וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "אם אזריה יגיש בקשה להקלה בעונש - אשקול זאת בכובד ראש"

31.7.2017 / 1:09

איזנקוט גיבה את מערכת המשפט הצבאית, והבהיר כי אם החייל שהורשע בהרג מחבל פצוע ונשלח לשנה וחצי מאסר יפנה אליו - הוא ישקול את האפשרות "בהתאם לערכי צה"ל. לדבריו, "בית הדין הצבאי אמר את דברו באופן ברור"

צילום: צלמי וואלה, עריכה: ורד לידני

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר אתמול (ראשון) כי הוא ישקול "בכובד ראש" להקל בעונשו של החייל אלאור אזריה - אם זה יפנה אליו. זאת אחרי שבית הדין לערעורים דחה את דרישת ההגנה לבטל את הרשעתו של אזריה וכן את עונשו, שנה וחצי מאסר.

"צה"ל נלחם בטרור בדרך נחושה, מקצועית וערכית", הבהיר הרמטכ"ל בהודעה שפרסם לאחר החלטת בית המשפט. "כוחות צה"ל, ובהם חיילי גדוד שמשון וחטיבת כפיר, עומדים לילות כימים באתגר ייחודי ויוצא דופן. מפקדי צה"ל ואני מלאים בהערכה ובגאווה כלפי הישגיהם ואופן מימוש המשימות נוכח פני אויב".

לדבריו, אזריה הוא לוחם צה"ל, "ששירת כמו רבים מחיילינו בחוד החנית, ולקח חלק באתגר המשותף שתכליתו מתן ביטחון לאזרחי מדינת ישראל", אך הוסיף: "היום אמר בית הדין הצבאי את דברו באופן חד וברור".

עוד על משפטו של אזריה
שפטל: אם תהיה פנייה רשמית לחנינה - נשקול שלא לערער לעליון
אמו של אזריה התמוטטה בדיון: "כמה רוע, המחבלים צוחקים עלינו"

הרמטכ"ל גבי איזנקוט  בכנס הרצליה 20 ביוני 2017. כנס הרצליה, מערכת וואלה! NEWS
תומך בהחלטת צה"ל. איזנקוט/מערכת וואלה! NEWS, כנס הרצליה

הרמטכ"ל שיבח את התנהלות המשפט, שהסעיר את הציבור. "מערכת המשפט הצבאית קיימה הליך ערכי, מקצועי ונטול פניות ופסקה באופן עצמאי וללא כל התערבות פנימית וחיצונית", הדגיש. "צה"ל תחת פיקודי עסק בלמידת האירוע, הפיק ממנו לקחים וכך יוסיף לעשות גם לנוכח פסק הדין שניתן היום".

לבסוף, הדגיש איזנקוט כי "ההליך המשפטי בבית הדין הצבאי הסתיים. אם יבחר אזריה להגיש בקשה להקלה בעונש, היא תישקל בכובד ראש, תוך בחינת מכלול השיקולים הנוגעים בדבר ומתוך מחויבותי אך ורק לערכי צה"ל, ללוחמיו ולמשרתיו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אלאור אזריה לאחר גזר הדין בערעור שהם הגישו לבית המשפט הצבאי, 30 ביולי 2917. ראובן קסטרו
אזריה בצאתו מאולם הדיונים, אתמול/ראובן קסטרו
צ'רלי ואלאור אזריה לאחר גזר הדין בערעור שהם הגישו לבית המשפט הצבאי, 30 ביולי 2917. ראובן קסטרו
אלאור אזריה ואביו צ'רלי, אתמול/ראובן קסטרו
עורך הדין של החייל אלאור אזריה יורם שפטל לאחר גזר הדין בערעור שהם הגישו לבית המשפט הצבאי, 30 ביולי 2917. ראובן קסטרו
עו"ד יורם שפטל/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסביבתו של אזריה טרם החליטו כיצד להמשיך לאחר הכרעת בית הדין לערעורים. הוא אמור להתחיל לרצות את עונשו ביום רביעי הבא, וסנגורו, עו"ד יורם שפטל, אמר כי הם שוקלים לערער לבית המשפט העליון - אך עשויים לרדת מכך אם תגיע "פניה רשמית" מראש הממשלה בנימין נתניהו או משר הביטחון אביגדור ליברמן.

השופטים דחו את בקשת ההגנה לבטל את הרשעתו, וקבעו כי עדותו של אזריה נמצאה לא מהימנה. "התנהלותו אופיינית למטווח ולא לזירת פיגוע", אמרו. עם זאת, השופטים קבעו כי יש להתחשב בזמן המעצר וכן בהתנהגותו של "חייל מסור ומצטיין", ולכן לא החמירו את עונשו כפי שדרשה התביעה.

בדעת המיעוט במשפט נאמר כי היו "הראיות מספקות להגיש כתב אישום חמור יותר - אך התביעה הצבאית הפעילה את שיקולה". עוד נאמר כי העונש הראוי היה שנתיים וחצי שנות מאסר.


(עדכון ראשון: 19:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully