וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לסנקציות: רוסיה דרשה מארה"ב לצמצם את הסגל הדיפלומטי

משרד החוץ במוסקבה הורה לוושינגטון להותיר 455 עובדים בלבד בנציגות הרשמית, והכריז על החרמת שני מתחמי אחסון. זאת, בתגובה לצעדים דומים שהטיל אובמה בסוף כהונתו. דוברת משרד החוץ טענה: "יש יותר מדי מרגלים אמריקניים ברוסיה"

ממשלת גרמניה

משרד החוץ הרוסי הורה היום (שישי) לארצות הברית לצמצם את הסגל הדיפלומטי שלה במוסקבה תוך חודש, והכריז על החרמת שני מתחמי אחסון בשימוש השגרירות האמריקנית בבירה הרוסית, החל מיום שלישי הקרוב. על פי הודעת המשרד, וושינגטון תידרש עד ל-1 בספטמבר להותיר 455 עובדים בלבד בנציגות במוסקבה.

זאת, לאחר שהלילה אישר ברוב גדול הסנאט האמריקני הטלת סנקציות חדשות על רוסיה, כמו גם על איראן וקוריאה הצפונית. אלה אושרו חרף התנגדותו של הנשיא דונלד טראמפ וכעסו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהבטיח להגיב בהתאם. גם באיחוד האירופי הביעו דאגה מפני הרחבת הסנקציות, בשל ההשפעה שעלולה להיות לכך על מגזר האנרגיה.

עוד בוואלה! NEWS:
"סקסיזם ומתקפה של רוסיה": הספר של קלינטון שמתאר מדוע הפסידה
קושנר לקונגרס: "לא שיתפתי פעולה עם רוסיה, זה היה בזבוז זמן"
"התובע הכללי ושגריר רוסיה שוחחו בזמן הקמפיין על הבחירות לנשיאות"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
המתין לראות "מה הוא יעשה". פוטין וטראמפ/AP

חבילת הסנקציות החדשה מעמידה את טראמפ במצב מדיני מורכב, שכן הוא מנסה להלך בין הטיפות ולשפר את היחסים עם רוסיה מבלי להיתפס כעושה דברו של פוטין. להתנהלות בנוגע לחוק עשויות להיות השלכות לגבי האופן שבו הוא ייתפס הן בארצות הברית והן ברוסיה. החוק כעת מונח לפתחו של הנשיא, שטרם הבהיר אם יחתום עליו, או יטיל וטו.

שורש המחלוקת נטוע בשלהי כהונתו של הנשיא לשעבר ברק אובמה, שהורה בסוף שנת 2016 על גירוש 35 דיפלומטים רוסים, שנחשדו כמרגלים, ועל החרמה של שני מתחמים דיפלומטיים בשימוש השגרירות הרוסית בוושינגטון. הצעדים האלה, לדברי ארצות הברית, הגיעו בתגובה להתערבות הרוסית במערכת הבחירות האחרונה לנשיאות.

עוד באותו נושא

כמעט פה אחד: הסנאט האמריקני אישר חבילת סנקציות חדשות על רוסיה

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגשים בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, 28 בספטמבר 2015. רויטרס
העניש על ההתערבות בבחירות. אובמה ופוטין/רויטרס

לפני כשבועיים הבהירה דוברת משרד החוץ במוסקבה מריה זחרובה כי הממשל הרוסי עשוי להורות על גירוש דיפלומטים אמריקנים, כי לטענתה "יותר מדי מרגלים אמריקנים" פועלים במדינה. הנשיא ולדימיר פוטין אמר בזמנו כי ימתין עם תגובה לצעד של אובמה, וכעת, לאחר שטראמפ לא הפך את הצעד, נראה כי התגובה הרוסית הגיעה.

זחרובה עוד טענה כי גורמים אמריקניים לא מנפיקים אשרות כניסה לדיפלומטים רוסים, שנועדו להחליף את אלה שגורשו. היא הבהירה כי "מספר העובדים בשגרירות ארצות הברית במוסקבה עולה בהרבה על מספר העובדים שלנו בוושינגטון. מלבד גירוש אמריקנים כתגובה ישירה לגירוש אנשינו, המטרה היא גם להשוות את המספרים". היא הוסיפה אז כי אם לא תושג התקדמות, מוסקבה תכריז רשמית על גירוש דיפלומטים, כפי שקרה לבסוף היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully