וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מאזוז: אישה יכולה להתייעץ עם רב - רק כשהיא מלווה בבעלה

30.7.2017 / 13:49

על רקע מעורבותם של רבנים בפרשיות מין, קרא הרב, שנחשב לבולט בציבור החרדי-ספרדי, שלא להיפגש בנפרד עם נשים. "עד כמה שרב יהיה צדיק – אין אפוטרופוס לעריות", אמר מאזוז בשיעורו

צילום: ישיבת "כסא רחמים, עריכה:

הרב מאיר מאזוז, מהרבנים הבולטים בציבור החרדי-ספרדי, קורא לרבנים שלא להיפגש עם נשים המבקשות מהם עצה או ברכה, אלא אם הבעל יצטרף לפגישה. לדבריו, גם על הנשים מוטלת אחריות שלא להיפגש עם רבנים לבד.

הרב מאזוז התייחס לנושא במהלך שיעורו השבועי בישיבתו "כיסא רחמים", והסביר את דבריו. "יש רבנים שעושים שלום בית, ובמקרים רבים בני זוג באים למטרה זו, אבל לפעמים יש דברים לא טובים", אמר הרב. "האישה באה לבד לרב, והוא – עד כמה שיהיה צדיק – אין אפוטרופוס לעריות". בדבריו התכוון הרב לכלל בהלכה היהודית, לפיו לא ניתן לסמוך על אף אדם בענייני עריות ולכן עליו להטיל על עצמו גזירות שימנעו זאת.

הרב מאזוז, מבכירי הרבנים הספרדים: "אסור לאישה ללכת לבד לרב". מערכת וואלה! NEWS
הרב קרא לנשים להגיע לרבנים עם בני זוגן. הרב מאזוז/מערכת וואלה! NEWS

במסגרת אותן גזירות, הרב מאזוז קבע בנחרצות כי "אסור ללכת לבד לרב". הוא טען כי "אם האיש יבוא לבד - אולי לא נורא, אבל האישה תלך עם בעלה". אחר כך הוסיף: "צריך להיזהר בדבר הזה, הרב יכול להיות גם משהו אחר, יכול להיות בעל תכונות לא טובות". הרב, שידוע בחידודי לשון בשיעוריו הוסיף כי ראשי תיבות של המילה 'רבי' הם 'ראש בני ישראל' או 'רע בבני בישראל'. לדבריו, "יכול להיות גם כך וגם כך. לכן, צריך להיזהר. אם יש בעיות בשלום בית ללכת ביחד, הבעל והאישה".

תלמידיו של הרב ציינו כי למאזוז יש הוראות קפדניות גם בנוגע לרבנים שמעניקים שיעורים בפני נשים. "הרב מתיר למסור שיעורים רק בנושאים הלכתיים כמו שבת, כשרות, מוסר ואגדה, אבל לא בהלכות נידה הנוגעות לרוב בעניינים שבין בעל ואשתו", טענו. "הוא מקפיד על כך שכל רב ייתן דרשה אחת בלבד בחודש, שהרבנים יהיו מעל גיל 40, ובעדיפות שהנשים יהיו נשואות ומעל גיל 30".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"אווזים כמו נשים"

זו אינה הפעם הראשונה שרב בכיר יוצא בקריאה מסוג זה, על רקע מעורבותם של רבנים בפרשיות מין. הרב שלום ארוש, ממנהיגי חסידות ברסלב, אמר לפני כשנתיים שלא יקבל נשים. "איך רב יכול לקבל נשים?", תהה הרב. "מה, הוא רואה את הנשים כמו אווזים? הוא רואה את האווזים כמו נשים! הוא לא מהרהר? הוא לא חומד? הוא לא מתאווה! הוא עבד על עצמו כל כך הרבה שנים שהוא כל כך קדוש שהוא רואה אישה כמו שהוא רואה איש? זה הסיבה לכל מה שקורה בדור שלנו".

"אסור לרבנית לקבל גברים ואסור לשום רב בעולם לקבל נשים", קבע אז הרב ארוש. בנוסף הוא תקף את הרבנים שמקבלים נשים והבהיר: "אין מציאות בה לגבר לא יהיה שום קשר לאישה בעולם - שיהיה רב, שיהיה אדמו"ר, שיהיה האבא של האדמו"רים".

בכיר בחסידות ברסלב לתלמידיו: "אסור לשום רב בעולם לקבל נשים".
הצהיר שלא יקבל נשים. הרב שלום ארוש

דבריו של הרב מאזוז באים על רקע הסדר הטיעון שנחתם בשבוע שעבר עם הרב עזרא שיינברג מצפת, במסגרתה הורשע בעבירות מין בשמונה נשים. על פי ההסדר, שיינברג בביצוע העבירות תוך מרמה, והפרקליטות תבקש לגזור עליו כתשע שנות מאסר בפועל. ההחלטה על הסדר הטיעון התקבלה על דעתו של פרקליט המדינה שי ניצן.

במהלך המשפט, הציגה ההגנה ראיות שהקשו על היכולת להוכיח את האישומים נגד ראש ישיבת אורות האר"י, שפגע מינית בנשים שהגיעו לטיפול אצלו. בעקבות זאת, החליט הרכב השופטים להפנות את הצדדים להליך גישור פלילי בפני שופטת מגשרת. לאחר שמיעת עמדות הצדדים ובחינת עיקר הראיות, המליצה לצדדים השופטת המגשרת, יפעת שטרית-חדד, לסיים את התיק בהסדר טיעון על פי מתווה שהציעה.

כתב אישום נגד הרב שיינברג, נצרת, יולי 2015. ערן גילווארג
הרב עזרא שיינברג בבית המשפט, בשבוע שעבר/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully