וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבססים את שלטונם: הכורדים בסוריה הכריזו על קיום בחירות

29.7.2017 / 22:08

הממשל האוטונומי בצפון המדינה הודיע כי יקיים בחירות מקומיות, אזוריות וכלליות בחודשים הקרובים. זאת למרות ההתנגדות של טורקיה, החוששת מהתחזקות הכורדים בשטחה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הממשל הכורדי האוטונומי בצפון סוריה הודיע על קיום בחירות למועצות מקומיות ואזוריות בשטחים שבשליטתו, בצעד שנועד לבסס את שלטונו המנותק מהמשטר בדמשק. ארגונים כורדיים ובעלי בריתם שולטים על חלקים נרחבים באזור המוחזקים בידי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, קואליציה של מיליציות שבראשן עומדת המיליציה הכורדית YPG.

הממשל האוטונמי הכורדי מדאיג את טורקיה, שרואה ב-YPG ומפלגה הכורדית הדמוקרטית כשלוחות של המחתרת הכורדית PKK, הפועלת בשטחה. הבחירות למועצות המקומיות יתקיימו בסוף הקיץ, בנובמבר ייבחרו נציגי המועצות האזוריות ובינואר יתקיימו בחירות כלליות בכל המחוז הכורדי בצפון סוריה.

מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה בשנת 2011, הארגונים הכורדיים יצרו מחוזות אוטונומיים, אולם הם טוענים כי הם לא מנסים להשיג עצמאות מלאה מדמשק.

נשיא סוריה בשאר אסד לא פועל נגד השלטון העצמי של הכורדים, אך אמר כי הוא מתנגד למערכת הפדרלית שהם מציעים לכונן וכינה את מועצות השלטון שלהם "גופים זמניים".

עוד על המלחמה בסוריה
13 ק"מ מישראל: כוחות רוסיים נפרסו באזורי חיץ בסוריה
מפלה למורדים: אל-קאעדה השתלט על מעוזם בצפון סוריה

לוחמים כורדים ב-YPG בעיר א-רקה, סוריה, יולי 2017. רויטרס
לוחם YPG בא-רקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully