וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפציצים אמריקניים טסו מעל קוריאה; טראמפ: "סין לא עושה כלום"

30.7.2017 / 6:49

חיל האוויר האמריקני מסר כי שני מטוסי קרב מדגם B-1 חלפו בשמי חצי האי "בתגובה ישירה" לניסוי שערכה פיונגיאנג בטיל בליסטי בין-יבשתי שמסוגל להגיע לשטח ארה"ב. טראמפ תקף בטוויטר: "אני מאוד מאוכזב מסין. היא יכולה בקלות לפתור את זה. לא ניתן לזה להמשיך"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שני מפציצים אמריקניים מסוג B-1B טסו מעל חצי האי הקוריאני "בתגובה ישירה" לניסויי הטילים הבליסטיים שערכה קוריאה הצפונית החודש - כך מסר היום (ראשון) חיל האוויר האמריקני. השניים המריאו מבסיס חיל האוויר בגואם לעבר המרחב האווירי של יפן, שם הצטרפו אליהם שני מטוסים יפניים. לאחר מכן הם המשיכו לטוס מעל חצי האי הקוריאני, ושני מטוסים קוריאנים טסו עמם. המפציצים טסו טיסה נמוכה מעל הבסיס האווירי אוסאן שבקוריאה הדרומית בטרם חזרו לגואם.

הניסוי שערכה קוריאה הצפונית בטיל בליסטי הבין-יבשתי הוא השני שערכה המדינה המבודדת בחודש האחרון ואי פעם בכלל בטיל המסוגל להגיע לארצות הברית. לפי הפנטגון, הטיל, שסוגו טרם נודע, עבר מרחק של אלף ק"מ בטרם נחת באזור הכלכלי הימי המיוחד של יפן, 167 ק"מ מהאי הוקאידו.

לפי גורם יפני, הטיל טס במשך 45 דקות והגיע לגובה של יותר מ-3,000 ק"מ.מומחים במערב מעריכים, על סמך נתוני טיסה והערכות של צבאות ארצות הברית, יפן וקוריאה הדרומית, כי הטיל עשוי להגיע עד לדנבר ולשיקגו.



לקריאה נוספת:
לאחר השיגור: ארה"ב וקוריאה הדרומית ערכו תרגיל צבאי משותף
מנהיג צפון קוריאה: "הוכחנו שכל ארה"ב בטווח פגיעה, זו הייתה אזהרה"
ארה"ב: טראמפ יאשר הטלת סנקציות חדשות על רוסיה

ניסוי שיגור בטיל בליסטי בין-יבשתי, קוריאה הצפונית, 28 ביולי 2017. רויטרס
שיגור הטיל הבליסטי של קוריאה הצפונית, לפני יומיים/רויטרס
מפציצים אמריקניים  B-1B ממריאים מטקסס למשימה בחצי האי הקוריאני, 30 ביולי 2017. צילום: חיל האוויר האמריקני,
תגובה ישירה לניסוי הטילים. המפציצים ממריאים למשימה/צילום: חיל האוויר האמריקני

"קוריאה הצפונית נותרה האיום הכי הגדול ליציבות האזורית", אמר מפקד כוחות חיל האוויר באוקיינוס השקט, גנרל טרנס ג'יי אושונסי בהודעה. "אם נידרש לכך, נגיב בכוח מהיר, קטלני וגדול בכל זמן ומקום לבחירתנו". ארצות הברית השתמשה בעבר בגיחות של המפציץ B1-B כמפגן כוח בתגובה לשיגורי טילים או ניסויים גרעיניים של קוריאה הצפונית.

בערב יום שישי פיקח בעצמו מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און על שיגור הטיל. הוא אמר כי הניסוי בטיל בליסטי בין-יבשתי "הוא הוכחה לכך שכל שטחה של ארצות הברית נמצא בטווח פגיעה". הוא הוסיף כי הניסוי הוכיח שפיונגיאנג יכולה "לשגר טיל בכל זמן ומקום. זו אזהרה חמורה לארצות הברית". סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית דיווחה כי המשטר אישר שהניסוי עבר בהצלחה. "המנהיג היקר קים ג'ונג און הביע סיפוק רב מהניסוי המוצלח ושיבח את מפתחי הטיל", נמסר.

טראמפ: "מאוד מאוכזב מסין"

בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף הלילה את סין על אוזלת ידה לטענתו בריסון קוריאה הצפונית. "אני מאוד מאוכזב מסין", כתב, "מנהיגי העבר הטיפשים שלנו אפשרו להם להרוויח מאות מיליארדים בשנה בסחר, אבל הם לא עושים שום דבר עבורנו עם קוריאה הצפונית, רק מדברים. לא ניתן לזה להמשיך. סין יכולה לפתור את זה בקלות!".

סין, בעלת הברית המרכזית של קוריאה הצפונית, מסרה שלשום בתגובה לשיגור כי היא מתנגדת לו שכן הוא מפר את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם שנועדו לרסן את תוכניות הטילים והגרעין של פיונגיאנג. "יחד עם זאת, סין מקווה כי כל הצדדים יפעלו בזהירות כדי למנוע הסלמת המתיחות", נמסר אתמול ממשרד החוץ של סין.

מפציצים אמריקניים B-1B ממריאים מטקסס למשימה בחצי האי הקוריאני, 30 ביולי 2017. צילום: חיל האוויר האמריקני,
המפציץ בבסיס חיל האוויר בטקסס/צילום: חיל האוויר האמריקני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully