וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנים החדשות של הבית הלבן: "אפטר את כולם; סטיב בנון מוצץ לעצמו"

28.7.2017 / 10:20

אנתוני סקרמוצ'י, מנהל מערך התקשורת החדש של טראמפ, הצליח במהרה לגרום להופעה המביכה של קודמו להיראות כמו דוגמה ומופת להתנהלות ציבורית ראויה. בשיחה עם כתב הוא השתלח בעמיתיו – ואז התחרט על כך ש"סמך על עיתונאי. זה לא יקרה שוב"

צילום: רויטרס, SNL, עריכה: יוסי אלטר

אל הנעליים הגדולות שהשאיר דובר הבית הלבן היוצא שון ספייסר בלכתו, בתור הדמות הצבעונית והססגונית של הבית הלבן, נכנס השבוע בקלות אנתוני סקרמוצ'י, שגורם לספייסר להחוויר ולהיראות כמו דוגמה ומופת לדיפלומטיה ציבורית. שיחת הטלפון הבלתי נתפסת שהוא ניהל אתמול (חמישי) עם ראיין ליזה, כתב העיתון "ניו יורקר", מבהירה מה הבעיה במינוי אדם ללא כל ניסיון תקשורתי לתפקיד מנהל מערך התקשורת בבית הלבן.

סקרמוצ'י רק רצה, מתוך נאמנות לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והמון מוטיבציה, למלא את תפקידו כהלכה ולהילחם בהדלפות מתוך הבית הלבן. במקום זאת, הוא יצר סערה גדולה עשרות מונים מההדלפה המקורית שבגללה התרגז. "הוא התחיל באיום לפטר את כל מערך התקשורת של הבית הלבן, ומשם זה רק הידרדר", תיאר ליזה.

עוד בוואלה! NEWS:
הפסד לטראמפ במגרש הביתי: החוק להחלפת "אובמה קר" נפל בסנאט
"סקסיזם ומתקפה של רוסיה": הספר של קלינטון שמתאר מדוע הפסידה
חיילים טרנסג'נדרים המומים מטראמפ: "מדוע לשרת מדינה שלא רוצה בי?"

ראש מערך התקקשורת של הבית הלבן אנתוני סקרמוצ'י בריאיון בבית הלבן, 26 ביולי 2017. רויטרס
"כולם יפוטרו בשבועיים הקרובים". סקרמוצ'י בבית הלבן, השבוע/רויטרס

ביום רביעי בערב סעדו בבית הלבן הנשיא טראמפ, רעייתו מלניה, מנחה הטלוויזיה מרשת "פוקס" השמרנית שון האניטי, ובכיר לשעבר ברשת, ביל שיין. גם סקרמוצ'י נכח באותה הארוחה המסקרנת, שמידע אודותיה הגיע לאותו כתב שצייץ על כך בטוויטר. סביר להניח שבכל סיטואציה אחרת, הסיפור השולי הזה היה נשכח תוך שעות, אולם מה שקרה לאחר מכן הוא לא פחות ממדהים.

סקרמוצ'י התקשר לליזה ולחץ עליו לגלות לו מי המקור לידיעה. כשזה סירב, איים סקרמוצ'י שיפטר את כל צוות התקשורת בבית הלבן וימנה במקומם אנשים אחרים. "אני אפטר כל אחד ואחד מהם", טען, "ואז יצא שלא הגנת על אף אחד. כולם יפוטרו בשבועיים הקרובים". הכתב המשיך בסירובו, אולם סקרמוצ'י לא היה מוכן לסגת.

עוד באותו נושא

"הדג מסריח מהראש": מנהל התקשורת של טראמפ מחריף את הכאוס בממשל

לכתבה המלאה
יו"ר המפלגה הרפובליקנית ריינס פריבוס, אוקטובר 2016. AP
"הדליף - כי לא הזמינו אותו לארוחה". פריבוס/AP
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם היועץ הבכיר סטיב בנון. AP
יריבות בחלונות הגבוהים. טראמפ ובנון/AP

מנהל מערך התקשורת החדש החל לחשוד כי המקור לידיעה הוא ראש הסגל בבית הלבן, ריינס פריבוס. הוא אמר כי לדעתו, פריבוס הדליף את הידיעה כיוון שלא הוזמן לאותה ארוחה. "ריינס הוא פרנואיד סכיזופרני מזויין", ירה סקרמוצ'י לעבר העיתונאי ההמום, והמשיך בשורה של תיאורים בוטים אף יותר.

אחרי כמה אמירות תקיפות למדי לגבי ראש הסגל, הוא החליט לקנח גם במתקפה על האסטרטג הראשי בבית הלבן, סטיב בנון. כשניסה להסביר כי אין לו עניין בתשומת לב תקשורתית, אמר סקרמוצ'י לליזה: "אני לא סטיב בנון, אני לא מנסה למצוץ את הזין של עצמי". כיוון שהוא לא אמר לעיתונאי בשום שלב שהדברים אינם לציטוט, הם מצאו את דרכם לעיתון ככתבם וכלשונם.

סקרמוצ'י: "עשיתי טעות בכך שסמכתי על עיתונאי"

סקרמוצ'י, בנון ופריבוס הם כמה מהאנשים הבכירים ביותר בבית הלבן. שורשי העוינות בין הראשון והאחרון ניטעו לפני כחצי שנה, אז לפי דיווחים בארצות הברית פריבוס היה זה שמנע את מינויו של ראש מערך הדוברות לתפקיד בכיר בממשל. מאז, הם נותרו מסוכסכים – וכעת, כל הכביסה המלוכלכת בחוץ. ואיך סקרמוצ'י סיכם את הסקנדל? בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, הוא כתב: "עשיתי טעות בכך שסמכתי על עיתונאי. זה לא יקרה שוב".

טראמפ והתובע הכללי: מי ימצמץ ראשון?

לא הרבה אנשים נתנו לדונלד טראמפ סיכוי להיבחר באוגוסט 2015, שנה ושלושה חודשים לפני הבחירות. באותו שלב גם אף סנאטור לא התייצב לצדו, למעט אחד. ג'ף סשנז שמו, סנאטור ותיק ממדינת אלבמה, שהופיע לצד טראמפ באותו החודש בעיר מדיסון שבמדינת הבית שלו, וחבש את הכובע עם סיסמת הקמפיין הידועה, "להשיב את אמריקה לגדולתה".

סשנז היה אחד הנאמנים הראשונים לטראמפ, ונותר כזה עד עצם היום הזה. לכן גם החליט הנשיא לתגמל אותו ומינה אותו לאחד התפקידים הבכירים בממשל – התובע הכללי. לסשנז, אחד האנשים השמרנים ביותר במפלגה הרפובליקנית היו תכניות עבודה מקיפות לרפורמות שברצונו לנקוט כדי להפוך יוזמות של הנשיא לשעבר ברק אובמה.

התובע הכללי של ארה"ב סשנז, 20 ביולי 2017. רויטרס
טראמפ נותר ללא נאמן שיפקח על החקירה. סשנז/רויטרס

אולם במקום זאת, הוא מצא את עצמו מן היום הראשון מתעסק עם דבר אחד בלבד – חקירת קשרי טראמפ ורוסיה. אחרי שהתגלה כי בניגוד לעדותו תחת שבועה בסנאט, הוא עצמו ניהל מגעים עם שגריר רוסיה בארצות הברית סרגיי קיסליאק, הוא נאלץ לפסול את עצמו מניהול אותה חקירה. מאז, סר חנו בעיני הנשיא, שנותר ללא אף אדם נאמן שיפקח מטעמו על החקירה.

בשבועות האחרונים, הם מנהלים קרב ראש בראש. טראמפ משתוקק לפטר את סשנז, אבל חושש מההשלכות שיהיו לכך. במפלגה הרפובליקנית התובע הכללי נהנה מגיבוי מקיר לקיר ומאהדה גדולה. בוועדת המשפט בסנאט כבר העבירו מסר לנשיא כי אם ינסה לפטר אותו, הם לא ידונו במינוי מחליף במהלך שנת 2017, כך שהוא "ייתקע" ללא מחליף לעוד חודשים ארוכים. יתרה מכך, הדבר עלול להיתפס כהתערבות בוטה בחקירה המתנהלת.

טראמפ על נושאת המטוסים החדשה פורד, 22 ביולי 2017. רויטרס
מעדיף שסשנז יתפטר בעצמו. טראמפ/רויטרס

לכן, הוא מעדיף לגרום לסשנז להתפטר בעצמו, אלא שהתובע הכללי ממש לא מתכוון ללכת לשום מקום. הוא נמצא בתפקיד החלומות שלו, ויש לו אג'נדה סדורה של נושאים שברצונו לקדם, כמו מאבק בהגירה לא חוקית. זו הייתה הסיבה שבגינה החליט לתמוך בטראמפ מלכתחילה, אחרי שהתלהב מההצהרות שלו בנושא. על המושב שלו בסנאט הוא וויתר. בגילו המבוגר, הוא נמצא כעת בשיא הקריירה הפוליטית שלו, ולא תהיה לו הזדמנות טובה מזו.

בינתיים, סשנז נשאר ומחכה שהגל יעבור, או שטראמפ ייתפס לנושא אחר. בראיון לרשת "פוקס" הלילה, הוא נשאל על הסיטואציה הלא שגרתית שהוא נמצא בה, כאשר הנשיא מצייץ נגדו כבר שבועות, ואף אינו מדבר איתו. "זה די מכאיב", הודה סשנז, "אבל הנשיא הוא מנהיג חזק. הוא נחוש להניע את המדינה בכיוון שהוא מאמין בו, שנהפוך לגדולים שוב. יש לו ביקורת, הוא רוצה שכולנו נעשה את העבודה שלנו, וזה מה שאני מתכוון לעשות". כעת נותר לראות מי ימצמץ ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully