וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכול נשאר במשפחה: ראש ממשלת פקיסטן המודח בחר באחיו כיורשו

29.7.2017 / 18:58

נוואז שריף, שנאלץ להתפטר בשל החלטת בית המשפט העליון, אמר כי בתום התייעצויות הוחלט כי אחיו שבאז יהיה יורשו המיועד. לפני שיוכל להיכנס לתפקיד, יהיה עליו להיבחר לפרלמנט. שר האנרגיה יהיה ראש הממשלה הזמני

עריכה: ניר חן.

ראש ממשלת פקיסטן המודח נוואז שריף הכריז היום (שבת) על אחיו, שבאז, כיורשו, במהלך נאום שנשא בפני מפלגתו – יום לאחר שבית המשפט העליון פסל אותו מהתפקיד בעקבות חשיפת מסמכי פנמה בשנה שעברה. הוא אמר כי הוא מעוניין שבעל בריתו הקרוב שחיד חאן עבאסי יהיה מחליפו הזמני, וביקר את החלטת בית המשפט העליון.

"פרשתי מהתפקיד, כך שמישהו צריך לקחת אותו, ואחרי התייעצויות רבות, שבאז שריף הוא המועמד", אמר ראש הממשלה היוצא, שנפסל על ידי בית המשפט אחרי שזה קבע כי הוא לא חשף את מקורות הכנסתו. אחיו הוא ראש מחוז פונג'אב, והוא אינו יכול להתמנות לתפקיד עד שלא ייבחר לפרלמנט בבחירות מיוחדות. עבאסי נחשב לאחד מנאמניו הקרובים ביותר של שריף והוא היה שר האנרגיה בממשלתו.

לקריאה נוספת בנושא
שנה אחרי חשיפת "מסמכי פנמה": ראש ממשלת פקיסטן הודח

שבאז שריף, אחיו של ראש ממשלת פקיסטן וראש מחוז פונג'ב, יוני 2017. רויטרס
יצטרך להתפטר מתפקידו. שבאז שריף, בחודש שעבר/רויטרס

בית המשפט העליון הורה גם על פתיחת חקירה פלילית נגד שריף ונגד שלושת ילדיו, מרים, חסן וחוסיין נוואז, כמו גם נגד מוחמד ספדר אעוואן, בן זוגה של מרים. שר האוצר מוחמד אסחאק דר הודח גם הוא מתפקידו במסגרת הפרשה.

לפי המסמכים, המבוססים על נתוני משרד עורכי הדין "מוסק פונסקה", המתווך בעסקות מקלטי מס, שלושה מתוך ארבעת ילדיו מעורבים בעסקות חשודות מעבר לים. ועדת החקירה המקומית קבעה כי המשפחה לא דיווחה על נכסים רבים, ולא הצליחה לספק הסבר משכנע למקורות ההון שצברה.

התפטרותו של שריף גרמה למשבר פוליטי במדינה הגרעינית, אחרי שנים של יציבות יחסית. שום ראש ממשלה לא השלים את כהונתו, מאז התפצלה פקיסטן מהודו לפני 70 שנה. במפלגת "הליגה המוסלמית של פקיסטן" השלטת רמזו כי ייתכן שגורמים בצבא בעל ההשפעה הרבה היו מעורבים בהחלטה של בית המשפט העליון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ראש ממשלת פקיסטן נוואז שריף – נובמבר 2014. GettyImages
ביקר את החלטת בית המשפט העליון. ראש הממשלה המודח שריף/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully