "הדרך"/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

"נדמה כי בשל משחקי אגו מיותרים, הוא מסכן את הונם האישי של ציבור בוחרי ש"ס, במטרה להקים לו בית ושופר תקשורתי חדש", הוסיפה עידן. לדבריה, "אני מקווה כי יו"ר המפלגה יחזור בו מהחלטתו הקשה והמיותרת, וירצה לשתף פעולה כפי שהוצע לו מספר פעמים".

בשיחה עם וואלה! NEWS עוד אמרה עידן כי היה לש"ס "מאוד קשה לבלוע אישה כמנהלת וכבעלים של העיתון". היא אף ציינה כי "היו אנשים שפנו לבעלי, אחד מהם קשור לש"ס, אמרו במפורש שהם לא יכולים לדבר איתי בטלפון. זה מסוג הדברים שקשה לקבל. אין לי באופן אישי בעיה עם זה, אבל כואב לי שהם לא מקבלים את זה שאפשר לשתף פעולה יחד".


(עדכון ראשון: 23:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully