וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מבצע מוצלח: חיזבאללה וג'בהת א-נוסרה בעסקת חילופי גופות

30.7.2017 / 18:56

הארגון השיעי הצליח לכבוש את רוב השטח שהחזיק הארגון הסוני בערסאל, סמוך לגבול סוריה, ונכנס עמו להפסקת אש. בנוסף לכך, אלפי פליטים יעזבו את לבנון ויעברו לשטחים שבשליטת המורדים בסוריה. השלב הבא - טיהור קני דאעש באזור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חיזבאללה ותחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, החלו היום (ראשון) בחילופי גופות של לוחמיהם שנהרגו במהלך הקרבות באזור ערסאל, שבגבול לבנון-סוריה. זאת במסגרת הפסקת האש בין הארגון השיעי לארגון הסוני, שנכנס לתוקף ביום חמישי. עוד חמישה לוחמי חיזבאללה, שמוחזקים בשבי של תחריר א-שאם, אמורים להשתחרר במסגרת ההבנות.

בנוסף לכך, גורם ביטחוני לבנוני אמר כי כ-8,000 איש נרשמו אצל הרשויות כדי לעזוב את אזור הגבול הלבנוני בסמוך לעראסל, ויעברו לאזורים שבשליטת המורדים בסוריה השכנה. לפי ההסכם, כל לוחמי תחריר א-שאם יעזבו את עראסל, יחד עם אזרחים החיים במחנות הפליטים הפרוסים באזור המעוניינים לצאת מלבנון.

ג'בהת א-נוסרה, גלגולו הקודם של תחריר א-שאם שהיה מזוהה עם אל-קאעדה וכן ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), פעלו בהרים הסמוכים לערסאל שבצפון לבנון במשך שנים, כחלק מזליגת המלחמה בסוריה לשטחה של שכנתה ממערב.

חיזבאללה השתלט כמעט על כל השטח שהוחזק בידי תחריר א-שאם, ובמהלך הקרבות נהרגו כ-150 לוחמים מהארגון הג'יהאדיסטי ועוד יותר מ-20 לוחמים מהארגון השיעי. חיזבאללה צפוי לפתוח בקרוב במתקפה נגד מובלעת דאעש באזור.

לקריאה נוספת בנושא
חיזבאללה וצבא אסד פתחו במבצע בגבול לבנון נגד ארגוני המורדים
טראמפ: "חימוש חיזבאללה עלול להביא לעימות נוסף עם ישראל"

לוחמי חיזבאללה חוגגים עסקת חילופי גופות עם ג'בהת א-נוסרה, 30 ביולי 2017. רויטרס
לוחמי חיזבאללה חוגגים את עסקת חילופי הגופות, היום/רויטרס
עמדה של ג'בהת א-נוסרה בערסאל, לבנון, 29 ביולי 2017. רויטרס
עמדה של ג'בהת א-נוסרה באזור ערסאל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully