וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מאבק ממושך: התינוק צ'רלי הלך לעולמו בבית החולים בלונדון

התינוק, שסבל ממחלה גנטית נדירה שגרמה לנזק בלתי הפיך, מת לאחר שבתחילת השבוע הופסק המאבק המתוקשר להטסתו לטיפול בארה"ב. עקב מצבו הקשה, סירבו בתי המשפט בבריטניה לאפשר לו טיפול ניסיוני מעבר לים

צ'ארלי גארד תינוק שמשרד הבריאות בבריטניה המליץ לבצע בו המתת חסד, יולי 2017. פייסבוק, צילום מסך
"זמנו אזל". צ'רלי הקטן בבית החולים/צילום מסך, פייסבוק

התינוק הבריטי צ'רלי גארד, שהוריו נאבקו להעבירו לטיפול רפואי בארצות הברית, הלך לעולמו היום (שישי) בבית החולים אורמונד שבלונדון. בתי משפט בבריטניה, בגיבוי בית המשפט האירופי לזכויות אדם, סירבו לאפשר להוריו של צ'רלי, שהיה חולה במחלה נדירה, להטיסו לטיפול רפואי. הוריו הפסיקו בתחילת השבוע את מאבקם המשפטי בנושא.

הוריו של צ'רלי, כריס וקוני, עצרו את המאבק מאחר שלטענתם הרופאים הבהירו להם כי אין בכך טעם. עורך דינם של ההורים אמר לבית המשפט העליון בבריטניה כי "זמנו של התינוק אזל". האב ציין כי משמעות ההחלטה כי שצ'רלי לא יזכה לחגוג את יום הולדתו הראשון, ב-4 באוגוסט. "לשחרר את צ'רלי הקטן והיפה שלנו זה הדבר הקשה ביותר שנצטרך לעשות אי פעם", אמרה האם. "רצינו רק לתת לו זכות לחיות, זמן רב בוזבז לשווא, אנחנו מצטערים שלא יכולנו להציל אותך".

צ'רלי סבל ממחלה גנטית נדירה, שגרמה לפגיעה משמעותית בשריריו ובמוחו. הוריו ביקשו לשלוח אותו לארצות הברית כדי לעבור טיפול ניסיוני, במאבק שזה לתמיכתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושל האפיפיור פרנציסקוס.

עוד בוואלה! NEWS
גרמניה: הרוג וארבעה פצועים באירוע דקירה במרכול בהמבורג
הודו: העליון סירב לאפשר לקורבן אונס בת 10 לעבור הפלה
בפעם השנייה: קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי בין-יבשתי

צ'ארלי גארד תינוק שמשרד הבריאות בבריטניה המליץ לבצע בו המתת חסד, יולי 2017. פייסבוק, צילום מסך
צ'רלי גארד מחובר למכונת ההנשמה/צילום מסך, פייסבוק

לטענת בתי המשפט שדחו את בקשתם של ההורים, הטסתו לארצות הברית הייתה רק מחריפה את סבלו מבלי לשפר את סיכוייו לשרוד. במאמץ אחרון לשנות את ההחלטה, אמרו ההורים כי קיימות הוכחות לכך שטיפול חדשני של מיצ'יו היראנו, פרופסור לניורולוגיה במרכז הרפואי באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, יכול לסייע לצ'רלי.

ואולם, לאחר ששמע כי בדיקות עדכניות הראו כי מצבו של צ'רלי הידרדר בצורה חמורה עד שהטיפול לא יעזור לו יותר, דחה בכל זאת בית המשפט את בקשתם. "אילו היה מקבל טיפול מוקדם יותר, צ'רלי היה יכול להיות ילד נורמלי ובריא", אמר האב מחוץ לבית המשפט בתחילת השבוע, שלשם הגיעו תומכי המשפחה שצעקו "צדק לצ'רלי" ונופפו בבלונים כחולים.

המקרה גרם לדיון ער סביב אתיקה רפואית וסביב השאלה אם הרופאים או ההורים הם אלו שצריכים להכריע לגבי גורלם של ילדיהם. הצוות הרפואי בבית החולים קיבל איומים על חייו, אך הוריו של התינוק גינו זאת. כמו כן, בבית החולים נטען כי לא היה שיפור אמיתי במצבו של צ'רלי מאז ינואר, וכי כבר בדצמבר נקבע כי הוא סבל מנזק מוחי בלתי הפיך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הוריו של התינוק הבריטי צ'ארלי גארד אחרי החלטתם שלא להעבירו לארה"ב, 24 ביולי 2017. רויטרס
הוריו של צ'רלי מחוץ לבית המשפט, השבוע/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • בריטניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully