וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר המטפלת החשודה בתקיפת קשישה: "יש עוד סרטונים רבים"

30.7.2017 / 18:37

ריטה קזום בת ה-50 תועדה במצלמת אבטחה שהותקנה בבית בתל אביב שבו עבדה, כשהיא מכה ומשפילה את בת ה-89 שהייתה אמונה על הטיפול בה. הסנגוריה הציבורית ביקשה לשחרר אותה, אך השופט קבע כי "קיים חשש לשיבוש החקירה"

עריכה: יאיר דניאל

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ראשון) עד יום רביעי את מעצרה של המטפלת הסיעודית ריטה קוזם, שנעצרה ביום חמישי האחרון בחשד שתקפה קשישה בת 89 שאצלה הועסקה בתל אביב. בית המשפט קבע כי "ישנן ראיות הקושרות את החשודה באופן ברור לעבירות המיוחסות לה", כולל סרטון ממצלמת אבטחה שהותקנה בביתה של הקשישה, שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS.

כמו כן, המתלוננת תועבר לבדיקה חיצונית במכון לרפואה משפטית בבית החולים וולפסון, במטרה לאסוף ראיות נוספות בחקירת החשד להתעללות בחסרת ישע וגרימת חבלה על ידי קוזם, אזרחית רומניה בת 50. הסניגוריה הציבורית ביקשה לשחרר את החשודה לחלופת מעצר, בטענה כי במשך מעצרה היא כלל לא עומתה עם חומרי החקירה וכי אין לה מסוכנות לציבור, אולם השופט דן סעדון קבע כי "קיים חשש מסוים לשיבוש הליכי חקירה".

עוד בוואלה! NEWS:
פוענחה ההצתה בחיפה: בני זוג רצחו את השכן - ושרפו דירתו
הרב שיינברג הורשע - אך לא באונס: "התחושות קשות, הוא ניצל אותן"
אותרו בלב ים ונתפסו בתום שיט: כך נעצרו "גנבי החופים" באילת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם לא היו מצלמות, ההתעללות הייתה נמשכת". תיעוד ממצלמת האבטחה בבית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסנגוריה הציבורית טענה כי אין לה מסוכנות לציבור. וקזום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרטון שהגיע לידי המשטרה ופורסם בוואלה! NEWS, מתועדת קזום מכה את הקשישה, צועקת עליה ומשפילה אותה. היא נעצרה לאחר שנכדה של הקשישה התלונן במשטרה על התעללות פיזית ומילולית קשה נגד סבתו, ונציג המשטרה בדיון היום הסביר כי קיימים עוד סרטונים נוספים שמתעדים מקרים דומים.

בתיעוד, נראית החשודה מכניסה את הקשישה לחדרה וזורקת אותה בכוח על המיטה. לאחר מכן, כשהקשישה מתיישבת, המטפלת מכה בה בראשה ואף נשמעת צועקת עליה. היא מלבישה אותה בכוח ובאלימות ומכה אותה שוב בחוזקה בראשה. בנוסף נראית המטפלת מושכת בשיערה של הקשישה כדי לסרק אותה תוך כדי צעקות לעברה. לאורך התיעוד הקשישה יושבת חסרת אונים ולא מגיבה למעשיה של המטפלת המתעללת.

עו"ד חי הבר, המייצג את הקשישה, מסר לאחר מעצר המטפלת כי "מעבר לכך שאדאג כי ימוצה הדין עם המטפלת המתעללת, אבקש לנצל מקרה זה להזהיר את הציבור. לכולנו בני משפחה קשישים או ילדים, ובאמצעות שימוש באמצעים פשוטים כגון מצלמות אבטחה ובדיקה שוטפת אחר סימני חבלה על גופם ניתן באמת לדעת כי היקרים לנו מכל זוכים לטיפול ראוי". הוא הוסיף: "במקרה שלפנינו, אם לא היה מתעורר החשד ולא היו מותקנות המצלמות בבית, אין ספק כי ההתעללות הייתה נמשכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully