וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי חשיפת "מסמכי פנמה": ראש ממשלת פקיסטן הודח

בית המשפט העליון במדינה קבע פה אחד כי נוואז שריף "כבר לא מתאים לכהן" בתפקיד ציבורי, והורה על חקירה פלילית נגד בני משפחתו. גם שר האוצר הודח במסגרת פרשת השחיתות. בצל המתיחות הביטחונית במדינה, מפלגת השלטון תבחר ממלא מקום

עריכה: ניר חן.

בית המשפט העליון בפקיסטן קבע היום (שישי) פה אחד כי ראש הממשלה נוואז שריף יודח מתפקידו, בעקבות חקירת שחיתות במעורבותו ובמעורבות בני משפחתו. "הוא כבר לא מתאים לכהן כחבר פרלמנט, והוא יפסיק לשאת בתפקיד ראש הממשלה", הכריז השופט אג'ז אפזל חאן. ההחלטה הגיעה בעקבות ועדת חקירה שבחנה את ההון הרב שצברה משפחתו של שריף, בעקבות חשיפת "מסמכי פנמה" לפני כשנה.

המסמכים, המבוססים על נתוני משרד עורכי הדין "מוסק פונסקה", המתווך בעסקות מקלטי מס, שלושה מתוך ארבעת ילדיו מעורבים בעסקות חשודות מעבר לים. ועדת החקירה המקומית קבעה כי המשפחה לא דיווחה על נכסים רבים, ולא הצליחה לספק הסבר משכנע למקורות ההון שצברה.

עוד בוואלה! NEWS:
הפנים החדשות של הבית הלבן: "אפטר את כולם; סטיב בנון מוצץ לעצמו"
לקראת משאל העם: ונצואלה אוסרת על הפגנות נגד הנשיא
המינוי המפוקפק והחשדות נגד צ'ייני: המידע שצפוי לתת גנור כעד מדינה

ראש ממשלת פקיסטן נוואז שריף – נובמבר 2014. GettyImages
"נקמה". שריף/GettyImages

בית המשפט העליון הורה גם על פתיחת חקירה פלילית נגד שריף ונגד שלושת ילדיו, מרים, חסן וחוסיין נוואז, כמו גם נגד מוחמד ספדר אעוואן, בן זוגה של מרים. שר האוצר מוחמד אסחאק דר הודח גם הוא מתפקידו במסגרת הפרשה. שריף, מצדו, הכחיש את הטענות באופן עקבי, ואחד משריו טען היום כי מדובר ב"נקמה" וב"נסיון להדיח את הממשלה".

ראש הממשלה, שזו כהונתו השלישית, היה תחת לחץ להתפטר מאז פרסום "מסמכי פנמה", ובחודש אפריל הורה בית המשפט, בעקבות עתירות מנוגדות, להקים את ועדת החקירה לבירור הטענות לשחיתות. הדחתו של שריף מגיעה בצל מתיחות ביטחונית הולכת וגוברת במדינה בחודשים האחרונים. מפלגת השלטון צפויה למנות כעת ממלא מקום לשריף, עד לבחירות במדינה.

עוד באותו נושא

שנה לחשיפת מסמכי פנמה: העיתונאים זכו בפוליצר

לכתבה המלאה
פעילי אופוזיציה מפגינים מחוץ לבית המשפט העליון, אסלאמבאד, פקיסטן, 28 ביולי 2017. רויטרס
"שמחים היום - אך יבכו מחר". פעילי אופוזיציה מחוץ לבית המשפט, היום/רויטרס

זמן קצר לאחר הפסיקה, שריף התפטר באופן רשמי. גורמים במפלגת השלטון, PML-N, הבהירו כי יקבלו את פסיקת העליון בכל מקרה, אולם עאבד שר עלי, אחד משרי הממשלה, יצא נגד המפגינים שהתאספו מחוץ לבית המשפט, וטען: "אלה ששמחים ורוקדים היום יבכו מחר. הם דקרו את הדמוקרטיה בגב".

בחודש אפריל האחרון, יותר ממאה כלי תקשורת קיבלו במשותף את פרס העיתונות היוקרתי "פוליצר" על חשיפת "מסמכי פנמה". ועדת הפרס הבהירה כי שיתוף פעולה בין שלוש מאות עיתונאים בשש יבשות הוא שאפשר את חשיפת התשתית העולמית של מקלטי המס. 11.5 מיליון המסמכים, שחשפו 40 שנים של עסקים מפוקפקים בעולם כולו, הביכו שורה של מנהיגים ובהם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ראש ממשלת בריטניה לשעבר דייוויד קמרון וראש ממשלת איסלנד סיגמונדור גונלאוגסון, שנאלץ להתפטר מתפקידו בעקבות החשיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully