וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פשט על משרדי רשת טלוויזיה ברמאללה: "הפרת חופש העיתונות"

לטענת דובר צה"ל, הרשת חשודה בייצור והפצת חומרים מסיתים לטרור. בהודעה הרשמית לא נמסר באיזו רשת מדובר, אולם בכלי התקשורת הפלסטיניים נמסר כי הפשיטה נערכה במשרדי "פאל מדיה", שבהם יושבת רשת "אל-קודס". עריקאת: "משתיקים אותנו"

פשיטה ישראלית על משרדי חברת תקשורת, רמאללה, 29 ביולי 2017. טוויטר, צילום מסך
המשרדים ברמאללה לאחר הפשיטה, היום/צילום מסך, טוויטר

כוחות צה"ל פשטו הלילה (שבת) על משרדי רשת טלוויזיה ברמאללה, שלטענת דובר צה"ל חשודה בייצור והפצת חומרים מסיתים לטרור. בהודעה הרשמית לא נמסר באיזו רשת מדובר, אולם בדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים נמסר כי הפשיטה אירעה במבנה "פאל מדיה", חברת תקשורת המספקת שירותי תוכן לכלי תקשורת פלסטיניים, ערביים ובינלאומיים.

במבנה המדובר ברמאללה נמצאים גם משרדי הרשת הפלסטינית "אל-קודס", הרשתות הלבנוניות "אל-מיאדין" ו"אל-מנאר" והרשת הרוסית RT. על פי חלק מהדיווחים, הפשיטה התמקדה במשרדי "אל-קודס". כתבת של רשת RT טענה כי החיילים גרמו לנזק במקום אולם לא החרימו דבר, ואילו בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "במסגרת הפשיטה הוחרמו חומרי מדיה ומסמכים".

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר פלסטיני: אם הר הבית יישאר פתוח - נחדש את התיאום הביטחוני
תיעוד: מסתערבים עצרו שלושה רעולי פנים בהפרות סדר ליד רמאללה
מייאוש לשכרון כוח: ה"אפטר פארטי" של הניצחון הפלסטיני בהר הבית

פשיטה ישראלית על משרדי חברת תקשורת, רמאללה, 29 ביולי 2017. טוויטר, צילום מסך
"במסגרת הפשיטה הוחרמו חומרי מדיה ומסמכים". המשרד ברמאללה, היום/צילום מסך, טוויטר
פשיטה ישראלית על משרדי חברת תקשורת, רמאללה, 29 ביולי 2017. טוויטר, צילום מסך
"המשך המדיניות של עונש קולקטיבי". רמאללה, היום/צילום מסך, טוויטר

הפשיטה זכתה לגינויים נרחבים מצד משרד התקשורת הפלסטיני ואיגוד העיתונאים, כמו גם בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת וחבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת). האחרון כינה את הפשיטה על המשרדים "הפרה של החוק ופגיעה בחופש העיתונות".

לדברי עריקאת, מדובר בניסיון ל"נקמה" ול"השתקת הקול הפלסטיני". הוא טען כי הפשיטה האחרונה מהווה "המשך המדיניות של עונש קולקטיבי לכל בני העם", וקרא לארגונים בינלאומיים ולמדינות העולם לתמוך בעיתונאים הפלסטיניים. כך גם איגוד העיתונאים הפלסטיני, שכינה את הפשיטה "פשע" ומסר כי הוא חלק מהקמפיין הישראלי, לדבריהם, נגד התקשורת הפלסטינית. האיגוד קרא לחקירה בינלאומית בנושא, וציין כי הפשיטה "לא תניא" את חבריו מ"המשך סיקור הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully