וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה החודש: קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי בין-יבשתי

28.7.2017 / 19:01

הטיל המסוגל להגיע לארה"ב עבר מרחק של אלף ק"מ עד שנחת במים הכלכליים של יפן. ראש ממשלתה: "מדובר באיום אמיתי וחמור על ארצנו". נשיא הדרום קורא לסנקציות נוספות. בתחילת החודש שיגרה פיונגיאנג טיל בליסטי בין יבשתי לראשונה אי-פעם

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: שיגור הטיל הבין-יבשתי בקוריאה הצפונית, החודש)

קוריאה הצפונית שיגרה היום (שישי) טיל בליסטי בין-יבשתי, הניסוי השני שעושה המדינה המבודדת בחודש האחרון ואי פעם בכלל בטיל המסוגל להגיע לארצות הברית. לפי הפנטגון, הטיל, שסוגו טרם נודע, עבר מרחק של אלף ק"מ בטרם נחת באזור הכלכלי הימי המיוחד של יפן, 167 ק"מ מהאי הוקאידו. עוד נמסר כי השיגור, שבוצע ממפעל נשק במחוז הצפוני יאנגיאנג, היה צפוי ולא היווה איום. לפי גורם יפני, הטיל טס במשך 45 דקות והגיע לגובה של יותר מ-3,000 ק"מ.

עם זאת, גורם צבאי רוסי אמר כי מדובר רק בטיל לטווח בינוני, בדומה לגרסה של מוסקבה אחרי השיגור הקודם. לפי גורמים דיפלומטיים, זאת הדרך של רוסיה - וגם של סין - להימנע מהטלת סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית, בעלת בריתן, שאינה נרתעת מהלחץ הבינלאומי המופעל עליה.

הניסוי מדאיג את ארצות הברית, קוריאה הדרומית ויפן החוששות מפיתוח תכנית הגרעין והטילים של המדינה המבודדת. הוא אירע בשעה לא שגרתית, 23:41 לפי שעון מקומי, בניגוד לבדרך כלל, כשהניסויים מתקיימים בשעות הבוקר המוקדמות.

עוד בנושא:
ארה"ב צפויה לאסור על אזרחיה לנסוע לקוריאה הצפונית
וויסקי ושעון ב-4,000 דולר: חנות היוקרה של האליטה בצפון קוריאה
כמעט פה אחד: הסנאט האמריקני אישר חבילת סנקציות חדשות על רוסיה

טיל בליסטי ששיגרה קוריאה הצפונית, 4 ביולי 2017. הטלוויזיה של קוריאה הצפונית, צילום מסך
שיגור הטיל ב-4 ביולי הוגדר מוצלח/צילום מסך, הטלוויזיה של קוריאה הצפונית

ראש ממשלת יפן שינזו כינס את המועצה לביטחון לאומי והוסיף כי "כל צעד נחוץ יינקט כדי לשמור על ביטחון אזרחי המדינה". לדבריו, "יפן, קוריאה הדרומית, ארצות הברית, סין ורוסיה חייבות לעשות יותר כדי לעצור את תכנית הטילים של קוריאה הצפונית. השיגור הזה הוא איום חמור ואמיתי על ארצנו".

בתום כינוס דומה שערך נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין, הוא קרא לדיון חירום של מועצת הביטחון של האו"ם כדי לדון על הטלת סנקציות חדשות על הצפון. מון, שנבחר לתפקיד בחודש מאי, תומך בדיאלוג עם פיונגיאנג אך זו מסרבת לשתף פעולה.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בוחן טיל בליסטי לפני שיגורו, 15 במאי 2017. רויטרס
השליט קים ג'ונג און בוחן משגר לטילים בליסטיים/רויטרס

השבוע פורסם ב"וושינגטון פוסט" כי לפי הערכת הפנטגון, קוריאה הצפונית תוכל לשגר טיל בליסטי בין-יבשתי עם יכולת גרעינית ב-2018, לכל הפחות. לפי מסמך ההערכה המודיעינית שנחשף, התאריך החדש מבוסס על ההתקדמויות העדכניות של פיונגיאנג בשיגור האחרון של הטילים המסוגלים להגיע לצפון אמריקה, ובייחוד לאלסקה או להוואי, שאינם בצפון אמריקה אולם חלק מארצות הברית.

שיגור הטיל הבין-יבשתי "הואסונג-14" שהתרחש ב-4 ביולי הוגדר הצלחה על ידי הטלוויזיה הקוריאנית. "נראה שקוריאה הצפונית הצליחה להתמחות בטכנולוגיות המפתח הדרושות להרכבת ראש נפץ על טילים לשיגור ליעדים מרוחקים", נכתב בעיתון. לפי גורמים שנחשפו להערכה החשאית, קוריאה הצפונית עשויה להתחיל בייצור טיל בליסטי עם יכולת גרעינית בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully